Galleria > Yleinen > Kuorma-autot, rekat |
TIEDOSTO 7975/8910 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 0/5 1 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | Sisu_7535.JPG |
Albumin nimi: | mjk79 / Kuorma-autot, rekat |
Arvo (1 ääntä): | |
Avainsanat: | Puolustusvoimat / PV / Sisu / Rasi / SA-240 / ABC / Hirvaskangas |
Kuvaajan nimi: | mjk79 |
Kuva otettu pvm: | 28.9.2010 |
Paikkakunta: | Äänekoski, ABC Hirvaskangas |
Tiedostokoko: | 243 kt |
Lisätty galleriaan: | %28.%09.%2010 |
Tarkkuus: | 1024 x 768 pikseliä |
Katseltu: | 5219 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=42259 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 20 30:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
voi herrajestas tuommoset penkitkö tuonne lavalle on nykysin kehitetty...
|
|
|||
samaa ihmettelen, kyllä tavat on muuttuneet reilussa 10:ssä vuodessa.. Vaikka ei toi huonompaan suuntaan ole mennyt, kyllä sitä itsekkin mietti lavalla istuessa että mitä jos kaatuu.
|
|
|||
ei luoja miksi ei voinut tehä sivuille penkkejä...
|
|
|||
Joo tää on sitä nykypäivää, vai miten seny oli. Joka jätkällä 4-piste vyöt ja vaimolle teline vieres, siitä sitte nopee poistumine lavalta ku viholline yllättää Sellaasilla merikonttilukon tyyppisillä pikalukituksilla nua moduulit on tuala lavalla kiinni.
|
|
|||
tulee kiiiire poistua lavalta kun vihu tähtäileepi "(...) tää vyö ei aukee" ja naps...
|
|
|||
Tuskinpa noita sodassa käytettäs. Tänä vuonna vissii tullu tuo laki voimaan, että istuimet pittää olla. Tekoilla ei sitte kai enää saa kuleteta kettään tai, jos tuommosia penkkejä sinne sovitellaan nii ei takavaunuunkaan enää sitä 18 ukkoo mahu Onneks iten olin kuskin paikalla.
|
|
|||
En tiä olisko ne tekaan vähä soveltanu tuata lakia? Kauhavalla vaan yks "teka", sekin 4 paikkaane. Se hyvä puoli nuas penkiis on jotta saa vetää tiellä normaaleja nopeuksia eikä tarvi sitä 60km/h nytkytellä.
|
|
|||
juu itekki olin tekan puikoissa.. oli ihan mukava ajella...
|
|
|||
Miten mä muistan et olis aina ajettu se 80!!! tai yli...
|
|
|||
Ei hemmetti! Jo on taas menty pikkasen pitkälle. Eihän tonne mahu, ku muutama lavalle, eikä mitään tavaraa mukaan. Kuinka monta autoa, nyt oikein tarvitaan, että saadaan 30 miestä kuskattua. Ja ei ainakaan 90-luvulla ollut mitään 60 km/h rajoitusta. Sitä vauhtia lasetettiin, mitä rajoitukset salli. Tietysti max 80km/h.
|
|
|||
Juu noista "moduuleista" sen verran että ne on käytössä vaan rauhanajan touhuissa ja RASIIN mahtuu nykyään 16henkeä lavalle mutta tavaratilaa ei ole ollenkaan. MASIIN mahtuu 12 ja siihen jää sentään joukkueen muulle roinalle tilaa lavan etuosaan. Vittumaisia noi on nostella paikoilleen ja pois jos kapellit on päällä kun sen verta korkea toi runko noissa virityksissä
|
|
|||
Miten muilla autoilla, onko samanlaiset "häkit" niissäkin? Vai onko kokonaan kielletty miehistön kuljetus niissä, esim. zil, maantiekuorma-autot..?
|
|
|||
Idän ihmeistä en tiedä mutta tuskin niissäkään saa kuljettaa kun MASI-150 eli vanhoissa maseissa ei ole lavassa paikkoja moduulien kiinnitystä varten ja toinen uus laki kieltää kuljettamasta esim. Vaihtolava Eemelien ja scanioiden kyydissä ihmisiä koska lavarakenteiden pitää nykyään olla kiinteät :-/
|
|
|||
2004 oli onneksi vielä A-45 ja 30 jamppaa lavalla. Taisi olla ihan viimeisiä aikoja ainakin kajaanissa kun a-45 oli kenelläkään kuittipelinä. Turvallisuuttahan tuo on mutta näyttää lähinnä joltain huvipuiston vehkeen osalta tuo lavahässäkkä.
|
|
|||
Eikös "protossa" ollut alle 30 se sallittu määrä. Jotain 27 tai 28 muistelen. Huvipuiston härpäke mulleki tost tulee mieleen.
|
|
|||
juu sitä luokkaa.. ahdasta oli jos koko satsi mukana sitte oli amerikkaa ku joskus harvoon pääsi eemelillä.. muttei oo uazin voittanutta
|
|
|||
Kyllä pornokopilliset rellut oli sitä luksusta...
|
|
|||
Joo enpä muista että protoa olisi koskaan ahdettu täyteen kuin harjoituksissa pihalla. En enää muista mikä se aika oli mihin piti porukan päästä sisälle istumaan / pois.
|
|
|||
Olen ajanut protoa, jossa oli kyydissä 32 henkilöä ja tykin kalusto sekä 122 millin haupitsi koukussa. Protossa oli tietenkin myös laiskin mahdollinen moottori, eli Leylandin vapari. *off topic*
|
|
|||
Ehkä oli leukun kone... muttei kaikissa. Yhdessä yksilös oli 80-luvun lopulla valmetin turbokutonen. Vajaa vuosikymmen sitten osui silmään YK-valkoinen proto V-8 koneella. Proton seuraajaksi suunnitellusta "sammakosta" ei kai koskaan tullut mitään. 802:n kone, portaaliakselistot ja kiilamainen nokka.
|
Kommentti 1 - 20 30:n joukosta Sivu: 1 - 2 |