Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet
Valmet 815
Avainsanat: Valmet 815

Valmet 815

vaamet.jpg Kuva0127.jpg Kuva0118.jpg 6230.jpg 7740.jpg
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 2.5/5 2 äänellä)
Tiedoston tiedot
Tiedostonimi:Kuva0118.jpg
Albumin nimi:ToNppa / Traktorit ja koneet
Arvo (2 ääntä):33333
Avainsanat:Valmet / 815
Kuvaajan nimi:ToNppa
Kuva otettu pvm:20.12-2009
Paikkakunta:Alavus
Tiedostokoko:345 kt
Lisätty galleriaan:%07.%01.%2010
Tarkkuus:1200 x 1600 pikseliä
Katseltu:3257 kertaa
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=39177
Suosikit:Lisää suosikkeihin

Kommentti 1 - 12 12:n joukosta
Sivu: 1

Walmet_   [%08.%01.%2010 kpe2010 %22:%tammikuu]
Hyvässä kunnossa näkyy olevan ainakin noin ulkopuolisesti.. Minkäslaisiin töihin "uus"kone pääsee? Hymy
ToNppa   [%09.%01.%2010 kla2010 %12:%tammikuu]
No lähinnä kuormaus/hiekoitus käyttöön ja noin yleisesti varakoneeksi. Ajattelin sillä mettäänkin keväämmällä lähteä, vähän vaan tuo teollisuuskuormaaja on tiellä... Mut on niin vähän ajoja että mitteepä tuosta...
Walmet_   [%10.%01.%2010 ksu2010 %19:%tammikuu]
Juu hyvä peli varmasti noihin hommiin. Paljonko tunteja?
ToNppa   [%10.%01.%2010 ksu2010 %22:%tammikuu]
Joo, hyvä tuo teollisuus etupää, ei hetkahda pienistä. Runsas 8300h on ajettu... Kaikki PITÄIS olla mittaris, eihän noista ikinä tiedä.
VilleM   [%10.%01.%2010 ksu2010 %23:%tammikuu]
Siistin näköinen kone. Meillä samanlainen. Kuormain on joutusa liikkeinen ja ei voima lopu heti kesken. Vikana vaan että kytkin on kokoajan lujilla.
ToNppa   [%11.%01.%2010 kma2010 %19:%tammikuu]
Joo kyllähän siinä kytkin on lujilla jos oikein tosissaan kuormailee. Tuos vähän kytkin poljin "jupuuttaa" ku painaa pohjaan. Saa nähdä saako säätämällä kondikseen vai pitääkö laittaa poikki ja uudet kalut sisään. Näihin on aika edulliset osat ja tän saa heleposti katkaistua tuosta kuormaajanrungosta huolimatta.
VilleM   [%13.%01.%2010 kke2010 %21:%tammikuu]
Joo kyllä sen katkaistua saa melkein yhtä helposti kuin normaalin 05:sen. Meillä kytkin on pitänyt vaihtaa noin neljän vuoden välein. Kytkinvivusto kannattaa myös rasvata hyvin niin siitä tulee yllättävän kevyt käyttöinen.
ToNppa   [%14.%01.%2010 kto2010 %00:%tammikuu]
No aika usein on kyllä pitäny vaihtaa. Mut se on niin siitä kiinni millases käytös kone on. Yhellä kaverilla on 505 niin siihen ei maksanu koko kytkin töineen ku runsaan tonnin. Massikkaan makso yli 3000e. Nyykkärin vetolevyn vaihto oli jotain alle 1500e.
VilleM   [%14.%01.%2010 kto2010 %18:%tammikuu]
Se on emolehmätilalla kuormain hommissa. Tulee puhdistettua ketat ja jalottelu tarha sekä keväällä kuormattua ja ajettua paskat. Muulloin haetaan paaleja pellolta ja nostellaan silppurin kyytiin. Eli jatkuvasti tuota kytkintä tulee polettua. Kuvakin löytyy:
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pos=-32133
ToNppa   [%16.%01.%2010 kla2010 %00:%tammikuu]
Tuleeko paljon tunteja vuodessa? Sillä 505:lla on muistaakseni ajettu jotain 11000-12000h ja nyt on tehty eka kytkinremppa... Mutta se nyt onkin ollu mun tietääkseni lähinnä mettäajos.
VilleM   [%16.%01.%2010 kla2010 %13:%tammikuu]
Jotain noin 500h tulee vuodessa. Tulee tuollakin ajettua joskus metsässä. Meillä mittari on vaihdettu vuonna 91 palovaurion jäljiltä ja nyt mittarissa 7000h. Ajettu varmaan oikeasti noin 15 000 tuntia kun vuosimallikin on 83.
ToNppa   [%17.%01.%2010 ksu2010 %00:%tammikuu]
Joo, todellista ajomääräähän on lähes mahdoton sanoa... Yleiskunnosta jonkin verran voi päätellä...

Kommentti 1 - 12 12:n joukosta
Sivu: 1