Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 9062/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (ei vielä ääniä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | Kuvat045.jpg |
Albumin nimi: | VJ / Traktorit ja koneet |
Avainsanat: | valmet / 6900 / kansi / remontti |
Kuvaajan nimi: | VJ |
Kuva otettu pvm: | Nokia N95 |
Paikkakunta: | Pyhäjärvi |
Tiedostokoko: | 144 kt |
Lisätty galleriaan: | %02.%05.%2008 |
Tarkkuus: | 1555 x 1166 pikseliä |
Katseltu: | 4217 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=28396 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 21 - 40 40:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
ProX: koskas mulla on koneet "hajonnu" siksi, että minä olen niillä ajanut mua tarkempaa kuskia saa hakea aika kaukaa nevallakaan en suostu yli 10 km/h lujempaa ajamaan...
|
|
|||
Juu ei sillä, voit ollakkin ihan taitava kuski jne. Mutta juttujen perusteella joku homma on vielä hakusessa. Mutta mitä minä mistään tiedän_
|
|
|||
Tuskimpa niitä koneita moni ihan varsin tahallaan hajottaakaan
|
|
|||
kyllä jotku kesäpojat ainakin kovaa yrittää... vai onko se asiallista esim. yrittää keulitella traktorilla jysin perässä... pitää oikein laskea mitä mun ajokeista on menny paskaksi edellisten 13 vuoden aikana (ensin 2105 volvo) 1 kpl vesipumppuja, 2 kpl vetoakseleita, takapyörän pultit toisesta pyörästä ja yhdet boorit etuvedon kardaanista, (sitten valmet 8400) raidetangon niveliä 4 paria, ruiskusuuttimet, takavanteet, kannentiiviste, kytkin 6 kertaa (pölyä täynnä), takapyörän pultteja joku 4 sarjaa, ulosoton tumppeja 4 kpl laturi, etupyörän laakerit, takalasi (olin itse n. 30 km päässä traktorista ), syyläri (alkoi vuotamaan tärinästä, sai tinattua kuntoon), radio (vissiin 3 kpl nyt menossa ), vaihdekeppien nupit (kaikki 3 kpl...), etunostolaite/apurunko (sai hitsillä ja lisäraudalla kuntoon), pakoputki (vaati hitsiä + uudenkulmapalan) + lukematon määrä erilaisia vikoja, joiden syytä ei aina löydy, kun alkaa toimimaan itsestään yksi sellainen on esim. se, että tankista lähtevät polttoaineputket tukkeentuvat välillä, syyksi epäilen, että tankin hitsannut "työnsankari" on jättänyt sinne eväänsä tai työkalupakkinsa...
|
|
|||
Se on oikein, ei täällä kukaan normipersoona jaksaskaan, täytyy olla vähän juttua ja aihetta välillä..
|
|
|||
no, mutta se keulimisen yrittäminen on jo minu mielestä aikalailla, tahallaan koneiden hajottamista...
|
|
|||
osaan vaan arvata mitä höylä on ruhoonsa tatuoinu...sitä volvo paatosta on saanu lukea aika paljo. lähes 90% höylän kommenteista(kokemuksista täysin päin vastasia mitä mulla. siis vrt valmet/ volvo 2105. sempä takia aina kommentoin. ja yllä kirjoitat että kannentiiviste ongelma on 8400:Ssa tyypppivika. kumma kun ei oo kohdalle osunu 3:ssa 8400:ssa ja yht. 33000 käyttötunnissa. mutta eiköhän tää ollu taas tässä...
|
|
|||
Vähän saa kokeilla keulittaa, mutta vain vähän. Valmetin järkyttävän painava(ainakin kylillä niin sanotaan) keula nousee pelkästä kaasusta kun on paljon potkua ja tarpeeksi painava kone perässä.
|
|
|||
ei se mitään ihmeellistä oo että traktorista menee kansitiiviste on meilläkin menny voortista 3 tuhannen tunnin kohalla
|
|
|||
minusta aivan normaalia valmetin ominaisuutta että pahvi palaa.. 8950 meni toissakesänä pahvi ja taas se vuotaa.. nyt tosin vaan ulos että ei olla ruettu vaihtamaan.
|
|
|||
H_yl : jos et suostu nevallakaan ajmaan yli 10km/h nii sit siellä ei kyllä tapahdukkaan mitää. me ainaki ajetaan niin lujaa jyrsin perässä ku traktori jaksaa kulkee n35km/h ja miten jyrsin vaikuttaa et vetääkö keuloja sillä se ei tuo yhtään akselipainoa.
|
|
|||
kyllä tapahtuu kun ei jäädä jauhamaan paskaa, vaan ajetaan... oikeesti siellä ei ole mitään järkeä yrittää hajottaa vehkeitä ajamalla yli 10 km/h... ei ole tainnut jani poika vielä montaa kymmentä vuotta nevoja kierrellä, kun tuollaisia ajatuksia pyörii päässä
|
|
|||
Jännä nostolaitesovitteinen rumpujyrsin. Tekee jyrsöksen vielä 35km/h vauheissa eikä nostolaitteella ylösnostettaessa tuo yhtään akselipainoa. Pakko nähä Ei suolla välttämättä tartte ajaa hirveen kovaa. Tänään ajoin mekkiä ja siirtoajossa nopeus ~11km/h.
|
|
|||
Maruko: ne on nämä ekan kesän kuskit hieman tohkeissaan vielä kaasuttamisesta meilläkin keskimäärin joku 200 m siirtomatka aumalle, niin ei ole mitään järkeä lähteä kelaamaan maantie vaihteita läpi, kun tuolla 10 km/h jo kuopii ihan riittävästi noilla kentillä...
|
|
|||
eipä oo nostolaite sovitteisia kaikki on iha hinattavia.. ja mitä järkee ajaa 10 km/h jos voi ajaa kovempaa ja en oo 5 kesän aikana saanu rikki muutaku yhen ainoon kärryn laakerin. ja ei oo tullu paljo paskaa puhuttua ku ollaan ajettu.. ja H?yl en oo mikään ekakesän kuski
|
|
|||
mutta kun ei voi/kannata/ole tarvetta ajaa kovempaa, kuin se max. 10 km/h... ja mähän totesin tuolla aiemmin, että et ole tainnut montaa kymmentä vuotta vielä nevoja kierrellä, kun vauhti tuntuu pääasialta...suuri vauhti ja tehokkuus/taloudellisuus ei ole sama asia omalla ajokilla (valmet 8400 "250 hp") pääsisin tyhjänä ehkä jotain 30 km/h ja kuormapäällä hyvällä säkällä jotain 15-20 km/h, ellei traktori ehtisi katketa sitä ennen polttoainetta saisin kyllä menemään varmaan kolminkertaisen määrän nostamalla nopeutta, mutta kuormia en montaakaan enempää tuurissa...+ lisäksi monet tulipalot liiallisen vedättämisen takia
|
|
|||
Kyllähän sitä nyt voi yli 10km/h päästellä jos päisteet kantaa ja ei ole järin epätasasia.
|
|
|||
Peltikippomiehet 70-luvun kottikärryineen ajaa vitun lujaa kuorma päällä. 2000-luvun kumipyörämies tulee kylän suurimman kärryn kanssa hissukseen perässä, vaikka sitten veto päällä koko saran. Kumpakin saa saman määrän turvetta, toisella nyt vaan sattuu palamaan löpöä aivan helvetisti niihin maantienopeuksiin. Ilman kuormaa voi sitten päästellä kovempaa kun rasitukset on pienemmät
|
|
|||
no samapa tuo.. kukin ajaa omalla tyylillään
|
|
|||
onko kuinka iso kone?? pikku lohko kutone??
|
Kommentti 21 - 40 40:n joukosta Sivu: 1 - 2 |