Galleria > Yleinen > Kaivurit, maansiirto
jcb 4cn vm.96
kuormaus koneena.
Avainsanat: jcb

jcb 4cn vm.96

kuormaus koneena.

3.jpg maan_ajo_kuvia_014_p.JPG maan_ajo_kuvia_013p.JPG 100_4808.JPG NH.jpg
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 1/5 1 äänellä)
Tiedoston tiedot
Tiedostonimi:maan_ajo_kuvia_013p.JPG
Albumin nimi:antero_87 / Kaivurit, maansiirto
Arvo (1 ääntä):11111
Avainsanat:jcb
Kuvaajan nimi:antero_87
Kuva otettu pvm:6.3.09
Paikkakunta:tuusula
Tiedostokoko:273 kt
Lisätty galleriaan:%09.%03.%2009
Tarkkuus:1229 x 922 pikseliä
Katseltu:5127 kertaa
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=33911
Suosikit:Lisää suosikkeihin

Kommentti 6 - 25 25:n joukosta
Sivu: 1 - 2

larvanto   [%11.%03.%2009 kke2009 %01:%maaliskuu]
Aika mielenkiintonen näkökanta rasvariin. Jos ei oo rasvaria niin todennäkösesti tulee väljää niveliin hiukka nopeemmin. Sen kans on vaan pidettävä huoli ettei se oo viikkotolkulla tyhjänä.
antero_87   [%11.%03.%2009 kke2009 %08:%maaliskuu]
ei voi sokeri koukkaa verrata jcb kun onhan se melkein tuplasti painavempi Järkyttynyt täytyy laittaa kuva kun ehtii. meillekkään ei tullu uuteen koneeseen rasvaria kun siinä kone ei pysy niin hyvässä kunnossa Cool
evvk   [%11.%03.%2009 kke2009 %19:%maaliskuu]
Aika mielenkiintoinen näkökanta rasvarista tosiaankin! kaikkein paras ja pitkäikäisin tulos saadaan säätämällä rasvari silleen että se usein ruuttaa vähän kerrallaan tavaraa, tuolloin voitelukalvo pysyy mahdollisimman hyvin tapin ja silmukkalaakerin välissä ! jos ruuttaa helvetisti vaseliiniä harvakseltaan niin silloin se kulunu paikka narskuu kuivana aikas paljon, ja kuluu entisestään
sisu sk   [%12.%03.%2009 kto2009 %00:%maaliskuu]
mitä hän maksaa rasvari traktorikaivuriin ? Pyörivät silmät
larvanto   [%12.%03.%2009 kto2009 %01:%maaliskuu]
Jos ilman rasvaria varustetun koneen tappeihin tulee väljää, se on lähinnä laiskuutta, "ei kai sitä nyt viitti rasvata, vastahan mä sen viimeviikolla rasvasin" Mut kai rasvari on sitten vaan laiskoja varten. Jos 5000 tunnin jälkeen on tapeissa väljää, ni se on enempikin tyhmyyttä. Sen piikkiriikkisen ohjausyksikön pitää olla semmosella paikalla, et sen näkee ilman että tarttee kurkotella mihinkään penkin taakse. Jos siinä vilkku valo niin sillon tarttee tehä jotain; täyttää se tai korjata katkennut letku.
hempo23   [%12.%03.%2009 kto2009 %02:%maaliskuu]
Ei meillä 6000h ole vielä väljyyttä juurikaan esiintynyt, eikä ole rasvaria. Seuraavaan koneeseen se kyllä todennäköisesti tuleekin, vaikka tuo rasvaaminen on koneen kunnon tarkistamisen kannalta melko hyvä tapa. Tulee kone käytyä läpi kohtuu tarkasti about kerran viikossa, vähintään. Tuo evvk:n mainitsema helvetisti harvakseltaan -keino on siitäkin huono, että tulee kuvan lopputulos. Rasvaa on pitkin konetta. Eli se rasvari kannattaa kyllä säädättää oikein, kaikinpuolin mukavampi.

Koneesta, onko mekaanin ohjaus kuormaajalla ja kaivupuomilla? Millaista käyttöä tällä muutoin on?
antero_87   [%12.%03.%2009 kto2009 %09:%maaliskuu]
koneella on ajettu 8000h ollaan laitettu toi takapää semmoisilla kiristettävillä tapeilla kun puomin reijätkin oli väljiä tapit piti teettää. servoplus eli sähköohjattu ihan pihakoneena ollu.
Lännenmiess   [%14.%03.%2009 kla2009 %15:%maaliskuu]
nojoo, se nyt vaan on mun mielipide rasvarista. meillä ei yhessäkään ole rasvaria viis konetta kuitenki on. voi toki olla et se on hyvä vehje kun sen oikeen säädättää. monta konetta vaa nähny et helvetin väljiä tappeja ja sit koko puomi on rasvan peitossa.
Cattimies   [%14.%03.%2009 kla2009 %17:%maaliskuu]
kyllä rasvari on ehdoton peli, perempi se nyt on kun rasvaa työnnetään vartin välein kuin 8/16 tunnin välein
tw-30   [%14.%03.%2009 kla2009 %19:%maaliskuu]
rasvariaki pitää tosiaan seurailla että sitä menee kans joka paikkaan. helposti jää joku tappi kuivaksi vaikka tursuaa jostain ihan reilusti ku on jotain häikkää. tehokkaampi rasvaus varmasti ku käsintehty.
nine   [%14.%03.%2009 kla2009 %23:%maaliskuu]
kyllä se rasvari on pakollinen koneissa, varsinkin kun mennään yli 20 tonnin koneisiin ja semmosiin millä tehdään töitä 16/24h vuorokaudessa. haittaa vaikka puomi vähän sotkeentuukin rasvarilla, ikinä ei liika rasva oo haitaksi ollu.. tapit kun on 80-100mm niin menee työlääksi käsin rasvata.. oikein jos rasvari laitetaan niin hyvin pysyy liittimet/putket ehjänä. ainoa tietenkin kauhanpään putket.. mutta vikinä ne kuivat paikat ilmasee..Erittäin iloinen
antero_87   [%15.%03.%2009 ksu2009 %13:%maaliskuu]
kyllä meillä on aina ollu aikaa rasvata koneet parammassa kunnossa pysyy kone jos viittii rasvata käsin. jos jossain vaiheessa tulee renkejä taloon silloin tulee varmaan rasvarit takaisin.
oppipoika   [%15.%03.%2009 ksu2009 %13:%maaliskuu]
Rasvatessa on hyvä katsella ratkeamia ja muutenkin seurata koneen kuntoa ja sitä että se rasva tosiaan menee tappiin eikä siihen ulkopuolelle. Akkurässi niin äkkiä kone on rasvattu ja hyvä taukoliikunta päivän aikana.
konemies   [%15.%03.%2009 ksu2009 %22:%maaliskuu]
Onhan se ajanvietettä kun käsin pumppaa rasvaa ja katselee ratkemia, on erikoista touhua
oppipoika   [%15.%03.%2009 ksu2009 %23:%maaliskuu]
konemieskö ei katsele koneen kuntoa missään vaiheessa? ihmeellistä touhua..
konemies   [%15.%03.%2009 ksu2009 %23:%maaliskuu]
Kyllä ratkeemat korjataan eikä vain katsella
oppipoika   [%15.%03.%2009 ksu2009 %23:%maaliskuu]
mistä tiedät korjata jos et tarkasta onko niitä?
konemies   [%15.%03.%2009 ksu2009 %23:%maaliskuu]
Kyllä viat löytyy jos niitä on. En jättäs rasvaria sen takia pois koneesta, että jää paikat tarkastamatta, jos ei oo käsiprässiä kädessä
oppipoika   [%15.%03.%2009 ksu2009 %23:%maaliskuu]
toki löytyy, viimeistään kun puomi on kahtena palasena, oli sit rasvari tai ei. Mutta enempiä riitelemättä, jokainen ottaa omaan koneeseensa ne varusteet kun haluaa ja pankinjohtaja antaa luvan Erittäin iloinen
Cattimies   [%16.%03.%2009 kma2009 %09:%maaliskuu]
kyllä ratkeamat alkaa antaa ääntä jos ne puomissa on

Kommentti 6 - 25 25:n joukosta
Sivu: 1 - 2