Galleria > Yleinen > Kaivurit, maansiirto |
TIEDOSTO 786/1480 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 4/5 5 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | känny3_004.jpg |
Albumin nimi: | notku / Kaivurit, maansiirto |
Arvo (5 ääntä): | |
Avainsanat: | lännen / s10 / suo |
Kuvaajan nimi: | notku |
Kuva otettu pvm: | 4.3.08 |
Paikkakunta: | Valkeala |
Tiedostokoko: | 371 kt |
Lisätty galleriaan: | %04.%03.%2008 |
Tarkkuus: | 1024 x 1280 pikseliä |
Katseltu: | 10695 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=27002 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 17 17:n joukosta Sivu: 1 |
|
|||
Onkos kymppi tossa jo kiinni vai ollaanko vielä tilassa "omin avuin eteenpäin".
|
|
|||
no kyllä catti kävi auttamassa sadan metrin vaijerilla ei mahtunut lähemmäksi.
|
|
|||
Taisit haukata liian suurta palaa Eipä sillä aina saa yrittää, tuossakin ilmesesti vaan pysähtyny siksi että vetopyörät alkaa sutimaan tuolla telojen sisällä. Ihan on kyllä hatun-noston arvonen perkuu urakka, oliko pitkästikin _
|
|
|||
nousee nousee
|
|
|||
Käytättekö vetopyörissä sellaisia harvoja ketjuja, niillä saa pirusti lisää pitoa. Ilman niitä ei ainakaan Patu m 100:lla päässyt mihinkään, suti vaan telan sisällä tyhjää... Niin on vetelän näköistä... Liekkö miten leveä ollut alkuperäinen oja___ Näyttäs niin pirun leveältä mut on varmaan reunat jonkun verran sortuneet ajanmyötä... Hankalan näköistä perattavaa...
|
|
|||
oliskohan tuossa vanha laskeutusallas,liian levee on ojaksi,niitä altaita piti kaivaa jo kaheksakymmentä luvulla,10-20 metriä ennen ojan loppua,semmosia pintavalutuskenttiä myös piti tehä.
|
|
|||
Joo voipi ollakkin, turpeeseen kaivettujen ojien reunat ei kyllä sorru. Tulihan niitä altaita kaivettua jokunen ja yhteen vanhaan umpeen kasvaneeseen tuli myös ajettua...
|
|
|||
Kuinkas se lokortrack.n loma on sujunut_..
|
|
|||
Hyvinhän se. Dartin sain läjään ja kohtuuhyvin säätöihinsä joten tumppasin sen pihalle tallista ja pääsin Coronetin rakentamista jatkamaan. En tiiä et perkelekkö on niissä takarenkaissa kun niissä ei ole minkäänlaista pitoa asvaltilla, oli sen verran kuiva maantie et piti käydä kokeilemassa ...
|
|
|||
Jaa mie en tiedä muutakun että keulalta sitä vikaa kannattaa etsiä..
|
|
|||
Joo sitä itsekkin arvelen
|
|
|||
parisataa metria oli. Ei mitään laskeutus allasta pelkkä oja vaan. on siinä ketjut taka pyörissä ei sillä muuten pääse mihinkään. Tällä kertaa suti kyllä koko tela.
|
|
|||
Onkos tuossa Länkkärissä molemmilla vetopyörillä oma moottori__ Ilmeisesti noita ollut myös yhdellä ajomoottorilla eli takapyörien välissä ollut ihan ehta perämurikka, vai oisko ollut Lännen 9 missä oli moista tsydeemiä käytetty___ Kertokoot viisaammat...
|
|
|||
S9 ja S10 sama peruskone, eri kaivulaite. S9, S10 ja S30 kaikissa taka-akseli. Patu M100:ssa vetopyörillä omat moottorinsa.
|
|
|||
Joo Patu M100:n tunnen kyllä läpikotaisin, tuli aikoinaan semmosella pari vuotta peuhattua. Enemmän ois vaan saanu olla vetotehoa pyörissä, kauhalla joutui niin paljon jelppaamaan... Mitäs eroa on S30:llä ysiin ja kymppiin verrattuna___
|
|
|||
S30ssa sama ohjaamo kuin 90-luvun kaivurikuormaajissa, esiohjaustikut jakkarassa. Eri taka-akseli ja isommat pyörät -> etenee taaksepäinkin. Ajohydrauliikka kehittynyt, kulkee maantielläkin. Kaivulaite kai vastaava kuin S10.
|
|
|||
Asia selekis...
|
Kommentti 1 - 17 17:n joukosta Sivu: 1 |