Galleria > Yleinen > Metsäkoneet |
TIEDOSTO 333/1019 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (ei vielä ääniä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | Photo173.jpg |
Albumin nimi: | Janttu / Metsäkoneet |
Avainsanat: | 901 / 901.4 / valmet / ponsse / wisent |
Kuvaajan nimi: | Janttu |
Kuva otettu pvm: | 28.06.2010 |
Paikkakunta: | Kiuruvesi |
Tiedostokoko: | 228 kt |
Lisätty galleriaan: | %01.%07.%2010 |
Tarkkuus: | 1426 x 1070 pikseliä |
Katseltu: | 7231 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=41344 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 11 11:n joukosta Sivu: 1 |
|
|||
ite en jättäis ikinä ajokoneen nosturia tuolleen.. aina kuormatilaan kiepille..
|
|
|||
mitäs väliä sillä on, että missä se lepää?
|
|
|||
tuossa asennossa on sylinterin varret ainakin suojassa. Jos illalla antaa vettä ja yöllä sen jäätää niin ei ole ensimmäisenä tiivisteet kärsimässä.
|
|
|||
niin mutta pakkasella tyven tiivisteet huutaa hoosiannaa kun kylymänä väntää kyytiin.. ja onko muuten tarvinnu vaihtaa turvan tiivisteitä jään takia.. ei ainakaan meillä oo tarvinnu vaihella..
|
|
|||
yhtä kylmä se sylinteri taitaa olla siinä vaiheessa kun nostaa nosturia pois kuormatilasta ja alkaa puita mättään kyytiin. Vai onko sille oma lämmitin?
|
|
|||
Eihän ne yhdellä kertaa mene. Vuosi tolkulla kun sitä tekee niin on se aina jostain pois. Ymmärtääkseni ohjekirja neuvoo nosturin olemaan tuossa asennossa kun aamulla öljyn pinnan tarkistaa.
|
|
|||
no harvoin se kone on suoraan kasojen vierellä että heti joutuu kylmillä öljyillä ajamaan yleensä ainaki meillä on jonkun aikaa pitäny ajella että pääsee kasoille.. katotteko muka joka perkeleen aamu hydr öljyt??
|
|
|||
eikös ne kuulu kattoa joka aamu? ja ei se kovin iso vaiva ole käydä kurkkaamassa...
|
|
|||
Pakkasilla paras jättää koura takapankkoon tai vastaavaan. Jos on sivulla, joutuu tosiaan kylmät öljyt ajamaan kääntöön, nostoon jne.. Ja jos laittaa kuormatilaan kaksinkerroin, niin on kylmät taiton letkut kovilla. Mutta kun nosturi on valmiiks n. 90 asteen kulmassa on siitä hyvä ruveta rotaattorilla lämmittelemään tai lähtee ajamaan.
|
|
|||
Ergo: kerro tällaiselle aloittelijalle(10 v työkseni ajanut ajokonetta/motoa) että miten se ajonaikana lämminnyt öljy menee sinne sylinteriin siinä matkan aikana? Sylinterissä oleva öljy on aivan yhtä kylmää oli koneella ajettu tai ei. Jos koneella on ajattu niin nopeammin sylinterissä oleva öljy lämpiää mutta yleensä se vahinko tapahtuu siinä kun ensimmäisen kerran sylinteriä liikuttaa. niin ja totta kai ne moottori/hydrauliöljyt katsotaan joka aamu, oli koneena mikä tahansa.
|
|
|||
yleensä ite nostan tuosta asennosta pakkasella vähän ilmaan ja kouralla ja rotaattorilla lämmitän ennen ajoa.Empä tuota enää ajokoneella paljo aja, mutta sillon joskus. Entisestä motosta halakas suodattimen jalan kun lähti liian kylmänä liikkeelle. Itse katon öljyt/nesteet aina aamulla. nehän näkyy suoraan mittalasista.
|
Kommentti 1 - 11 11:n joukosta Sivu: 1 |