Galleria > Yleinen > Kuorma-autot, rekat |
TIEDOSTO 8117/8910 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (ei vielä ääniä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | kuva2.JPG |
Albumin nimi: | _Iceman_ / Kuorma-autot, rekat |
Avainsanat: | volvo |
Kuvaajan nimi: | _Iceman_ |
Kuva otettu pvm: | 20.2.2010 |
Paikkakunta: | Pohjois-savo |
Tiedostokoko: | 841 kt |
Lisätty galleriaan: | %21.%02.%2010 |
Tarkkuus: | 2133 x 1600 pikseliä |
Katseltu: | 8425 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=39669 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 9 9:n joukosta Sivu: 1 |
|
|||
Lenkuraa koivua, noin paljon sulliksi mennyttä. Tuollanen kuorma kun ois tupakkasuoria vaneritukkeja, niin ois komiaa.. Hyviä kuvia!
|
|
|||
Näyttää ettei olis montaa tukkikoon puuta kyydissä. Riippuu tietysti että millaisilla mitoilla tehdään. Osalla käytössä 22 cm läpimitta. Muutenkin kiristynyt koivutukin laatuvaatimukset parin kk aikana älyttömästi, ei saa olla enään yhtään mutkaa tai ees kovaa lahoa keskellä.
|
|
|||
kiitoksia, ei nämä jäätie kuvat ihan jokapäiväisiä taida täällä olla joo ne on nuo koivun vaatimukset aika tiukiksi menneet. Pitää yrittää ottaa vielä semmonen kuva missä ois toisenlainen auto ja kunnon puuta kyyvvissä
|
|
|||
oppipoika: Ok työ ammattimiehet tiedätte paremmin Mä muistelen jotain vanhoja hankintamittoja, yli vuoteen ei oo oikeen kelvannukkaan täälläpäin. Laatuvaatimukset varmaan kiristyneet kun laitokset vähentyneet ja käyttö pienentynyt.
|
|
|||
hankintakaupoissa on tarkempaa ne puun vaatimukset, mut kyllä mitä tässäkin savotassa tekevät vanereita niin on ne kyl jotkin aika mahottoman näkösiä
|
|
|||
Onko noissa jäätie hommissa mitään vakuutusta.Eli jos metsäfirmat käskee ajamaan niin jos satuu että kalusto tipuu niin kuka korvaa? Vai meneekö kaikki omasta pussista? Korvaako kaskokaan kun kysessä ei ole virallinen jäätie..?
|
|
|||
Kun jäätie hyväksytään niin siellä on sillon paikalla, jäädytyksen hoitanut urakoitsia, puunostaja, kuljetuksen tekijä sekä puiden teon hoitava urakoitsia. Sitten kun tie hyväksytään niin siihen valitaan tientarkkailia( yleensä tien jäädyttänyt )joka käy joka päivä hyväksymässä tien. Kun tie on hyväksytty ja todettu että se kestää niin jokainen ajaa siellä omalla vastuulla. Mutta luulen, että kuljetuksen hoitavilla niin on vakuutukset tohon kyl. Ketään sinne ei niin kun käsketään vaan jokaisen edustaja on hyväksymässä alussa tietä. Ja jos muutoksia tulee tiehen niin heti kaikille ilmoitus, jolloin tarkastellaan tilannetta.
|
|
|||
6350: kyllä sinäkin tiedät, en tarkoittanut mitenkään pahalla. Pisti silmään tuo puun koko, ehkä juuri tukki kokoista tai hiukan alle, mitasta riippuen. Vuosi sitten tehtiin 18 cm ja 33dm, nyt 22 cm ja 40dm. Lisäksi koivun pitää käytännössä olla sahattavaksi kelpaava(suora) laadultaan. Tosin meidän koivutukit menee yksityiseltä sahalta isolle metsäyhtiölle, haluaa kyykyttää pientä ja vaatii melkein mahdottomia. Minkä firman hakkuita nää on? Upm vai stora?
|
|
|||
Niin ne on tarkkoja hankintakaupoissa noista vanereista. Tässä savotassa reilut puolet menee metsäliitolle ja loput metsähallitukselle. Liiton ja hallituksen yhteisomisteinen saari tuo on ja toinen saari on sitten yksityisten ja se möi puut metsäliitolle.
|
Kommentti 1 - 9 9:n joukosta Sivu: 1 |