Galleria > Yleinen > Autot |
TIEDOSTO 123/546 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (ei vielä ääniä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | 002.jpg |
Albumin nimi: | massikkamies / Autot |
Avainsanat: | mersu |
Kuvaajan nimi: | massikkamies |
Paikkakunta: | Punkalaidun |
Tiedostokoko: | 714 kt |
Lisätty galleriaan: | %25.%10.%2010 |
Tarkkuus: | 2592 x 1944 pikseliä |
Katseltu: | 2710 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=42492 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 26 - 45 45:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 |
|
|||
no se on tosi. yhdet vanhat kitkat olis mersun alle ollu mutta sitte olis jo sama kun ajais huonoilla kesärenkailla. ja mersu vaatii vähä pitoa takapyörille. hj:s on vuoden ajetut 33" continentalin kitkat ja tuntui olevan aika liukkaat.
|
|
|||
riippuu tietysti keleistä, kuivalla jäällä pitää lähes paremmin ku nasta, lumellaki aika hyvi.. ja kitkojen hinta/laatu vaikuttaa myös.
|
|
|||
Kitkoista jääny itelle ihan kohtuu hyvä vaikutelma, ainakin mitä ajeli nelikko mitsulla ja kitkakumeilla, niin ei se takaveto päälläkään pahemmin sutinu talvikelissä, jos ei nimenomaan sudittanu.
|
|
|||
ite ajan kitkoilla sen 60-80tkm vuodessa, talvikauden siis ja etuvetoautolla. ei oo nastoihin ollu paluuta, kun ekat kitkat volvoon laitoin vuonna 2002. märät kaljamat on nastojen keliä, mutta esim viimetalven lumiset pakkaskelit olivat juuri kitkoille parhaat. ja ääni on todella olematon! kiinalaisiin ei kannata seota ainakaan näin ammattiliikenteessä.
|
|
|||
Juu ite sain kans viime keväänä ilmaseks tosivähän ajetut Nokian kitkarenkaat, jotka on kyll jo taivahanikuset ku valmistettu 2005 mutta väänsin ne nyt syksyllä kesävanteille syys renkaiks ku kesärenkaat rupes oleen sakoilla.. Mutta vaikka on nuin vanahat ja kovettuneet kitkat niin perkule ei nyt ensimmäisillä liukkailla ees oo ollu mitkään huonot itteasias ABS ei paljo rapsutellu ku tein niin sanotun paniikkijarrutus testin viime lauantaina. Toki vein niil sit kyll todella leviää luisua helposti alkuviikosta ihan tarkotuksella kylläkin.. Mutta nuin vanahat eikä ees huonot..
|
|
|||
totta. kyllähä ne tietysti enemmä puskee etuvetosilla liukkaal, mut tämmösil kevät/syyskeleil parhaat, ku ei oo oikee luntakaa, tai välil jäätä, välil vesikeliä. keväälläki kulus vähemmän asfaltti jos kaikki käyttäs kevät kauden kitkoja
|
|
|||
Jos tarinan pituudelle ei ois asetettu rajoitusta niin tarkotus ois ollu kirjottaa tuohon edelliseen kommenttiin viel jatkoksi se että kitkat on kehittyny tosi paljon viime aikana. Meikäläisen nykyses autos tuli porukoitten ostaes sen vuonna 1998 mukana uudet kitkat, merkkiä en muista mut ne oli jokku hyvät sillon ja ne oli TÄYSIN PASKAT. Niillä joutu joka liikkeelle lähdös niin lumella kuin jäällä hetken "lämmittään takarenkaita paikallaan" ennenkö sillä pääs liikkeelle. Ja auton ajo oli muutenki huteraa ku se tahto potkii joka ainoalla ajetulla metrillä perää rinnalle.. Ne renkaat oliki auton alla vaan kuukauden
|
|
|||
Lännenmiess: kyllä se vaan on
|
|
|||
ukon volvossa (v40) ollu nyt kolmatta talvee hankookin kitkat, uutenahan ne on parhaimmillaa mut sitte nyt rupee jo "kovettumaan" se pinta ettei se oo enää pitävimmillään. muuten kyllä hyvät.
|
|
|||
aina valmet, kyllä olen ja jopa ajanukki jonkun verran
|
|
|||
Kattelin äskön huvikseen renkaita rengasonlinest.. Sunny:n 17" kitkat on pirun halapoja Saattas vakuutustarkastaja kuittailla sen jälkeen ku auto ois kurvista mustanjään päältä katollaan pellolla tai pusikos et "Jätkällä oli sit jääkelillä SunnyDay:t alla.."
|
|
|||
"..ja aina hyvä keli ajella" ha ha
|
|
|||
Hehe he
|
|
|||
minulla on 70luvulta lähtien kerennyt olla monenlaista autoa ja merkkiä.japsia,ranskanriesaa ja saksanpaskaa.Kaikkein eniten piti tehä remonttia mersuihin.eikä ne ranskalaisetkaan hyviä autoja olleet.Japsit ylivoimaisesti huolettomimpiä pitää. varsinkin toytota camry ja nissan cedric.Renkaista puheen ollen nyt ovat kolmatta talvea alla avensiksessa miseliinin kitkat.ei minkäänlaisia ongelmia ole ollut liukkaillakaan keleillä.
|
|
|||
noihin japseihin ei kyllä tarvihte tehä paljo mitään, yllättävän kestäviä autoja samoin VANHAT VOLVOT..
|
|
|||
Tämän hetkinen auto saksalainen, ei mitään valittamisen aihetta ollut. Seuraava auto vain miltei poikkeuksetta tulee kuitenkin olemaan japski. Hiluxi tahi lantikka käyttötarkoituksiin paljon sopivampi.
|
|
|||
Onhan nuita mersuja ollut, uusin ollut -92, vanhin -81. Enpä ole päässy vielä yhtähyvä kyytisellä autolla ajamaan kuin mersu. ja monenlaisella on tullut ajettua. Saa niihin mersuihinkin remonttia tehdä, mutta kun löytää semmosen mikä on pidetty kunnossa, eikä aina menty sieltä missä aita on matalin, niin saa ajaa pitkään ilman ongelmia. niin, pihassa makaa 124 200d -91 1milj, ajettu, meni kansipahvi, ja takakelekka repesi jostain kumman syystä toiselta nurkalta irti Tällä hetkellä nippondenso väliaikais kulkuneuvona, kun uusimmasta hankinnasta meni automaattiloota, möin sitten pois. etsiä ajan kanssa hyvä yksilö, niin ei tarvi liata käsiä
|
|
|||
Mutta kyllä japsienkin laatu on mennyt huonompaan suuntaan,ja syy siihen on osien teettäminen milloin missäkin maassa. Omasta tojotasta laukesi tartti ja tartissa luki että Bosh made in germany. hajosi just samalla tavalla kuin eräästä mersustani. muoviosat eivät taho kestää pohjolan pakkasia.
|
|
|||
Eipä nuo taida enää autoja olla mitkään vuoden -95 jälkeen. Uusissa autoissa hirveästi ongelmia.
|
|
|||
Kyllä nää vanhat meset on vaan lujia vehkeitä! Kyllä nää uudemmatkin kestää; http://www.iltalehti.fi/autot/2010080112093616_au.shtml
|
Kommentti 26 - 45 45:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 |