Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 5361/14488 |
|
||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 1/5 2 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | Kuva0094.jpg |
Albumin nimi: | sampo30 / Traktorit ja koneet |
Arvo (2 ääntä): | |
Avainsanat: | Kones |
Kuvaajan nimi: | sampo30 |
Kuva otettu pvm: | Nokia 7230 |
Paikkakunta: | Hämeenkoski |
Tiedostokoko: | 347 kt |
Lisätty galleriaan: | %29.%01.%2011 |
Tarkkuus: | 2048 x 1536 pikseliä |
Katseltu: | 5746 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=43473 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 10 - 29 29:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
Siinähän itse kukin osoittaa pöljyytensä vastaamalla toisen "pöljään" kysymykseen pöljästi. Että kikkelis kokkelis vaan niin.
|
|
|||
eikös valmettiin pidä suunnilleen 2000 tunnin välein tuo operaatio tehdä. ainakin neloskoneisiin.
|
|
|||
Minkäs takia toi kysymys muka oli turha.Vakio koneeseen harvemmin vaihdetaan kannentiivistettä tuohon tuntimäärään.Itseäkin kiinnostaa miten hajonnut.????Kaikki ei valmaarin vikoja tiedä,eikä tuo mikään perus huolto ole
|
|
|||
ei tullu enää koppiin lämpöä muutaku täys kaasulla ja termari vaihettiin aijemmin ei vaikutusta..
|
|
|||
jaa mie ku luulin että sitte menee öljyt ja vedet sekasin mut ei kai sit
|
|
|||
kannattaa laittaa joku muovi sinne keulalle et ei jäähdytä niin kovi. Nousko moottorin lämmöt oikee lainkaa enää vai? eihän valroihi tuu muutenkaan hyttiin lämpöä ja seki tulee katonrajast minne yleensä lämmin ilma nousee . sampo 30 ei oo tainnu huomata et nyt on talvi
|
|
|||
kyllä kuulkaa virnuilijat ennen on tullu lämpöä koppiin kummakseen vaik kone olis tyhjäkäynnillä... nyt ei enään. ja kyl tän koneen koppiin on tullu lämpöä kummakseen. ja tää oli huoltomiehen diagnoosi et ennenkin noin oireillu!
|
|
|||
kertookaas viisaat mite kannetiivisteen vaihto vaikuttaa moottorin lämpötilaan ja tuleeko hyttii kuumaa vai ei?yleesä menee veet ja öljyt sekasi tai painetta syylärissä!mut en kyllä aiva heti kantta nykkis irti enne ku muut syyt lämmö tulemiseen on varmistettu..
|
|
|||
Mitäpä jos siellä onki lämmityslaite rikki Ja vaikuttaahan se kannen tiiviste siihen sen verra että ku se kusee jäähdettimen tyhjäks ni alkaa lämpenee
|
|
|||
perkinssi kysymys vielä auki siitä että minkä takia vaihettu??mun mielestä iha viisas kysymys ja kukaa ei oo jäähyttäjä kusemisesta puhunu mitää tää arvailua kunnes toisi todetaan.
|
|
|||
Asia tosiaan on niin että rikkinäinen kannentiiviste voi oireilla niin että hyttiin ei tule lämmintä tai sit tulee vain kuumaa ilmaa vaikka ei koskus lämmityslaitteen säätöön. Tarkasti en tiedä mistä ilmiö johtuu mutta kokemusta asiasta on kuskin kannalta.. Öljyt ja vedet ei välttämättä mene sekaisin ollenkaan.
|
|
|||
kyllä vahvasti epäilen siihen asti kunnes joku asiaan törmännyt lyö faktoja pöytään!!oppipoika: missä laitteessa oot tollasia havainnu?
|
|
|||
sisu dieselin valmistamassa 6 pyttyisessä moottorissa. Tuossa oma kohtaisessa tapauksessa ei menny vedet ja öljyt sekaisin mutta kannentiiviste oli rikki. Huoltomiehelle kun kertoi oireet niin sanoi heti että kannentiiviste rikki.
|
|
|||
JD 6830 oireili myös samalla lailla. Kylmä tuli viimeisellä auralenkillä ennen tiivisteremonttia.. Puhalsi kupeesta nesteet ulos. Vesikanavien välisetkin vuodot voi aiheuttaa moista oireilua, eli kansipahvi vikaisia koneita voi olla monella täydessä ajossa.. Öljy ja vesikanavan sekoittuminen tietysti sitten ilmeisempi(harmillisempi) vika.
|
|
|||
ni lämmintä tulee varmasti vaikka öljyyt veen seassa.samaa vesi tilaahan ne on et mite ne vois seota et ei hyttii lämmintä tulis..ja ei moottori ainakaa kylemempänä käy jos vuotaa vesikanavasta toiseen.pelihä tietty selevä jos rehellinen ulkoinen vuoto on.siis vuotiko toi jd ulos asti vai sisäisesti?sampo30 asettuko heti pahavi vaiholla hyti lämmitys?
|
|
|||
JD:stä tuli pihalle asti. Kai se sisäinen vuoto aiheuttaa nesteen kiertopaineen heikkenemistä tms.? Kertokaa joku viisaampi..
|
|
|||
Itellä kyllä samanlaisia kokemuksia. Kannentiivisteen vaihdon jälkeen valmetissakin tarkeni.
|
|
|||
900 ainakin kun meni kanentiiviste niin lämmöt nous tappiin aika äkäsesti
|
|
|||
meillä kävi juurikin niin kuin oppipoika sanoi. en tiedä onko asettunut en ole faijalt kysellyt kun ite olen viikot 50 km päässä kotoa koululla. no viikonloppuna pääsee kokeileen varmaanki asettuko. ja tosiaankin tähän on termari vaihettu ja ei vaikutusta niin ei paljoo vaihto ehtoja ole kuin kannentiiviste. Virallinen Valtra huoltajakin sanoin että vika on todennäköisesti siinä kun tänään kysyin.
|
|
|||
Moottorista pääsee ilmaa jäähdyttäjän vesipiiriin. Tarpeeksi ilmaa jäähdyttäjässä, niin vesi ei jaksa kiertää ohjaamon lämmitys kennolle astikka moottorin tyhjäkäynnillä. Yleensä kun lämmöt loppuu ohjaamosta tyhjäkäynnillä on jäähdyttäjässä liian vähän nestettä, jonka jälkeen moottorin lämmöt kyllä nousee. Jäähdytysneste on joko poistunut ylipaineena syylärin korkin kautta, moottorin ollessa pysäytettynä männän päälle ja höyrynä ilmaan, kannen tiivisteen välistä ulkopuolelle lohkoa, letku vuotaa, vesipumpun juorureijästä tai tai öljykanavaa pitkin öljyn sekaan.
|
Kommentti 10 - 29 29:n joukosta Sivu: 1 - 2 |