Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 8201/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 0/5 2 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | Samsungin_32mb_kortti_017.jpg |
Albumin nimi: | Traktorit ja koneet |
Arvo (2 ääntä): | |
Avainsanat: | massey / ferguson / 390 / mf |
Kuvaajan nimi: | Valmet 901.3 |
Kuva otettu pvm: | 24.12.2008 |
Paikkakunta: | Ylämaa |
Tiedostokoko: | 80 kt |
Lisätty galleriaan: | %25.%12.%2008 |
Tarkkuus: | 461 x 615 pikseliä |
Katseltu: | 3149 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=32424 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 6 - 25 25:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
Vaan 2 hydrauliikka lohkoa... Ei riitä.
|
|
|||
nii sitä myökiin ihmeteltiin... paska vaunusta pittää jalakakkii pittee irti kun ei sovi verkun veto varret olemaan missään kun ei nouse ylös eikä laskeuvu tarpeeks alas nii ei voi pitää es sitä halavatun jalakaa paikallaan ku muuten olis joka paikka solomussa... ongelma rattoreita nää verkut
|
|
|||
joo velimiehen 290nen kyllä nostaa vetovarret tarpeeksi ylös,mutta 399 jättää vetovarret paljon alemmaksi joku moka tullut ferkujen suunnittelijoilla.
|
|
|||
nii nii minä kun en niitä verkun moni mutkasia numero sarjoja jaksa muistoo mitäpä mallia sitten lie ollunna.. verkut on yhtiä suunnittelu virheitä...
|
|
|||
kyl se on käyttästä kiinni jos saa jalan väännettyy veto varsil meleko seppä on jo
|
|
|||
ohan se ollu melko seppä en oo itekkään vielä vääntäny yhtään akselia tai jalakaa vetovarrella enkä millään muullakaan... mutta tekevällehhän sattuu ja tapahtuu mutta ihmetyttää tämäkin verku tässä jos on noi nosto varret ylä asennossa kuvassa nii ei tuolla kovin märässä kynnetä esim liekkö sitten töihin tehty nämä verkut vai ruusuks pihalle
|
|
|||
nostolaite on vähän yli puolenvälin, kuten huomaatte kaltevuudensäätö veivin teleskooppivarresta.
|
|
|||
aivan aivan ei ne silti kyllä nouse tarpiaksi ylös voin vain kuvitella minkälainen rattori
|
|
|||
pesee kaikki samanikäluokan vallut mennen tullen
|
|
|||
oho! mitäs se kastrolli oikeen pölisee??
|
|
|||
totta se puhuu
|
|
|||
mutta ei tuossa asiassa!
|
|
|||
no ei ny ihan.. kyllähän se on totta että ton ikäluokan 6000 sarjan valmetit oli kehittyneempiä
|
|
|||
verratkaa saman luokan koneisiin, 6000 sarjan vallut 3000 sarjan MF, 300 sarjan MF 100 sarjan vallu, ei voi käyttömukavuudesta puhua samana päivänä ainakaan pikku sarjoissa
|
|
|||
no toi on kyllä totta
|
|
|||
ei kehtaa, vallut jää liian kauas taakse
|
|
|||
hahahahaha vai jää ne vallut kauvas taakse liekkönnä tiällä ollu ainakin verkuissa millon mitäkii öljyn tiputtelu vikkoo ja muuta pikku ongelmaa olihan tuossa naapurin reutsissakin tietysti jotain vikaa ollunna kun katkasu hoitoon olivat vieneet ihan
|
|
|||
Eipä nyt erityisen mukava oo se 300-sarjan matalamallinen ohjaamo, normaali voi olla parempi. Istutaan jalat harallaan, kaasupolokimen paikka ja asento ei ainakaan minulle sovi. Nostolaitteen vivuissa tultu huonompaan suuntaan vanhempiin massikoihin verrattuna. Samoin hydrauliikkavivut huonossa paikassa. Lisänä huono näkyvys taakse ja sivuille. 12/12-vaihteistosta ja suunnanvaihtimesta ratin alla tykkäsin. EK-raktorina varmaan ihan välttävä, mutta ei taaksepäin työskennellessä. Mukavampi Valmetin 100-sarjan ohjaamo on minun mielestä.
|
|
|||
Mulle taas sattuu paremmin verkun hallintalaitteet (vrt.MF390&VL900). Satasarjan "työnnettävät" polkimet ei satu jalan alle, kun riippupolkimiin tottunut. Mulla oli 900 AC joten nostolaitteen puolesta oli tietenkin parempi. Vipujen sijoittelu onnistuneempi verkussa. Esim. nelivedon kytkentä ja käsijarru älyttömissä paikoissa 100-sarjan Valmeteissa!
|
|
|||
Niin, no onhan niitä huonoja puolia Valmetin ohjaamossakii, mutta perus ajoasento parempi. Tietysti tottumus- ja makuasioita.
|
Kommentti 6 - 25 25:n joukosta Sivu: 1 - 2 |