Galleria > Yleinen > Trukit ja kurottajat
Kalmar dce160

Kalmar dce160

Kuva074.jpg Kuva077.jpg Trukit_009.jpg Trukit_006.jpg PICT0117.JPG
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.3/5 3 äänellä)
Tiedoston tiedot
Tiedostonimi:Trukit_009.jpg
Albumin nimi:ARH / Trukit ja kurottajat
Arvo (3 ääntä):33333
Kuvaajan nimi:ARH
Tiedostokoko:1258 kt
Lisätty galleriaan:%02.%07.%2009
Tarkkuus:2133 x 1600 pikseliä
Katseltu:3761 kertaa
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=36356
Suosikit:Lisää suosikkeihin

Kommentti 1 - 14 14:n joukosta
Sivu: 1

Nimetön   [%04.%07.%2009 kla2009 %00:%heinäkuu]
Näppärän kokonen tapuli.
larvanto   [%04.%07.%2009 kla2009 %16:%heinäkuu]
Kovin on onnettoman näköset takarenkaat talvikeliin Kysymys
ARH   [%04.%07.%2009 kla2009 %18:%heinäkuu]
Ei oikein kestä lamellipinnat tai nastat kääntyvissä kun suuri osa ajosta on hallissa hieromista ja asfaltti on paljaana talvellakin. Pidossa ei tietenkään ole kehumista.
larvanto   [%04.%07.%2009 kla2009 %19:%heinäkuu]
Nastat on lähinnä silmänlumetta! Katoppa miun lisäämistä kuvista scania vs kalmar. Nastat piirti viivaa jäiselle polanteelle n. 30m!!! Sillon oli muistaakseni palapyörä nastoilla, seuraava talvi lamellirenkaat nastoilla, sen jälkeen luovuttiin nastoista kun ne karis halliin asfaltille. Lamellirenkaat kesti 12 tn. koneessa aika hyvin ku koitti ahtaassa hallissa välttää paikallaan pyöritystä. Valtaosa työstä tosin tehtiin ulkona. Lastaukset oli pyöräkoneen heiniä, samaten pakettien "kaivaminen" hallissa.
LS   [%07.%07.%2009 kti2009 %00:%heinäkuu]
Eihän noissa vehkeissä mitään talvinakkeja tarvita Erittäin iloinen Pakkasella menee kun kesällä ja lumella sekä vesijäällä mennään tuurilla.. (joskus tarttee tosin hiekkaa)
larvanto   [%07.%07.%2009 kti2009 %02:%heinäkuu]
Riippuu pikkusen siitä minkälaisella tontilla tehään töitä! Joku P-reikä pikkusaha, jossa joka paikkaan mennessä on mäki. Sittenku oikeen liukkaaks kävi ni se oli kyllä ihan mitkä jammit oli alla, kuten kuvista näkyy! Nauru Nauru
LS   [%08.%07.%2009 kke2009 %00:%heinäkuu]
Se aika moista urheilua talvella.. ite ajelin vuoden päivät ihan työkseni rannikolla (kaskinen) ja kyllä se aika saatanan tuskaista välillä oli.. joskus yritettiin monta kertaa että sai paketit pohjapuiden päältä piikeille.. Omalla tontilla ei ollu klu pieni räkäinen katos loput paljaan taivaan alla Erittäin iloinen Noitten rimapakettien kans piti hetken jännittää että uskalsi alata viemään niitä naama eteenpäin...
larvanto   [%09.%07.%2009 kto2009 %00:%heinäkuu]
Juu, meillä ei rimotuskoneella voinu tehä noin korkeita paketteja, mut kuivaajaan mahtu 2 päällekkäin. Alkuun tuntu ettei niitä voi saaha sinne osumaan millään Vink Renkaiden suhteen oli semmonen tyyli, et lamellirenkaat ajettin kesäaikaan loppuun ja sit heitetti palapyöräää alle ja syksyllä uudet talvipyörät alle, ne kun talven aikaan kulu ni sitä myöten sitä oppi ajeleen liukkaalla!
LS   [%11.%07.%2009 kla2009 %02:%heinäkuu]
Meillä oli vissiin silloin ekaa kertaa "talvi" pintoja testis kun olin töissä.. Tosin ei niitä kehumaan päässy Hymy Kahtena rimapakettina ajettiin tuollakin väliin pantiin sitten välipuut.. Yli-innokkaasta uunimiehestä johtuen niitä ajeltiin sitte pitkin markkia takaasi tasaamolle..
larvanto   [%14.%07.%2009 kti2009 %01:%heinäkuu]
En olis kyllä suostunu "kesäkuviolla" ajaan ku talvirenkaan makuun pääs! Se voi tosin olla hankala 16 tonniseen koneeseen löytää kunnollisia lamellirenkaita. 12 tonnisessa oli ihan perus kuorma-auton vetopyörät alla. Kyl korkeen paketin tai letkan kans, niinku meillä tavattiin sanoo ku ol 2 pakettia päällekkäin ni etupäässä kulkusuunta oli takaperin!
LS   [%15.%07.%2009 kke2009 %17:%heinäkuu]
Meillä ei onneksi kielletty etuperin ajoa.. Tuollainen rimapaketti vain vähä heiluu (ja on pirun korkealle) ku sen nostaa silmien yläpuolelle... Tasaamolta oli kaukaisimmalle varastolle kilometri, siinä kun vei 6 pakettia kerralla niin hyvin ehti.. (pitkien mäntypakettien kans meinas joskus tihkaista=)
larvanto   [%22.%07.%2009 kke2009 %03:%heinäkuu]
No jo on lääniä! Siinähän alkaa muuntimen lämmöt hellekelillä oleen kohallaan... Ainoot kerrat ku meno loppu sen takia oli kahville mennessä (urakoitsijan hallille matkaa n. 300m) Eihän tuota etuperinajoo ollu kielletty, mut eipä tuota mieli tehny etuperin ajella, ku peilitkin on keksitty. (eikä sit ainakaan tarvinnu kuunnella kenekään v****luja jos sattu yks lauta tipahtaan kydistä, ku ajeli pakilla, etuperin mennessä se olis luultavasti jääny alle)
LS   [%23.%07.%2009 kto2009 %22:%heinäkuu]
Eihän sillä väliä kummin päin menee jos on suht lyhyet siirtomatkat.. meillä siirreltiin noita rimapakettiakin puolen kilometrin matkaa.. Kyllähän niitä silti joskus tippuu =D sehän kuuluu homman luonteeseen..
peltoville   [%12.%03.%2010 kpe2010 %20:%maaliskuu]
näkymät on aika hyvät (vai olisko kuski lipsunu ottamaan apukuskin Järkyttynyt Nauru Nauru

Kommentti 1 - 14 14:n joukosta
Sivu: 1