Galleria > Erikoiset > Haaverit |
TIEDOSTO 1021/1687 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.8/5 4 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | muokattu_sisu.JPG |
Albumin nimi: | sisu c 600 / Haaverit |
Arvo (4 ääntä): | |
Avainsanat: | sisu |
Kuvaajan nimi: | sisu c 600 |
Kuva otettu pvm: | talvella 2007 |
Paikkakunta: | Pohjois-Savo |
Tiedostokoko: | 52 kt |
Lisätty galleriaan: | %23.%01.%2008 |
Tarkkuus: | 640 x 480 pikseliä |
Katseltu: | 24066 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=25415 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 20 29:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
liekö loppunut vauhti ja sisu arvellut että eiköhän lähetä takasin sinne mistä tultiin
|
|
|||
Jäljistä päätellen on pakki ollu päällä ja lopussa tommonen reippaampi heilautus ollu keulan suunnalla.
|
|
|||
saa olla todellinen proo jos tästä kuvasta päättelee, että on ollu pakki päällä
|
|
|||
Jos Peetu koitti kertoo, et kaveri on koittanu kaikkien pakoputki-viritteisten corolloiden unelmaa, eli "ritari-ässä käännöstä"...sattunu vaan vähän arviointi virhe, ku se ei oikeen hyvällä tahdollakaan mahdu poikittain tielle toi yhdistelmä...
|
|
|||
kävikö peetulle mielessä että olosuhteet on voineet olla semmoset että on osannut mennä ilman pakkia taaksepäin, jos mäkeen jää kiinni kärrin kanssa niin tilanne on hallussa niin pitkään kun se myös jää paikalleen, melkein 99 prosentin varmuudella voi sanoa että jos käy mielessä että jos vähän laskis taaksepäin niin pääsee mäestä pois niin varmasti ei yhdistelmän mitan matkan jälkeen kärri on on joko ojassa taikka poikittain linkussa
|
|
|||
Täytyy vain ihmetellä miksi ei mennyt toista kautta,siel ei ois ollut mäkeä...
|
|
|||
täytyy vain ihmetellä kun ei kuski ollu ennustaja.. kuka uskaltais ajaa metriäkää rekalla jos pelkäisi mäkiä_
|
|
|||
kerran tuli 141 scanialla tehtyä sellainen peruutus, että ei onnistu yleensä edes elokuvissakaan... jäin kiinni mäkeen, siitä sitten alkoi valumaan takaperin sellaista pihatietä, joka kääntyi vielä "väärälle puolelle", suht. syvät ojat molemmin puolin tietä ja tie oli siis n. 1 m leveämpi, kuin auto... matkaa peruutukselle tuli n. 4 yhdistelmän mittaa... vieläkään en tajua, kuinka se pysyi siellä ojien välissä paniikkinappula oli todellakin pohjassa tuossa tilanteessa peileinä oli vielä sellaiset tyyppiliset 10 x 20 cm "meikkipeilit", kuten tuon ajan autoissa on ollut tehtaalta lähtiessä, no ei siinä kyllä olis paljoa ollu aikaa niitä peilejä tuijotellakaan
|
|
|||
Tarpeeksi kun on liukasta niin ei tartte edes yrittää peruuttaa, sitä kun pysähtyy keskelle mäkeä ja pikku hetken odottaa niin menee kyllä taaksepäin ilman pakkiakin.
|
|
|||
Maitoautoilijana on tuttua että välillä ei mäkiä välttämättä nousta vaikka kuinka ottaisi vauhtia.Noi ei kyllä vielä ole käynyt joskin lähellä satoja kertoja.
|
|
|||
Kuski ei tiennyt/ensimmäistä kertaa tulossa sisulle että on mäki tuossa, ei ollut mäessä hiekkaa yhtään, oli melko liukas jää ja lunta satanu siihen päälle
|
|
|||
Täytyy vaan sanoa, että jos kirjottaa vaikka että pakki päällä, niin pitääkö sen jonkun mielestä kirjaimellisesti tarkottaa että on peruutusvaihde kytkettynä_ Jos esim. satut laskettelurinteessä jostain syystä menemäänkin väärinpäin, niin silloinkin voidaan sanoa että tais mennä kaveri pakki päällä, ja suksissa kun ei tietääkseni oo ees sitä vaihdelaatikkoa. Nämä ovat niitä kielikuvia... eli suorasta, kirjaimellisesta merkityksestään poikkeavalla tavalla käytetty sana tai ilmaus.
|
|
|||
no mulle ainaskin autoista puhuttaessa jos lukee että pakki päällä niin se on pakki päällä eikä minkäänlainen kielikuva tule mieleen
|
|
|||
meilläpäin tota peetun "pakkipäällä"-ilmaisua tulkittaisiin peruuttamiseksi.
|
|
|||
Täytyy varmaan noi töherrykset ensin laittaa johonkin tarkastettavaks, niin ei tuu sitten sekaannuksia.
|
|
|||
Minulle opetettiin rekka kurssilla että jos rekka jää liukkaalla mäkeen. Pitää ensimmäisenä laittaa pakki päälle koska jos rekka lähtee valumaan alas moottorijarrutuksella voi yrittää hillitä vauhtia ja ohjattavuus säilyy. Jos painaa jarrun pohjaan on melko varma etta auto menee ojaan.
|
|
|||
Koita tos nut peruuttaa niin että etupäästä ei häviä ohjattavuus, jarruvoiman puolitus päälle ku Sisusta löytyy ni se vois vähän auttaa.
|
|
|||
Parit persmäet on tullu otettua, ja 100% tapauksissa auton pysähdyttyä noin 5sec sisällä alkaa takaisinpäin liukuminen vähintään kolminkertaisella nopeudella. Aika sissi saa olla, jos sellaisilla nopeuksilla siinä tilanteessa peruuttaa, että moottorijarru alkaa auttamaan. Kyllä jos 40m mäenlaskun jälkeen yhdistelmä on vielä tiellä suorana, niin kyse ei ole ammattitaidosta vaan helvetin hyvästä tuurista. Itse oon molemmat tilanteet saanut "pelastettua" suuntaamalla heti aurapenkkaan vetäjän, ja siihe on pysähtynyt.
|
|
|||
moottorijarrusta mitään hyötyä tuommosessa tilanteessa menee vaan pyörä lukkoon
|
|
|||
No eipähän mene etupyörät. Eli keula kääntyy vaikka perse tulee sukkana.
|
Kommentti 1 - 20 29:n joukosta Sivu: 1 - 2 |