Galleria > Yleinen > Metsäkoneet |
TIEDOSTO 326/1019 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 4/5 3 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | 04092010302.JPG |
Albumin nimi: | Fergumies / Metsäkoneet |
Arvo (3 ääntä): | |
Avainsanat: | john / deere / metsäkone / moto / harvesteri / julma / 1470 / e |
Kuvaajan nimi: | Fergumies |
Kuva otettu pvm: | 04.09.10 |
Tiedostokoko: | 672 kt |
Lisätty galleriaan: | %04.%09.%2010 |
Tarkkuus: | 2048 x 1536 pikseliä |
Katseltu: | 7672 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=42079 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 2 - 21 21:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
vaan kyllä toikin sinne harvennukselle vielä pääsee, jos aukon lisäksi on pieni harvennus niin ei sinne toista konetta raahata vaan tehdään tuolla molemmat.
|
|
|||
Totta helkutissa, eikä mikään takaa että saatavilla etes olisi toista konetta siihen samalle savotalle. Eiköhän tuolla kuitenki ihan harvennustaki tehdä, kun ei nykypäivään enää niin paljoa aukkoja hakata että tuolla pelkästään sellaisille pääsisi.
|
|
|||
oli muute helvetin iso ku vieree meni..
|
|
|||
liekköhän suomessa yhtään näitä? ja onko suomessa edes niin isoja puita, että tällä kannattaisi lähteä?
|
|
|||
Suomalaisen yrittäjän nimi tuossa ainakin kylessä oli, ja tiedän ainaki yhden yrittäjän jolla ainakin oli 1470, mallia vain en muista. Olihan tuo melekosen iso, rupes tuntumaan siltä että 1070 on melkonen lelu tuohon verrattuna.
|
|
|||
oli kyllä metkossa nättejä koneita ja paljo
|
|
|||
Kyllä vain, ja positiivinen yllätys oli koeajomahdollisuuksien määrä. Itse tuli kokeiltua maarakennuspuolellakin kaikenlaista.
|
|
|||
en laskis tätä konetta omiin mettiin vois kuvitella että tätä tarviis jossain ulkomaan hakkuisa. muuten oliko tuo tyyppi tuossa kuvassa joku esitteliä vai joku muuten vaan kahtelia? näyttää jotenkin tutulle
|
|
|||
minä en päässy kokeileen kun oltiin lauantaina siellä nii oli kaikki varattuja, mutta olihan tuo niin iso alue että jos jää kauaksi aikaa johonki kokeileen nii jää osa kiertämättä
|
|
|||
Ei se esittelijä ollu, koetin jotta ei olis muita ihmisiä sattunu kuvaan, mutta ei ihan onnistunu, seuraavassa kattelijoita onni sitten puolenkymmentä. En nyt tiedä, kangasmetsä ja tarpeeksi osaava kuski niin tuskin sen pahempaa jälkeä saa aikaan kuin pienempänsäkään. Ite kokeilin länkkärin traktorikaivuria, ja Terexin koneillakin kerkesi hämmentämään hyvin ihan aamusta. Länkkäriin joutu vähän aikaa jonottamaan, mutta siitä huolimatta kerkesi joka paikan kiertää.
|
|
|||
yrittäjälle joka hakkaa eteläisessä suomessa tuo on sopiva kone, siellä on isoja kuusikoita. Jos puun keskikoko on yli 800 litraa niin tuo on juuri sopiva. Pienemmästä loppuu nosturista voimat varsinkin kun haot kasataan. Valmetin 911.3/350 alkaa tuntua mopolta kun puut on mottisia. Ne tekee helposti mutta työ hidastuu.
|
|
|||
sepä se.. itekkin sai pari yli 1000 litran ergolla kaataa, melko mukavia tehä...
|
|
|||
Siis, ei tuo mottinen vielä mikään erikoinen tehtaväksi ole 911:lla mutta jos mettä olis viikosta toiseen niin isoa niin isompaa konetta kaipais. Reilu 3 mottisen olen tuolla valmetilla tehnyt. Tuo 350 koura on vaan pieni aukolle mutta harvennuksiakin tarvii tehdä joten siksi pieni koura.
|
|
|||
juu.. mutta oli ne ns. ekoiksi puiksi iso...
|
|
|||
on toki, eikä sellainen muutenkaan enään pieni ole. Saa jo keskittyä kaatamiseen, pienemmät vaan huiskaisee nurin
|
|
|||
juu.. muistaakseni jännitti. ja taispa olla vielä rinne aukkoo
|
|
|||
Eihän tämä vielä ole iso, vanha Lokomo 933 on ISO ulkomitoiltaan. Näissä kuten ko. lokomossakin aikoinaan tulee ongelmaksi kuljettaminen, ei tahdo peruslavettien päälle saada laillista kuormaa akselikohtaisten kantavuuksien, korkeuksien ja leveyden suhteen vaikka lievennyksiä näiden kohdalla tehty onkin.
|
|
|||
Ei maha saada kuorma-autolavettia tänä päivänä jolla pystyisi tämmöisen laillisesti kuljettamaan, lienee väistämättä puolperävaunuyhdistelmällä siirrettävä.
|
|
|||
Valmistaja näkyy ilmoittavan tolle painoksi alkaen 20t, eli työpaino taitaa olla lähelle 30t.
|
|
|||
Voi mennä aika lähelle raudat päällä ja nesteet renkaissa.
|
Kommentti 2 - 21 21:n joukosta Sivu: 1 - 2 |