Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet
Oma valmiste maansiirtolava
Lava täysin itte rakennettu suunnittelusta viimeistelyyn asti. Työtunteja kulunut kaiken kaikkiaan 230h. Yhyren talaven projekti töiden ohella.
Avainsanat: Massikka multiva

Oma valmiste maansiirtolava

Lava täysin itte rakennettu suunnittelusta viimeistelyyn asti. Työtunteja kulunut kaiken kaikkiaan 230h. Yhyren talaven projekti töiden ohella.

pottupeltoon3.JPG pottupeltoon2.JPG 107.JPG Kuva0450.jpg Kuva0092.jpg
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.9/5 19 äänellä)
Tiedoston tiedot
Tiedostonimi:107.JPG
Albumin nimi:vilperi / Traktorit ja koneet
Arvo (19 ääntä):44444
Avainsanat:Massikka / multiva
Kuvaajan nimi:vilperi
Paikkakunta:ilmajoki
Tiedostokoko:206 kt
Lisätty galleriaan:%02.%03.%2010
Tarkkuus:800 x 600 pikseliä
Katseltu:7223 kertaa
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=39791
Suosikit:Lisää suosikkeihin

Kommentti 1 - 20 32:n joukosta
Sivu: 1 - 2

vilperi   [%02.%03.%2010 kti2010 %19:%maaliskuu]
17,6 kuutiota vesitilavuus
Sontakuski   [%02.%03.%2010 kti2010 %19:%maaliskuu]
on kyllä osattu tehä hieno lava Cool Erittäin iloinen
aina valmet   [%02.%03.%2010 kti2010 %20:%maaliskuu]
Vielä kun olis musta t-sarjan valtra veturina samanlaisella "helavyö" maalauksella.. Hymy olisko projektista kuvia?
kubota b6000   [%02.%03.%2010 kti2010 %23:%maaliskuu]
hieno kääry on Cool näyttää runko olevan multivalta Hymy kuis paljo verkus heppoja Pyörivät silmät
ZETOR8045   [%03.%03.%2010 kke2010 %00:%maaliskuu]
Komia näköinen yhdistelmä Cool Mitäs tuolla lavalla kuskataan ja minkäslaisesta tavarasta lavan pohja on tehty?
Jopo   [%03.%03.%2010 kke2010 %08:%maaliskuu]
Vai täysin itte rakennettu HAH. Vilperi tainnu kattua käret taskus vierestä kun tuota on tehty.
Delaval VMS   [%03.%03.%2010 kke2010 %10:%maaliskuu]
Hieno on kärri ! Hyvähän se on siellä pohjanmaalla tuommosia kärriä vetää kun siellä niin tasasta! Täällä meillä päin taitaa olla liikaa mäkiä..
vilperi   [%03.%03.%2010 kke2010 %13:%maaliskuu]
Jopo: ei oo tapana vain seiseskellä käret taskus ja toiseksi mun hitsaus haalariis ei oo taskuja! Kubota b6000: joo multiva on, 286hv ja 1154nm! Zetor8045: mullan ja hiedan ajos ny pääasias mutta kyllä maan ajoonki kelepaa, koko lava hardox 450!
Jii   [%03.%03.%2010 kke2010 %14:%maaliskuu]
On pärkkeleen asiallisen näköinen lava. Kokoakin kohtuullisesti,saman verran kuin 170 tuhtissa viljalaidoilla Yllättynyt
Holsti   [%03.%03.%2010 kke2010 %17:%maaliskuu]
Varmaan hyvin hönkii tuo massikka, sisältyykö nuihin numeroihin tehohävikki vai onko todelliset? Onko 7400-sarja?
Fergumies   [%03.%03.%2010 kke2010 %17:%maaliskuu]
Kyllä jos tuon pistäisi tehdastekoisen kanssa vierekkäin, niin jos en tietäisi tätä itsetehdyksi, niin tuskin kykenisi erottamaan keskenään. Ja oikea veturi keulilla.
Jokke90   [%03.%03.%2010 kke2010 %18:%maaliskuu]
Komeen oot tehny tuosta lavasta ja yleensä kovimmilla arvostelijoilla ei pysy mig kone kädessä tai ammatti taito ei riitä mut minkäs teet löytyskö kuvia teko vaiheesta?
Nuffieldmaster   [%03.%03.%2010 kke2010 %18:%maaliskuu]
Siinä lompsa huokassoo kun tuohon kärriin gumit ostaa Järkyttynyt
Fergumies   [%03.%03.%2010 kke2010 %22:%maaliskuu]
Suattaapihan se huokastahi, mutta tuskin noita sentäs joka vuosi joutuu uusimaan. Enkä kyllä näin tietämättömämpänä tiedä niin tarkkaan miten nopeesti ne kuluu, riippuu tietysti käytön määrästä ja ajo alustasta.
vilperi   [%03.%03.%2010 kke2010 %22:%maaliskuu]
toivon mukaan kestävät useamman vuoden. pitää vähä kattua jottei aiva nauloohin ajele. Holsti: Malli on 6497 dyna-6. Moottorin ohjelmointi on porin tehotuonnin ja mitattu dynamolla. Ahtopaineet 2,6kiloa. Laitan tekovaiheen kuvia piakkoin.
ZETOR8045   [%03.%03.%2010 kke2010 %22:%maaliskuu]
Niin mitä eroa on sitten pajan tekemässä tai oma tekemässä kun kummatkin on silti ihmisen tekeleitä Nauru Mutta itsetehdyssä on aina ajateltu omaa käyttöä niin on monesti toimivampi kuin insinöörin piirtämä jolla ei oo käytännöstä mitään hajua Häiritsevä
502/600   [%03.%03.%2010 kke2010 %23:%maaliskuu]
Tota viimestä kommenttia en oikein ymmärrä. Liekkö tuo asenne jostain 30-luvulta, kun vain hienosto perheiden pojista saattoi tulla insinöörejä. Nykypäivänä insinööri on kuitenkin perusduunari ja heillä on monenlaista taustaa takana. Törmään tuohon ihme vanhanaikaiseen vastakkainasetteluun todella usein, ja se tympäsee.
aina valmet   [%04.%03.%2010 kto2010 %01:%maaliskuu]
voi kuule kun törmäisit yhtä usein näihin insinöörien ratkaisuihin näis kone touhuis.. kyllä nyky koneet on hienoja laitteita ei siinä mitää mutta niiden huolto/korjaus onki sitte jo kaikkea muuta kun hienoa hommaa.. esimerkkinä perälaudan hyd-letkun irroitus kestää tunnin kun sen letkun paikan on suunnitellut "insinööri" tässä vain yksi esimerkki. Hymy
6350   [%04.%03.%2010 kto2010 %09:%maaliskuu]
Valmiissa tuotteessa jotkin ratkaisut ei tunnukkaan enää niin toimivilta kuin suunnittelupöydillä. Tätä varten on protoversiot, joissa kestävyyden lisäksi pitäisi testata tuo yllä mainittu huollettavuus yms. Tässä kohtaa monta kertaa suomalainen pajatuote jää ulkolaisille isomman luokan valmistajille. vrt. esim nuo Väderstadin koneiden testimäärät.
502/600   [%04.%03.%2010 kto2010 %11:%maaliskuu]
Sepä siinä nykypäivänä useinmiten onkin, että suunnittelijan pitäisi suunnitella halpa ja hyvä ratkaisu mitättömässä ajassa ja tuote tuupataan samantien asiakkaalle. Itse olen suunnitteluhommissa huomannut sen, että kun kone on käytössä, niin siitä helposti huomaa "tuokin kohta olisi voinut olla eritavalla". Mutta se on sitten sitä tuotekehitystä. Itse suunnittelen lähinnä protoja teollisuuteen.

Eli kaikenkaikkiaan tilanne on yleensä se, että asiakas pääsee latelemaanjälkiviisauksiaan virheistä, joita hän itsekään ei ole tuotekehitysvaiheessa huomannut ( meillä asiakas aina kehittämisessä mukana ). Lähinnä siksi, että myyntimiehellä on hirveä kiire saada laite omasta hallista pihalle.

Kommentti 1 - 20 32:n joukosta
Sivu: 1 - 2