Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 6664/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.8/5 6 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | Silppuri.jpg |
Albumin nimi: | Ladamies / Traktorit ja koneet |
Arvo (6 ääntä): | |
Avainsanat: | 7495 / multiva / JD |
Kuvaajan nimi: | Ladamies |
Kuva otettu pvm: | 22.6.2009 |
Paikkakunta: | Kiuruvesi |
Tiedostokoko: | 427 kt |
Lisätty galleriaan: | %02.%12.%2009 |
Tarkkuus: | 2133 x 1600 pikseliä |
Katseltu: | 5010 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=38818 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 10 - 29 29:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
no en oo kyllä noihin hommiin vielä ikinä joutunut mutta eikös traktorin kuulu ajaa samaa nopeutta kokoajan ja silppuri täyttää kuorman... traktorista kun ei paljoa näe onko perässä/keskellä tarpeeksi tavaraa
|
|
|||
onko nuissa silppureissa jotain varotusta jos noukin meinaa mennä tukkoon vai pitääkö ajaa perstuntumalla
|
|
|||
niin tuota mietinki että silppuri ajaa varmaan niin kovaa kuin pystyy ja kärri yrittää pysyä perässä jotta saadaan silppurista kaikki hyöty irti.
|
|
|||
jokkainen taaplaa tavallaan Kylläse toisinpäin on viisaanpi omasta mielestä, ite ajanu raktoria ja täyttänyt kärryn. ensin senverran eteen että näkee vielä taakse ja sitte ruvennu takkaa täyttään, silppuri kuskin ei tarvi palio miettiä minne puhaltaa ja lopuksi täyttää sen takaosan mikä on kerinny vähän painua sen oon huomannu että sen silippuri kuskin on turha näytellä mittään merkkiä
|
|
|||
En ole ajanut silppuria vasta kun yhden kesän, mutta sanoisin että kun kuskit oppii yhteisen tavan kärryn täytössä, ei siihen enää paljon merkkejä tarvita. Eikä sieltä silppurin ohjaamosta paljon lälläriin huudella sillon kun ajetaan lisätehon alueella. Mulla ei ainakaan käet riitä. (tai sitten järki)
|
|
|||
eikös silppuri kuski ole kuin konsertin johtaja tikku vaan puuttuu kädestä Liekkö näihin silppureihin hyödyntäneet sitä automaatti ohjausta, niinku puimureissa? sillonhan siinä jäis käsiä vapaaks traktori kuskin neuvomiseen siis jos haluaa/tarvii neuvoo..
|
|
|||
eipä taija olla vielä niin viisasta automaatti ohjausta mikä löytäs karhot pellolta.. eipä siinä tosiaan paljoo tarvii merkkejä antaa kun homman oppii puolin ja toisin tekemään. silppuri kuskit alkaa liikaa neuvomaan jos lällärit laittaa
|
|
|||
Helppohan se sillon on, jos yhtään etusermissä on verkkoo, että näkee tuonne kärriin, mutta jos vanerista ja 4.2m korkee, nii yritäppä siinä sitte raktori kuskina kuormaa ite täyttää..
|
|
|||
Tässä kuvassa massikka kuski ajaa selkeästi optimaalista ajolinjaa täyttäen kuorman äärimmilleen.
|
|
|||
Kyllähän se yhteispelillä täytetään.Mut sanoisin et silppurmies täyttää.Sitä torvee kumminkaan käsin tartte kääntää,aika nätistä nupista pyörii.Tarpees töitä traktori kuskille pysyä rinnalla jos ajetaan 10-15km/h.
|
|
|||
esim turpeen lastauksessa käytetään paljon ns la-puhelinta.. traktorikuski joko hidastaa tai kiihdyttää lastaajan vieressä sitämukaa mihin haluaa kuorman tulevan. lastauskone ajaa tasaista vauhtia koko lastauksen ajan.. näin on aina toimittu.
|
|
|||
No joo. Täällähän tuntuu olevan tosi ammattilaisia No ainakin kärry sais olla isompi. Ja torven suunta ainakin itelle sopii juuri paremmin noin päin ku pää vain kääntyy oikealle paremmin. Itellä oli radio puhelimet tälle kautta käytössä, ja käytännöksi jää, miksei se silppuri kuski pysty huutelemaan lälläriin mitään, ei siinä ratissa tarvi koko aikaa olla käsi kiinni. Ja ku osaava silppuri kuski osaa täyttää kärryä ja vaikka vähän kääntää torveakin, toki varsinkin isompien kärryjen kanssa on perusteltua vaihtaa kärryn paikkaa suhteessa silppuriin. Ja ei Jd silppurin aukaisussa mene kahta tuntia.
|
|
|||
No joo..Turpeenlastaus onkin verrattavissa tähä.Toisessa jyrätään max 5km/h/ei taida hihna paljo kääntyä,lastari ajaa aina max nielu kykyä.Toi silppuri vaihtaa suuntaa/kiihtyy/hidastuu semmosella tahdilla et saa raku kuski oikeesti pykältää jos otetaan täys teho silppurista irti.Ja miks raktori kuskin tuolta altapäin on täytettävä kuorma kun silppuri kuski katselee melkein korkeammalta sitä täyttymistä???????
|
|
|||
Eipä nää ei ja kuten aiemminki sainoin, nii yhdyn suurimpaan osaan käyttäjistä, sekä omien kokemusten perusteella, molempia hommia tehneenä, että kuorman täyttäminen kuuluu silppurikuskille.
|
|
|||
koneviestissä oli juttua että pöttinkeriin olivat kehitelly ultraäänianturisysteemin joka tutkailee karhon paksuutta ja kuormaa. noukkarissaki oli antureita. nämä yhteistyössä ohjaili traktorin nopeutta maksimivauhtia eikä noukkimen pitäisi mennä tukkoon. helpottaa varmaan kuskia ku ei tarvi koko ajan kytätä niin tarkasti.
|
|
|||
juu. mulla ei kokemusta nuista rehuvehkeistä mutta tommonen info sattu vaan silmään
|
|
|||
ainakin jf:ssä se lähtee melkeinpä helpommin pois sieltä kun ei lähe minnekkään pyörittelemään,se kun pyöräyttää vyyhdin siihen ruuvin ympärille niin sit ollaan ihmeissään
|
|
|||
Noukkari tukos voiman puute tai varon luisto.
|
|
|||
Vähä erinlainen tuo nielu tuossa ku jf:ssä. Vuodesta 2004 ollut jd:n 7200 ajossa, viime kesän korjuu ala oli säilörehun ja korjatunkokoviljan osalta liki 1300 ha. Karhon tasaisuudesta paljon kiinni miten nielee. Yleensä keskelle päin karhottava karhotin tekee tasaisemman karheen kuin sivulle päin karhottava. Kyllä noista noukin käytännössä aina aukeaa napin painalluksella jos johonkin paakkuun ajaa. Meillä ei ole kertaakaan tukkinut pahemmin konetta kuin sen roottorin ja lietson välisen tunnelin, sen aukaisu on sen reilun 5 minuutin homma kun käyttää pohja luukun auki.
|
|
|||
siikajoella just kaikki samanlaisia yhellä tutullla,
|
Kommentti 10 - 29 29:n joukosta Sivu: 1 - 2 |