Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 6120/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 1/5 1 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | SPA55236~0.JPG |
Albumin nimi: | valtra-pooka / Traktorit ja koneet |
Arvo (1 ääntä): | |
Avainsanat: | valtra / potila |
Kuvaajan nimi: | valtra-pooka |
Paikkakunta: | Tammela |
Tiedostokoko: | 173 kt |
Lisätty galleriaan: | %17.%05.%2010 |
Tarkkuus: | 640 x 480 pikseliä |
Katseltu: | 3610 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=40772 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 20 25:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
Mikä oli äestys vauhti? Näyttää multa lentävän..
|
|
|||
Arvelinki että lujaa on menty, mihin niin kiire?
|
|
|||
tossa menossa kahvi tauolle
|
|
|||
Sillä tuota nopeutta kysyin kun on sellainen käsitys että liika vauhti on huono jousiäkeen kanssa, muokkausteho perustuu piikin värähtelyyn ja kovassa vauhdissa piikki ei ehti mukaan. N. 10km/h olis sopiva vauhti? Korjatkaa jos olen väärässä.
|
|
|||
20km/h on sopeva vauhti varsinkin kun on varpajyrät äkeessä niin hakkaavat hyvin murusiksi kokkarat vaikka tänä keväänä kovimmatkin savet on menneet jo pelkällä tasausäkeellä murusiksi kiitos kunnon roudan
|
|
|||
Nuori mies ratissa niin äestysvauhti on yleensä se, mitä vetokone jaksaa mennä. Näin epäilisin tuolle c150/5,5m paketille. 20 KM/h saadaan aikaan varmasti mahdottoman tasainen muokkauspohja.. Ja siihen vielä rapid kylvö päälle, niin hyvä tulee.
|
|
|||
itellä on t151 ja kuuden metrin potila. vauhtia tulee yleensä pidettyä siinä 9-11kmh paikkeilla. varsinkin hieman epätasaisella kynnöksellä rupeaa traktori ja äes pomppimaan aikalailla...
|
|
|||
meillä äestysvauhti on 9-11km/h
|
|
|||
9 km/h on tullut pidettyä. käsikaasulla 2000 kierrosta koneeseen eikä kaasuun kosketa ennen kun pelto on ajettu. eihän noissa 15-20 nopeuksissa ole mitään järkeä. jälki on surkeaa, maa tiivistyy enemmän ja polttoainettakin palaa turhaan. ei koneita ole leikkimiseen tarkotettu.
|
|
|||
nyrkkisääntönä se että nii paljo vauhtia että kuski pysyy penkillä.
|
|
|||
onhan se iso nopeus enemmän nuorten poikien juttuu,me ajetaan yleensä 1500-1800kierrosta
|
|
|||
On täällä sentää joku samaa mieltä minun kanssa noista nopeuksista. Zetor8045: Miks te ylipäätään äestätte kun suorakylvökone?
|
|
|||
Huomatkaa että tuo oli vain syksyisen lietteen multauksen jälkien tasoittelemista ei kynnöksen Ja oppipoika: kyllä äestä ja kyntöauraa tarvitsee silti aina välillä vaikka olisikin suorakylvökone
|
|
|||
10-17km/h äestysvauhtia pidetään maalajista riippuen korkeintaan 2 äestyskertaa 5.2m 4rivinen kverne
|
|
|||
oppipoika: kasvitaudit ja rikkakasvit pysyy paremmin kurissa näin savimailla tuo vaatisi hyvät hermot ettei mee liian aikaisin tallomaan savimaita piukkaan... Ja siis ainahan ei tuo mopedi jaksa vetää kuin 15km/h ja mitään vauhdista johtuvaa ongelmaa ei ole tullut vastaan niin mikäs tässä 1500-2000rpm kierrokset on yleensä ja löpöä kyllä haukkaa mutta hyvin pääsee rapidia karkuun ja eikä tuo vanhanmallin varpajyrääes pompi vaikka olis kolmekymppiä vauhtia...
|
|
|||
Valtra-pooka ja zetor8045: eikö siinä mee aikalailla hukkaan suorakylvökoneen idea kun kynnetään ja äestetään. Kallis kone on tavallaan turhaan kun "tavallisellakin" pärjäis joka on huomattavasti edullisempi. Mutta jokainen tekee työt omalla tapaansa. Aika moni on tainnut luopua suorakylvöstä. Tiesin kyllä tuon tauti/rikka ongelman.
|
|
|||
Juu ja potilalla ei kannatakkaan ylittää tuota 10km/h äestysvauhtia missään tapauksessa, kun vetää s-piikit oikooseksi. En tiedä uudemmista, mutta 2008 vuonna uusittiin s-piikit ja 150ha äestyksen jälkeen on jo puolet pilalla. Syvyyden säätö ollut b-c kohdassa ja vauhtia korkeimmillaan 13km/h Seuraavassa äkeessä ei kyllä saa olla saman valmistajan piikkejä.
|
|
|||
Kun otetaan huomioon mittarivirhe, luisto n. 10%, Pohjanmaanlisä, niin 15km/h on oikeesti 10km/h...
|
|
|||
aika reilu luisto sulla...
|
|
|||
Kyllä tuo pellonvuokraajakin tuossa ikkunan takana aika kovaa ajaa valtra N121 ja potila 450 kun multa lentää...
|
Kommentti 1 - 20 25:n joukosta Sivu: 1 - 2 |