Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 6664/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.8/5 6 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | Silppuri.jpg |
Albumin nimi: | Ladamies / Traktorit ja koneet |
Arvo (6 ääntä): | |
Avainsanat: | 7495 / multiva / JD |
Kuvaajan nimi: | Ladamies |
Kuva otettu pvm: | 22.6.2009 |
Paikkakunta: | Kiuruvesi |
Tiedostokoko: | 427 kt |
Lisätty galleriaan: | %02.%12.%2009 |
Tarkkuus: | 2133 x 1600 pikseliä |
Katseltu: | 5010 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=38818 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 20 29:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
kunnon konneet
|
|
|||
Oon varmaan nähny tuon koneen kylillä.
|
|
|||
Eikö kannattas opetella kirjottamaan, ennenkö tänne rupeaa rustailemaan kommentteja Eipä sen puoleen, että oiskohan tuossa mitään järellistä sanottavaa ees
|
|
|||
Kelläpäs Kiuruveellä tuo ajosilppuri?
|
|
|||
No, mikähän järki ois torvi kääntee toiselle puolelle, kun kerta torven hallintavipu ja apupeili on sijoitettu oikeelle puolelle
|
|
|||
Helpompi se tuon silppurikuskin kannalta noin päin on, näyttöjä jne. oikeen puolen pilarissa, sekä kaikki hallinnat. Tämä minun mielipide, mitä tullu tuommosella pyöriteltyä, mutta jokainen tyylillään. Ainut vaan, että saksassa ajateltu ajettavan toisinpäin, koska noin päin ajettessa torven käännön napit toimii ns. väärinpäin.
|
|
|||
eikös traktorin hytit ole kyllä samankokoisilla ikkunoilla kummaltakin puolelta yleensä varustettu ja traktorissa mitään näyttöjä tartte tuommosessa ajossa katsoa kun silppuri kuski hoitaa täytön traktorilla vaan katsoo minne ajaa
|
|
|||
Nii vaa tais tarkottaa, että näytöt täyttää silppurin oikeenpuoleisen ikkunan, eikä traktorin.
|
|
|||
Eipä tuo ainakaan meikäläistä oo haitannu yhtään välin ajossa yhtään noin päin ajaminen. Ja kun traktori kuskien kanssa sopii ennalta ajovauhdin, nii helpottaa kummasti kaikkien elämää. Silppurikuski voi nopeudella säädellä, mihin kohtaa kärriä haluaa puhaltaa. Ainakin ite tehny tällä tavalla samanmoista silppuria ajaessa. Nimetön: Just sitä tarkotinkin, joten loogisempi kait se noin päin on täyttää.
|
|
|||
no en oo kyllä noihin hommiin vielä ikinä joutunut mutta eikös traktorin kuulu ajaa samaa nopeutta kokoajan ja silppuri täyttää kuorman... traktorista kun ei paljoa näe onko perässä/keskellä tarpeeksi tavaraa
|
|
|||
onko nuissa silppureissa jotain varotusta jos noukin meinaa mennä tukkoon vai pitääkö ajaa perstuntumalla
|
|
|||
niin tuota mietinki että silppuri ajaa varmaan niin kovaa kuin pystyy ja kärri yrittää pysyä perässä jotta saadaan silppurista kaikki hyöty irti.
|
|
|||
jokkainen taaplaa tavallaan Kylläse toisinpäin on viisaanpi omasta mielestä, ite ajanu raktoria ja täyttänyt kärryn. ensin senverran eteen että näkee vielä taakse ja sitte ruvennu takkaa täyttään, silppuri kuskin ei tarvi palio miettiä minne puhaltaa ja lopuksi täyttää sen takaosan mikä on kerinny vähän painua sen oon huomannu että sen silippuri kuskin on turha näytellä mittään merkkiä
|
|
|||
En ole ajanut silppuria vasta kun yhden kesän, mutta sanoisin että kun kuskit oppii yhteisen tavan kärryn täytössä, ei siihen enää paljon merkkejä tarvita. Eikä sieltä silppurin ohjaamosta paljon lälläriin huudella sillon kun ajetaan lisätehon alueella. Mulla ei ainakaan käet riitä. (tai sitten järki)
|
|
|||
eikös silppuri kuski ole kuin konsertin johtaja tikku vaan puuttuu kädestä Liekkö näihin silppureihin hyödyntäneet sitä automaatti ohjausta, niinku puimureissa? sillonhan siinä jäis käsiä vapaaks traktori kuskin neuvomiseen siis jos haluaa/tarvii neuvoo..
|
|
|||
eipä taija olla vielä niin viisasta automaatti ohjausta mikä löytäs karhot pellolta.. eipä siinä tosiaan paljoo tarvii merkkejä antaa kun homman oppii puolin ja toisin tekemään. silppuri kuskit alkaa liikaa neuvomaan jos lällärit laittaa
|
|
|||
Helppohan se sillon on, jos yhtään etusermissä on verkkoo, että näkee tuonne kärriin, mutta jos vanerista ja 4.2m korkee, nii yritäppä siinä sitte raktori kuskina kuormaa ite täyttää..
|
|
|||
Tässä kuvassa massikka kuski ajaa selkeästi optimaalista ajolinjaa täyttäen kuorman äärimmilleen.
|
|
|||
Kyllähän se yhteispelillä täytetään.Mut sanoisin et silppurmies täyttää.Sitä torvee kumminkaan käsin tartte kääntää,aika nätistä nupista pyörii.Tarpees töitä traktori kuskille pysyä rinnalla jos ajetaan 10-15km/h.
|
|
|||
esim turpeen lastauksessa käytetään paljon ns la-puhelinta.. traktorikuski joko hidastaa tai kiihdyttää lastaajan vieressä sitämukaa mihin haluaa kuorman tulevan. lastauskone ajaa tasaista vauhtia koko lastauksen ajan.. näin on aina toimittu.
|
Kommentti 1 - 20 29:n joukosta Sivu: 1 - 2 |