Galleria > Yleinen > Kaivurit, maansiirto |
TIEDOSTO 679/1480 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (ei vielä ääniä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | 03072008.jpg |
Albumin nimi: | ponsse-po1ka / Kaivurit, maansiirto |
Avainsanat: | JD / Jontikka / Junkkari / Valkeala |
Kuvaajan nimi: | ponsse-po1ka |
Kuva otettu pvm: | 16.7.08 |
Paikkakunta: | Kouvola |
Tiedostokoko: | 393 kt |
Lisätty galleriaan: | %08.%01.%2009 |
Tarkkuus: | 1600 x 1200 pikseliä |
Katseltu: | 6813 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=32758 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 11 - 30 30:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
ei vai meinasin lähinnä nuilla painoilla pykälien mukaan? onko rattorilla+kärrillä joku maksimi yhteispaino ? eli onko vetotapille joku painorajoitus?
|
|
|||
Näin ajattelinki "nine" että tarkoitit. Onhan niillä oma viidakkonsa. Koukulle max 3T, jarrullisen kärryn max telipaino 3 x veturin rekisteriin merkitty omamassa kuitenkin akselipainoja ylittämättä jne..
|
|
|||
joo,enempi sais ratsata nuita jyvä jemmareita.ei monellakaan minkäänlaista käsitystä säännöistä,mitä hurjimpia kuormia näkee päivittäin.
|
|
|||
tempoissa on onneksi niin pieni lava ettei saa ees ylikuormaa eli nykyään n.10 kuutiota
|
|
|||
No, kunhan herrat saa tekeillä olevat pykälät voimaan niin alkaa se kyttäys. Liikennetraktori, liikennelupa, ajopiirturi, vuoden dieselvero kerralla, traktorin vuosikatsastus, kärrytkin kilpiin ja vuosikatsastus, kuskilla c-kortti ja k-a kuljettajan ammattipätevyysvaatimus ym... Haluavat erottaa liikenne- ja maataloustraktorit kokonaan toisistaan. Maatalouskone vain maatalousajoon ja liikennepeli muualle em ehdoin. Jotain tuonneppäin odotettavissa.
|
|
|||
sitä täälläkin odotellaan mutta en usko että ne niitä kovin tarkoiksi saa kaiken maailman vanhat isännät kyllä putois pois siinä kohtaa mutta ei se oo mahdollista täällä suomen maassa mutta sitten ei olis kuin valluja töissä kun muut merkit rekisteröidään maataloustraktoreiksi
|
|
|||
Siinä tulee harrastuksille hintaa. Täyttääkö aakoo jo vaatimukset? Saattaa olla että työntekijöistä on pulaa ja hinnat ainakin nousee pilviin. Mikä on sekä hyvä että huono asia. Toivottavasti kyttäävät yhtälailla sekä traktori että automiehiä lepoaikojen yms. suhteen.
|
|
|||
liikennlupia eikä piirturia kukaan vieläkään käynyt kysymässä vaikka semmoset onkin eikä ne muutenkaan tunnu olevan traktoreista kiinnostuneita kun kuskit tietää enemmän kuin poliisit näistä pykälistä niin poliisit saavat vain nokilleen
|
|
|||
Niin mutta sitten kun rupee kiinnostamaan, niin saattaa tulla "urakoinnit" hintoihinsa.
|
|
|||
Noi uudet määräyssuunitelmat mitä toi aakoo raapusti on ihan pelkästään skallin touhuja kuorma-automiesten töitten turvaamiseksi. Kyllä nyt täytyy traktoriurakoitsijoiden pitää pää kylmänä ettei kaikki tollaset mee läpi.
|
|
|||
Nuohan onkin vain kuulopuheita mitä siellä suunnitellaan. Mutta.. jos kerran jatkossa ollaan samalla viivalla niin tuotahan se sitte käytännössä tarkoittaa. Odotellaan..
|
|
|||
Ei haittais vaikka loppuis traktoriurakoinnit. On se semmosta keplottelua
|
|
|||
ei nyt voi männä oikeesti siihen että, ois pelto ja liikenne koneet erikseen, siitähän menee just se traktorin monikäyttösyyden idea. Kuorma-auto miehet on kyllä varmasti maailman kateellisinta porukkaa, sehän on kaikkien etu jos tehdään urakat siihen parhaiten sopivilla koneilla. tarvii mitään monimutkasia lakiviidakoita rakentaa mistä kukaan tiedä oikein mitään.. Sehän on ihan selkeetä että liikennelupa ja verolliset aineet tankkii kaupalliseen kuljetukseen ja muuten ajellaan ihan löpöllä. mitä tuota sen vaikeemmaks tekemään.
|
|
|||
Sekait se on tuota konemiehen tarkoittamaa keplottelua tuo monikäyttöisyys. Niinsanotuilla tukivehkeillä "tienataan"..
|
|
|||
Anta täydellisen samaa mieltä olen.. ka-miehille tehdään työmailla tietkin kuin kiitoradoiksi kun ne vähä avaa suutansa mutta meneppä traktorin'/dumpperin kanssa samalle työmaalle niin usein joudut ajamaan eri pölkuja kuin ka:t.
|
|
|||
en ny koko aikaa mutta kyllä sitä piti jarrutella välillä kun alko hirvittää välillä kun junkkareissa niin paljon soraa kyydissä kun vaan pysyy, niin kyllä se vauhtia lykkäsi ihan tarpeeksi, onko 6820 vihdoinkin lastutettu kun se oli täys mopo kesällä
|
|
|||
en tiedä ei oo tullu käytyy tilal parii kuukautee, ennen rehujentekoo kuulemma ois tarkoitus lastuttaa
|
|
|||
Hyvä vaan, että pelto ja liikennekoneet on erikseen, vai onko joku halukas selittämään miten traktori ja kärri ajavat 38€/h kannattavasti ilman, että hommassa haisee fiilunki ja kusetus?
|
|
|||
Talkoillahan voi aina tehdä. Tuohon 38e alvi päälle, niin kyllähän sillä jo jotain kevyempää hommaa tekee. Palkattua kuskia ei voi oikeen tuohon hintaan laskea.
|
|
|||
on kyllä hyvät maanaju raktorit
|
Kommentti 11 - 30 30:n joukosta Sivu: 1 - 2 |