Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet
Oma valmiste maansiirtolava
Lava täysin itte rakennettu suunnittelusta viimeistelyyn asti. Työtunteja kulunut kaiken kaikkiaan 230h. Yhyren talaven projekti töiden ohella.
Avainsanat: Massikka multiva

Oma valmiste maansiirtolava

Lava täysin itte rakennettu suunnittelusta viimeistelyyn asti. Työtunteja kulunut kaiken kaikkiaan 230h. Yhyren talaven projekti töiden ohella.

pottupeltoon3.JPG pottupeltoon2.JPG 107.JPG Kuva0450.jpg Kuva0092.jpg
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.9/5 19 äänellä)
Tiedoston tiedot
Tiedostonimi:107.JPG
Albumin nimi:vilperi / Traktorit ja koneet
Arvo (19 ääntä):44444
Avainsanat:Massikka / multiva
Kuvaajan nimi:vilperi
Paikkakunta:ilmajoki
Tiedostokoko:206 kt
Lisätty galleriaan:%02.%03.%2010
Tarkkuus:800 x 600 pikseliä
Katseltu:7223 kertaa
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=39791
Suosikit:Lisää suosikkeihin

Kommentti 13 - 32 32:n joukosta
Sivu: 1 - 2

Nuffieldmaster   [%03.%03.%2010 kke2010 %18:%maaliskuu]
Siinä lompsa huokassoo kun tuohon kärriin gumit ostaa Järkyttynyt
Fergumies   [%03.%03.%2010 kke2010 %22:%maaliskuu]
Suattaapihan se huokastahi, mutta tuskin noita sentäs joka vuosi joutuu uusimaan. Enkä kyllä näin tietämättömämpänä tiedä niin tarkkaan miten nopeesti ne kuluu, riippuu tietysti käytön määrästä ja ajo alustasta.
vilperi   [%03.%03.%2010 kke2010 %22:%maaliskuu]
toivon mukaan kestävät useamman vuoden. pitää vähä kattua jottei aiva nauloohin ajele. Holsti: Malli on 6497 dyna-6. Moottorin ohjelmointi on porin tehotuonnin ja mitattu dynamolla. Ahtopaineet 2,6kiloa. Laitan tekovaiheen kuvia piakkoin.
ZETOR8045   [%03.%03.%2010 kke2010 %22:%maaliskuu]
Niin mitä eroa on sitten pajan tekemässä tai oma tekemässä kun kummatkin on silti ihmisen tekeleitä Nauru Mutta itsetehdyssä on aina ajateltu omaa käyttöä niin on monesti toimivampi kuin insinöörin piirtämä jolla ei oo käytännöstä mitään hajua Häiritsevä
502/600   [%03.%03.%2010 kke2010 %23:%maaliskuu]
Tota viimestä kommenttia en oikein ymmärrä. Liekkö tuo asenne jostain 30-luvulta, kun vain hienosto perheiden pojista saattoi tulla insinöörejä. Nykypäivänä insinööri on kuitenkin perusduunari ja heillä on monenlaista taustaa takana. Törmään tuohon ihme vanhanaikaiseen vastakkainasetteluun todella usein, ja se tympäsee.
aina valmet   [%04.%03.%2010 kto2010 %01:%maaliskuu]
voi kuule kun törmäisit yhtä usein näihin insinöörien ratkaisuihin näis kone touhuis.. kyllä nyky koneet on hienoja laitteita ei siinä mitää mutta niiden huolto/korjaus onki sitte jo kaikkea muuta kun hienoa hommaa.. esimerkkinä perälaudan hyd-letkun irroitus kestää tunnin kun sen letkun paikan on suunnitellut "insinööri" tässä vain yksi esimerkki. Hymy
6350   [%04.%03.%2010 kto2010 %09:%maaliskuu]
Valmiissa tuotteessa jotkin ratkaisut ei tunnukkaan enää niin toimivilta kuin suunnittelupöydillä. Tätä varten on protoversiot, joissa kestävyyden lisäksi pitäisi testata tuo yllä mainittu huollettavuus yms. Tässä kohtaa monta kertaa suomalainen pajatuote jää ulkolaisille isomman luokan valmistajille. vrt. esim nuo Väderstadin koneiden testimäärät.
502/600   [%04.%03.%2010 kto2010 %11:%maaliskuu]
Sepä siinä nykypäivänä useinmiten onkin, että suunnittelijan pitäisi suunnitella halpa ja hyvä ratkaisu mitättömässä ajassa ja tuote tuupataan samantien asiakkaalle. Itse olen suunnitteluhommissa huomannut sen, että kun kone on käytössä, niin siitä helposti huomaa "tuokin kohta olisi voinut olla eritavalla". Mutta se on sitten sitä tuotekehitystä. Itse suunnittelen lähinnä protoja teollisuuteen.

Eli kaikenkaikkiaan tilanne on yleensä se, että asiakas pääsee latelemaanjälkiviisauksiaan virheistä, joita hän itsekään ei ole tuotekehitysvaiheessa huomannut ( meillä asiakas aina kehittämisessä mukana ). Lähinnä siksi, että myyntimiehellä on hirveä kiire saada laite omasta hallista pihalle.
ZETOR8045   [%05.%03.%2010 kpe2010 %01:%maaliskuu]
No en nyt tiedä tuosta halvasta kun monet esim suomalaiset maansiirtovaunut maksaa yli 30 000€ mutta silti on lapsuuksia vaikka olis jo kauan tehty... Nykysissä latvian tekeleissä on suunniteltu ja ennenkaikkea ajateltu eikä oo pelkästään yritetty tehdä kallista niinkuin liian monet kotimaiset tuotteet.... Mutta nykyään kyllä kuuntelevat asiakasta hyvin ainakin starkilla siellä on asiallinen palvelu ja protokonekkin on kestänyt Vink
Nuffieldmaster   [%06.%03.%2010 kla2010 %11:%maaliskuu]
Ei se suunnittelu insinjööri sitä loppuhintaa määrittele. Vaan yleensä tulee myyjä taholta painostus että tee valmistuskustannuksiltaan halpa kärry, joka voidaan myydä kalliilla yleisenhintatason mukaan. Olet puun ja kuoren välissä.
ZETOR8045   [%07.%03.%2010 ksu2010 %01:%maaliskuu]
Nii-in mutta miks täytyy suomalaisia isäntiä jymäyttää kalliilla hinnalla ja paskalla laadulla....
Jasu   [%07.%03.%2010 ksu2010 %14:%maaliskuu]
Ei oo tyhymä se joka pyytää vaa se joka... Ja mitäs sitä maakärryjä metritavarasta tekemähän ku nuata kuarma-auton raatoja on suami pullollansa jokka orottaa uutta elämää jonkulaasen raktorin peräs. Ja ku itte teköö nii saa justihi sellaasen ku sattuu tulemaha Pyörivät silmät
ZETOR8045   [%07.%03.%2010 ksu2010 %14:%maaliskuu]
No latviasta tuli jo kunnolliset Häiritsevä Niin ja onhan kuvan kärrytkin ihan asiallisen näköiset Vink
vilperi   [%07.%03.%2010 ksu2010 %18:%maaliskuu]
Ei oo enää suomi pullollansa kuorma-auton raatoja.. kyllä ne kaikki kelvolliset on jo tehty kärryyksi.
aina valmet   [%07.%03.%2010 ksu2010 %20:%maaliskuu]
niin ja aika hyvän raadon pitää löytää jos menaa että saa edes välttävän kärryn. jesus sitä remontin määrää tuollaisten miiljoonan ajettujen auton raadoista tehtyjen kärryjen kans.
Jasu   [%07.%03.%2010 ksu2010 %21:%maaliskuu]
Joo tottahan sitä jouttuu remppaamaan jos ei meinaa muutaku kopin tilalle heittää aisan.
aina valmet   [%08.%03.%2010 kma2010 %00:%maaliskuu]
niin ja pitemmän päälle menee napoja,kartaania,kipin sylinteriä, yms pientä ja kivaa. on näitä pommia nähty. Hymy
  [%29.%06.%2010 kti2010 %00:%kesäkuu]
Tästähän olikin juttuu viimekertases konevistissä, oli veturina N142D musta valtra kuormaajal ja valtrassa helavyö tarrat kans Vink
Jopo   [%29.%06.%2010 kti2010 %21:%kesäkuu]
Ei taireta nuota kärryjä vetää muuta ku Massikalla, eikä ne silläkään kyllä hyvin kulje Erittäin iloinen . Vallun perähän on thyyning kottikärryt Cool
Jonskui1   [%28.%08.%2011 ksu2011 %21:%elokuu]
pikkukärri..

Kommentti 13 - 32 32:n joukosta
Sivu: 1 - 2