Galleria > Yleinen > Kaivurit, maansiirto
Cat 980H
Saatiin uus kone vihdoinkin, alko volvon kans meneen jo hermot. Renkaiksi olivat laittaneet Bridgestonen V-Steelit, pitäs kestää kyljet nyt vähän louheen raapimistakin. Kauhaan vaan joutu teettämään lisää poskia kun ei oikein taho kivet pysyä kyydissä, tosin ei vaan oo vielä joutanu hitsaan niitä paikalleen..:D
Avainsanat: cat 980

Cat 980H

Saatiin uus kone vihdoinkin, alko volvon kans meneen jo hermot. Renkaiksi olivat laittaneet Bridgestonen V-Steelit, pitäs kestää kyljet nyt vähän louheen raapimistakin. Kauhaan vaan joutu teettämään lisää poskia kun ei oikein taho kivet pysyä kyydissä, tosin ei vaan oo vielä joutanu hitsaan niitä paikalleen..:D

Juntta.JPG Kuva0368.jpg 19052010444.jpg 015.JPG 013.JPG
Äänestä tätä kuvaa (ei vielä ääniä)
Tiedoston tiedot
Tiedostonimi:19052010444.jpg
Albumin nimi:nine / Kaivurit, maansiirto
Avainsanat:cat / 980
Kuvaajan nimi:nine
Kuva otettu pvm:5/2010
Paikkakunta:ylitornio
Tiedostokoko:607 kt
Lisätty galleriaan:%22.%05.%2010
Tarkkuus:2048 x 1536 pikseliä
Katseltu:8130 kertaa
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=40841
Suosikit:Lisää suosikkeihin

Kommentti 3 - 22 22:n joukosta
Sivu: 1 - 2

Pakoputkilapsi   [%23.%05.%2010 ksu2010 %18:%toukokuu]
noh voinpahan kokemuksella sanoo että ei sitä tuota Cattiakaan oo kivelle tehty Erittäin iloinen Kyllä se ainakii mikä meillä on töissä se 992G paskana joka toinen päivä ja penkkaan ei uppoo tekemälläkään Hullu Vaiheloota nytkii kappaleina.. ainut mistä siinä tykkää on se täydellinen vipuohjaus, tasoilla aika voittamaton keksintö. ainut vaan et ainakii ite tykkäisin ku saisivat catissa kuormaimen vaan yhteen vipuun Neutraali
nine   [%23.%05.%2010 ksu2010 %19:%toukokuu]
No eihän mikään kone ikuisuuksia kestä ja ainahan niitä "maanantai" mallejakin sattuu kohille merkissä kun merskissä. Eikö pillarinkin pitäs yhdellä vivulla saada kun vaan tilaa? Vielä kun tuon melun saisivat kuriin pillareissa, kauhea meteli hytässä kun tottu volvossa siihen hiljaisuuteen.. Tosin tuntuu ettei se voimakaan tule ilman ääntä..Erittäin iloinen
LS   [%23.%05.%2010 ksu2010 %20:%toukokuu]
Meidän tuosta e mallin koneesta meni nyt toisen kerran pumput.. ekan kerran vaihdettiin noin vuosi takaperi ku taisteltiin sauva ohjausta kuntoon. Konehan on ollut vain altakannossa. Mut ei se tahdo riittää ku alkaa tuleen sitä +500 t/h tai vähäsen kantomatka lisääntymään...
nine   [%23.%05.%2010 ksu2010 %20:%toukokuu]
onko minkälaisella myllyllä kantamassa kun tuommosilla tehoilla meettä?
LS   [%23.%05.%2010 ksu2010 %20:%toukokuu]
Sehän on aika paljon kivestä kiinni.. Noilla pehmoisilla kallioilla pääsee noihin lukemiin LT 125 ja GB 300 (lajike 0-90) sitte pienemmillä lajikkeilla esim 0-31 pääsee tuonne 400 t/h parhaillaan. Syötetään 345C:llä
nine   [%23.%05.%2010 ksu2010 %20:%toukokuu]
nelivitosella saa jo nakella aika tahtia tuohon 400 tonniin, tullu jonku verran LT125:sta 345 bertalla ja 650 hitasilla syötettyä. saa vaan 125 olla leuka melko pienellä että 300 vetää kiveä, on kyllä niin papumyllyjä nuo. meillä välikoneena 1814 ja jälkipäänä 1315 tuossa buickilla, tuli 4-vaiheeksi 300 kympin terillä. kyllähän se jotenkin syö vai terät nuissa ei kestä mitään, telamyllylläkin saa olla koko ajan vaihtamassa teriä kun louheella on. niin pieniä myllyjä ettei karkeillakaan voi leukaa aukasta kunnolla kun kuohuu ja holvaa mylly koko ajan.
LS   [%24.%05.%2010 kma2010 %01:%toukokuu]
Se riippuu niin paljon kivestä ja ammusta... Siitähän se lähtee.. Oma lusikointi "ennätys" on 4200 tonnia 8 tunnis tuolla nelivitosella, siinä ei paljon ehdi nenää kaivamaan tai tupakkia sytyttämään.. Tuollanen 400 vauhti hyvällä paukulle menee ihan leppoisasti. Kyllä tuo meirän 300 ihan kivasti syö, välisyötin auttaa melko paljon. Tasaa vauhtia ja keventää hyvin ennen myllyä. Joskus on ajettu välisyöttimen välpät ummessa niin silloin siitä tulee täys papumylly =D Pelkällä louheella me ollaan touhattu. Joskus käydään tarvekivi louhimon rääpekasalla (pelkkää rammeri kiveä) siellä ei sitte pääse tehoista puhumaan Neutraali
nine   [%24.%05.%2010 kma2010 %09:%toukokuu]
Meilläkin mahtaa parhaat tehot olla tuolla kittilässä, täydellinen sora siellä. Jotain 7000-9000 tonnia 16 tunnissa, tosin enempää ei kerkeä syöttääkään tämän kokoluokan koneella. Meillä rajottaa tuo "välimylly" aika paljon kun se on normi 1814, kärsi kauheetta laattaa ajaa niin holvaapi helpolla. Vai varmaan vuodesta yli 70% tehdään lajikkeita, on 4-vaihetta, linkoa ja jakoseulaa perässä. Jos kehtaat niin laitahan teidän letkasta kuvaa tänne. Kyllähän se ampukin paljon ratkasee, täällä päin vaan niin useassa montussa kova/kuluttava kivi missä liikutaan. Edellis työmaalla tuli lingolla ykkösen pikikiveä ja nyt ollaan ratasepelin teossa. Saa 2 viikon välein leukaa olla kääntämässä..Erittäin iloinen
LS   [%25.%05.%2010 kti2010 %00:%toukokuu]
Kai sitä jossain vaiheessa vois kehata laittaa kuvaaki romuista, ei vain vielä oo viittiny =) vasta 2,5 vuotta takana tätä murskamiehen eloa.. Meillä tuo kivi on onneksi ollu aika pehmosta, pari kovempaa paikkaa vain ollut. Vuosaari mistä aloitin urani ja hyvinkäällä käytiin sen jälkeen tekemäs raidesepeliä, siellä auottiin kaikki vehkeet 2 viikon välein.. Nykyään suurimmat ongelmat tahtoo olla louhinnassa säästäminen Järkyttynyt Aika hyvin sitä vissiin tuollaisella koneella sitte murskaa syöttää? meillä tuntuu altakannossa kone hyytyvän kun ruvetään tehoja hakemaan, tai kiipeemään kolmanteen kerrokseen kasan päälle...
Citycowboy   [%27.%05.%2010 kto2010 %00:%toukokuu]
Täällä sitä taas mursketta tulee niin että koko foorumi on pölyn peitossa... Vink
LS   [%27.%05.%2010 kto2010 %18:%toukokuu]
Eikö se yleensä vähän niin tapaa mennä Pyörivät silmät
nine   [%30.%05.%2010 ksu2010 %12:%toukokuu]
Itellä tulee nyt syksyllä 6 vuotta täyteen, armeijan jälkeen melkeen heti alotin ja murskamiehenä pelkästään. Koneita opettelin sitten hissukseen ajeleen.. Nykyään tahtoo aina vaan niitä KONEMIEHIÄ tulla, taho nuo murskat ja remontti sitten oikein kiinnostaa!Erittäin iloinen Kyllähän tuolla syöttää vai on se melkosta riuhtomista ja repimistä. Kyllähän se varsinkin tuolla louhoksella isompi sais olla, vaikka kuin irtoja on niin ei tuolla yli 300 tonnin kanna tunnissa jos vähänkin kantomatkaa on.
LS   [%30.%05.%2010 ksu2010 %13:%toukokuu]
Meillä ei onneksi ole noita "konemiehiä" joskus oli lähetetty asemalle pelkkä pyöräkoneenkuljettaja ja siitä oli sitte annettu sen verran asiakaspalautetta että ei oo tehty toista kertaa. Meillä on kaikki murskamiehiä, meikäläinen on ainut porukasta joka ei hitsata osaa Erittäin iloinen (Jotain saan räittyä paikalle jos pakko on)
nine   [%30.%05.%2010 ksu2010 %15:%toukokuu]
Kyllähän nuo metallihommat kannattaa opetella, eniten hyötyä niistä taidoista näissä hommissa. Kuitenkaan jäljellä ole mitään väliä kunhan rautaa ja saumaa on paksusti ja se toimii niin se pääasia..Erittäin iloinen Miten se Citycowboylla sitten kivi on pienentyny?
Citycowboy   [%02.%06.%2010 kke2010 %23:%kesäkuu]
Todella mainiosti.. Kesäloma alkoi maanantaina eikä oikeestaan voisi vähempää kiinnostaa kivien hakkaaminen just tällä hetkellä.. mut eikös tuo arki taas 4 viikonpäästä koita ja lyö silmille koko komeudessaan sit.. Nauru
Rule6k   [%18.%06.%2010 kpe2010 %17:%kesäkuu]
oleks nine ratasepeliä yt:llä tekemässä? mitenkä sielä muuten hommat menny
nine   [%20.%06.%2010 ksu2010 %15:%kesäkuu]
juu, sieltä tämä kuvakin on. suht hyvin kai se on menny, mitä nyt välillä meinaa vastustaa..Erittäin iloinen Oulusta tulee telamyllyt kaveriksi tekeen vähän sepeliä kun meinaa vr:llä olla kova tahti ajossa..Erittäin iloinen
casetor   [%14.%07.%2011 kto2011 %20:%heinäkuu]
http://www.youtube.com/watch?v=ubaeyYF5CZI no tää on vaa video tohon ainaseen volvo cat kiistelyyn. itse sitämieltä kuitenkin että volvo alle 20t luokassa ja isommat pitää olla sit pillari
ZETOR8045   [%15.%07.%2011 kpe2011 %12:%heinäkuu]
Joskus sivusta seuranneena ja vain hiukan noita ajaneena niin miksei deereä mahdeta tuoda tälle puolen maapalloa... http://www.youtube.com/watch?v=QJfWVvgqpmA http://www.youtube.com/watch?v=x7lXS5yw_oM Pyörivät silmät Liebhereitä ainakin kuskit haukkuu oikeen kilpaa Nauru
nine   [%16.%07.%2011 kla2011 %16:%heinäkuu]
No itellä on kokemusta 2 vuotta 220F volvosta, vaikka 2600 kiloa laitettiin vastapainoja niin silti oli perä melko keveänä ja maakasin 5 kuution syöttökauha paikallaan.980 pillareilla on tullu se 5 vuotta ajettua, vastapainoja tässä H:ssa on 2000 kiloa ja niissä 5.5-6 kuution kauhat ja ei käy perä kovin helpolla ilmassa. Tuostakaan videosta kun ei tiedä mitkä painot on perässä eli renkaissa ja kummassa on kunnon kuski.Erittäin iloinen Tuommosia kiviä tulee kanneltua melkeen joka päivä, niin kyllä tuon pillarin ois pitäny helposti tuo viedä. Kyllähän se on siitä paljon kiinni mihin koneeseen on tottunu ja mi

Kommentti 3 - 22 22:n joukosta
Sivu: 1 - 2