Galleria > Yleinen > Puimurit |
TIEDOSTO 260/505 |
|
||
|
Äänestä tätä kuvaa (ei vielä ääniä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | Kuva(189).jpg |
Albumin nimi: | sampo30 / Puimurit |
Avainsanat: | Claas |
Kuvaajan nimi: | Sampo30 |
Kuva otettu pvm: | Nokia E51 |
Paikkakunta: | Hämeenkoski |
Tiedostokoko: | 245 kt |
Lisätty galleriaan: | %13.%04.%2009 |
Tarkkuus: | 1600 x 1200 pikseliä |
Katseltu: | 4913 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=34643 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 2 - 21 21:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
Velsa 85 & Tuhtin 120 maansiirtokärri vilja laidoin ja yks vanhempi pieni viljakärry otetaan ajoon jos tarvii. kyl itekki kattelin ku sivulle laitoin et lyhyt on mut olkoo on se korkeempi kuin ex sampossa
|
|
|||
näyttää aika kapeilta noi renkaat voi olla märällä ongelmia
|
|
|||
kattelin yht kilpee ni noi on isoimmat mitä vakiona saanu.. on täs ollu kuulemma joskus paritkin..
|
|
|||
parit ku laittaa niin ei kestä kauaa etuakseli varmaan sit luulisin ainaski
|
|
|||
emt.. kytkin tähän on vaihettu ja sehä näis se heikkopaikka o
|
|
|||
kovin on matalat etuset tosiaan...
|
|
|||
Juu pieni vierintäkehä vaikeuttaa märässä etenemistä.. Tässä taitaa olla "26 vanteella etuset, hieman kevyemmässä 2045 sampossa on jo "34 vanteella.
|
|
|||
joo 26 on etuset vähä isompaa kaipais ku on etukenonen..
|
|
|||
Onko tässä vyörenkaat? Tästä ei saa "etuakselia" särki millään, jos vain on öljyä pyörästöissä.
|
|
|||
onko toi hydro vai variaattori vetoinen?
|
|
|||
no kumpikohan ku on kerta kytkinki korjattu nii siittä voi jotain päätellä
|
|
|||
Itellä tullu ainaki paripyöriä käytettyä märimmillä lohkoilla nyt kaksi syksyä. Saa takaset upota aikalailla ennenku vauhti pysähtyy..
|
|
|||
variaattori variaattori niinkuin FIAT in viestistä voi päätellä..
|
|
|||
Sampo30: Kannattaa vaihtaa vaihteistoöljy ihan varmuuden vuoksi.
|
|
|||
Kokemuksesta voin sanoa että Claas 48 on vankka puimuri ja viat on harvinaisia. Ei mene remmejä eikä laakereita. Vaihteistossa on pieni öljymäärä ja sinne tiivistyy talvisin vettä ja se tuhoaa laatikon täydellisesti. Öljy siis kannattaa vaihtaa joka vuosi. Paripyöriä meidän Claasit ovat kestäneet ongelmitta ja niitä on pakko käyttää kun pellot ovat tasaisia multa ja turvemaita. Sampon kohdalla paripyöräkokeilu päättyi meillä täydelliseen katastrofiin. Myyjä antoi vain neuvon: Ei suositella.
|
|
|||
kyllä itse laittaisin sampon ennemmin kuin claassin
|
|
|||
Niin minäkin jos pelaisi. Usko meni kuitenkin jatkuvien remonttien vuoksi. Monta kertaa hajailla joka syksy. Kun vaihdettiin Claasiin ajetaan monta syksyä ilman mitään remonttia vaikka puimuri on vanha ja paljon ajettu. Kyllähän Claasiakin joskus korjata täytyy mutta vähäistä se on.
|
|
|||
katotaan koko kone kesän aikana huoltomiehen kanssa läpi
|
|
|||
Joka toinen vuosi on huoltomies samanlaisen kimppakoneen käyny läpi ja varsin huolettomia puinteja uskallan ennustaa. On se kytkinkin kestäny jo yli 1700h
|
|
|||
täs kytkin vaihettu ja ajettu on se 1509,5 h..
|
Kommentti 2 - 21 21:n joukosta Sivu: 1 - 2 |