Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 7949/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 1.7/5 3 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | stiga2.jpg |
Albumin nimi: | masi69 / Traktorit ja koneet |
Arvo (3 ääntä): | |
Avainsanat: | valtra / xm / 150 |
Kuvaajan nimi: | masi69 |
Kuva otettu pvm: | 25.02.09 |
Paikkakunta: | Öllölä |
Tiedostokoko: | 364 kt |
Lisätty galleriaan: | %02.%03.%2009 |
Tarkkuus: | 1024 x 1280 pikseliä |
Katseltu: | 3650 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=33750 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 23 - 42 42:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 |
|
|||
onkos sulla paljonki kokemusta nuista koneista..? ja ne maksaa kyl vähän enemmän ko tonnin.. sillä saa kyllä normi 34 ketjut.. eikä niitä ole tarttenut niin paljoa jotta viihtis laittaa, tiellä huonot.. mettässä edesse ollu..
|
|
|||
kehänopeuksissa on eroa, eli etupäyrät sutii hiukan jatkuvasti neliveto päällä. Tällä on haettu parempaa ohjattavuutta, etupää vetää enemmän sinne suntaan mihin kääntää.
|
|
|||
Etupää vetää yleensä noin 3% enempi, kuin takapää.
|
|
|||
no onkos tuo kaikissa koneissa..? notta huoltomies kyllä puhunu ihan muuta..
|
|
|||
muistelinkin että luisto olis muutaman prosentin luokkaa. Toinen asia on sit niissä traktoreissa missä menee nelivetopäälle jarruun koskettaessa. Mitä tapahtuu jos edessä on ketjut ja tekee voimakkaan jarrutuksen, aika vääntö tulee etuperälle yms.
|
|
|||
Esim valmettissa menee nelikko päälle jarruttaessa, joskus jarruttaessa alkaa vähän nyökyttää. Pidemmilla matkoilla asfaltilla ajettaessa olen ottanut sulakkeen (tietääkseni laitonta?) irti ettei kytke nelivetoa päälle kun raskas kärri perässä.
|
|
|||
Joo kyllä minäki oon huomannu että etupää vetää jotenki nopeemmin Joo kyllä se neliveto päällä asfaltilla on kyllä tosi kankee ajaa noi rattorit varsinki jos on kesä
|
|
|||
Joo ei sitä nelivetoo kannata käyttääkkö sillon vaan ku sitä tarvii
|
|
|||
Kuvan koneessa on ehkä siksi ketjut eessä kun sillä urakoidaan lumihommia niin voi tuo linkku alkaa vähän luistamaan käännöksissä jos ei oo mitään etusissa.
|
|
|||
Kyllä minusta saa pitää vain edessä ketjuja mut ohjekirjassa sanotiin toisin päin
|
|
|||
meillä ei ainaakaan oo ikinä ollu ketjuja misään traktorisa ja hyvin on tiellä pysynyt ja lumityöt onnistuu hyvin ilman ketjuja! se taitaaa vaaan olla kuskista kiinni!
|
|
|||
Lasten leikkimistä se on tarkassa paikkaa ilman ketjuja lumityöt, tehokkuus menee nuljuamiseen, ja särkee rakennukset ja autot. Saa tulla koettamaan Ja kyllä on pudotuslaatikko ja etuperä tiukilla jos vain edessä ketjut. Lumella ja jäällä menee, mutta joskus kun tulee se kitkaltaan suurempi kohta. Ei ole etuakselin voimansiirto tehty sitä varten. Uskomattomia voimia kohdistuu rakenteisiin, koska voimaa tuleekin muualta suunnasta kuin kartaanilta väliin!
|
|
|||
Nyt ei oo muutamaan talveen ollut edes nastoja eikä oo tullut törmäiltyä yhtään noissa lumitöissä vaikka vauhtia tuleekin pidettyä... Tosin traktoreilla on painoa hiukan enemmän kuin jossain A-sarjan valmussa tai vastaavassa...
|
|
|||
Tehokkuus? Eikös nufamasteri sanonu tuntitaksalla ajelevan? Kyllä ne rakennukset ja autot täytyy ilman ketjujakin pystyä väistämään, tai sitte täytyy ehdottaa niikun olallekin alan vaihtoa
|
|
|||
Tuntitaksalla, mutta pihat on yleensä pieniä n. 5 min hommia. Konetöis laskutus minimi aina 15min, niitä painetaan "urakalla" kylällä. Ja ei kehtaa 16 tunnin lenkkiä kuhniessa pidentää... Te olette selvästi tasaisilta mailta, jos väitätte, että pysytte sivukaltolla pihatiellä, jossa kupeella museorakennus, kaikilla keleillä liukumatta siihen rakennuksen päälle, se traktori menee sen päälle, vaikka olisi paikoillaan suvikelillä. Enkä kehtaisi survaista sellaisesta portista alamäkeen peruuttamalla sisään, jossa jää 5 cm varat puolelle ja toiselle. Siis ilman kedjuja
|
|
|||
No en mä noista museorakennuksista tiedä mutta kun noiden 40 000€ volvojen välissä aurailee niin ei siinä parane silti oikeen kolhia vaikka olis kummonen mäki tai vino piha Aina ei jää 5cm kun porteista lykkää lunta ulos
|
|
|||
Zetor auraatteko tekin biliaa? Me aurataan ja koneena on kramerin pyöräkuormaaja ja lundbergin taajamakone, eikä niillä mitään ongelmia ole liukumisen kanssa missään rivareissakaan, joissa on mäkiä. Kramerissa ei ole edes nastoja vaan pelkästään lamelloidut renkaat.
|
|
|||
Ei ne etelän miehet tiedä mitä mäet on.. Täällä Pohjois-karjalssa niitä riittää Meillä on ketjut T-sarjan vallussa Pari talvea ajoin ilman, Nyt kun ketjut on niin pitoa riittää on se helppoa.
|
|
|||
Niin minustakin tuntuu, että nyt kun puhutaan mäkilöistä niin on etelän mäet ja karjalan vaaraMÄET, jotka on käytännössä kaksi eri asiaa.
|
|
|||
No nykyään ei oo enää keskusautohallia mutta on noissa pihoissa silti jos jonkin näköisiä autoja Täälläpäin on pihat yritetty tehdä lähes vaakaan Tietenkin kaivot ja olosuhteet huomioiden.... En oo kyllä ikinä muuten edes ajanut traktoria missä on ketjut alla Ymmärrän kyllä että joissain hommissa ketjut tarvitaan mutta kyllä sais lumet jäädä auraamatta jollei ilman ketjuja saa aurattua nelivetoisella...
|
Kommentti 23 - 42 42:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 |