Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 6788/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.1/5 8 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | HPIM6990.JPG |
Albumin nimi: | c 130 vallu / Traktorit ja koneet |
Arvo (8 ääntä): | |
Avainsanat: | tempo |
Kuvaajan nimi: | c 130 vallu |
Kuva otettu pvm: | 14.10.2009 |
Paikkakunta: | pöljä |
Tiedostokoko: | 438 kt |
Lisätty galleriaan: | %21.%10.%2009 |
Tarkkuus: | 1076 x 811 pikseliä |
Katseltu: | 3642 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=38177 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 17 - 36 36:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
niin no joo mutta kun takalaita aukee tarpeeksi niin se maa kyllä vyöryy vanhojenkin päälle ja saranathan tuossa on silti tuossa Tekossa aika perässä http://www.yrjotenkanen.fi/pub/mallistokuvat/LMR-185.JPG http://www.yrjotenkanen.fi/pub/mallistokuvat/LMR-184.JPG mutta jos kärryt on yli kymmenen tonnia halvemmat mitä kilpailijan vastaavat niin peräylitys on pieni murhe
|
|
|||
Noissa saattaa tosiaan ilmetä vielä suurempiakin murheita kuin peräylitys.
|
|
|||
se jää nähtäväksi mutta eipähän irtoile pyörät laakereineen eikä ole pyörät /-\ asennossa niinkuin entisissä
|
|
|||
Ei kai sitä vielä varmaksi voi sanoa
|
|
|||
Kyllä se peränylityksen merkitys vielä selviää setorille jos ja kun ajetaan täysiä kuormia pehmooses
|
|
|||
näis kovan maan kärryys ny on sama palioko on ylitystä kuhan koukkupainoa ei tuu sakoolle pehmeän maan vetävis taas ei saa olla että palio vain aisalle että saa vetokoneski pitoja..
|
|
|||
jos pehmeässä ajetaan paljon niin kuormat tehdään yleensä etupäästä suuremmiksi mutta ei tuommoset vedottomilla ihan vielä kuuhun mennä ja pehmosessa ajettaessa ei yleensä ajeta täysillä kuormilla ja tämän hetkisellä työmaalla mennään paikka paikoin akseleita myöden joten ei paljon pehmeämpään viitsi edes yrittää... oppipoika: no napojen merkki ja koko entisiin nähden viittaa ettei ainakaan toivottavasti parin lähivuoden sisällä
|
|
|||
näillä jos millään kärryillä mennään sielä pehmoisissa paikoissa pitää vain olla veturi sitä kokoluokkaa että kärry tulee vaikka rekenä perässä. joku voisi vielä tehdä hydraulisen läpi-vedon näihin kevyt-kärryihin niin sitte menis vaikka kuuhun..
|
|
|||
pyörät jokka ei vedä, jarruttaa kyllä se maan vetovoima ja vellin vastus on yleensä sitäluokkaa ettei siinä isokaa vetokones auta.. ja toiseksi ku ajaa suosista jo ennemmin veto päällä ni ei mee senssit pahaksi ja saa ajettua mitä pitääki ilman takkuja
|
|
|||
Ilman pareja paino siirtyy helposti pelkästään toiselle puolelle, pinta pettää niin siinähän istut. Pehmeällä kulkevat on niitä tieajoon sopimattomia
|
|
|||
tääläpäin on onneksi savea ja se kantaa edes jonkun aikaa ja antaa pitoa mutta sitten kun suo/metsän pintamaata niin ei kulje mihinkään kun ei oo pitoa mutta sinne kuulukin sitten jo eri vehkeet... kompromissejä vaaditaan näissä hommissa...
|
|
|||
niinhän se on.. vehkeet tarpeen mukaan..
|
|
|||
hydraulisesti liikkuva teli on kans kyllä kova sana jos ei oo vetoa ja jos on vielä kuorkin renkaat alla ja traktorissa palat niinkuin yhden tutun maanrakennusfirman koneessa
|
|
|||
Hyvä kompromissi on vetävä kärry leveillä renkailla. Alustasta riippumaton setti..
|
|
|||
veturi saa sitten olla jo raskas että saa laillisesti jotain kyytiin... tuohon tekoon saa deutsin kanssa just tuon 18 tonnia laillisesti...
|
|
|||
Omamassa tekossa 5T joten eikös se tee max 16T hyötykuorman? Tonnin enemmän painaa vetävä "rohjake", veturiksi riittää molemmille sama 6T koska telipaino (18T / 3) määrää sen. Hyötykuormassa tiellä vetävä häviää tonnin mutta maastossa se tulee hyvällä kertoimella takaisin.
|
|
|||
no mites se vetävä kärryn perät sitten jarruttaa menoa? ai juu niin tuota lakipykälää en huomannutkaan mutta mulla ei olekkaan vielä ammattipätevyyttä ja viisi vuotta aikaa suorittaa se... saako vetävän kärryn muka 6tn painavaksi riisuttua?
|
|
|||
kaanian ainaki saa siihe 6t ja vähä allekki riippuu lavasta..
|
|
|||
Lava ratkaisee, jos 10mm pohja ja 6mm laidat ja muutenki raskastekoinen kivilava niin menee yli seiskan jo. 5760kg oli sisu dneproilla, nyt ristikudosrenkaat niin 6T on varmaan lähellä totuutta.
|
|
|||
tuossa ovat vaan monet puhuneet kun ei oo saaneet alle seiskaa painamaan ja ne oli sisujen raatoja... meidän käyttöön noi tekot on kyllä paras vaihtoehto kun tie-ajoa on kuitenkin välillä paljon ja traktorit vaan n.160hv niin ei viitti kuollutta painoa liikaa vetää ja kuormurin jousiin pitäis värkätä kippauksen ajaksi lukitsevat sylinterit mutta mentiin sitä tempoillakin aika kauan mutta nyt rupesivat vaan jo loppumaan
|
Kommentti 17 - 36 36:n joukosta Sivu: 1 - 2 |