Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 9564/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.1/5 7 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | IMG_2072.jpg |
Albumin nimi: | Delaval VMS / Traktorit ja koneet |
Arvo (7 ääntä): | |
Avainsanat: | 7485 |
Kuvaajan nimi: | Delaval VMS |
Kuva otettu pvm: | 2006 |
Paikkakunta: | Suomi |
Tiedostokoko: | 387 kt |
Lisätty galleriaan: | %15.%01.%2008 |
Tarkkuus: | 1536 x 1152 pikseliä |
Katseltu: | 3602 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=25144 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 17 17:n joukosta Sivu: 1 |
|
|||
minkäslaisissa hommissa tämmöstä massikkaa pidätte_ Hieno on!
|
|
|||
tämä kone on kai käytössä ihan perus karjatilalla.
|
|
|||
Onko teillä varakone ,meinaan sen ferku tarttee kun tulee haaveri niin varaosat vipyy vipyyy viipyy
|
|
|||
ei ole meidän kone!
|
|
|||
Kai siitä on tulossa muutos kun kesko satsaa ferkkuihin. Varaosahinnat vaan on nuossut todella paljon Mahtaako nämä uudet massikan vaihdelaatikot kestää_ 7400-sarjaan varmasti kun on portaaton mutta entäs 6400-sarja_ Ferkku huoltomies sanoi että rähjädyskuvassa näyttää olevan sama laakeri mitä 3000-sarjassa, juuri se joka pettää..
|
|
|||
Se on juuri sen laakerin takia kun se yksi pääakselista menee pskaks. Toleranssit kasvaavat liian suureksi ja sitten pamahtaa. Synkrot juoruaa että vaihdelaatikossa on vikaa ensin. Yleinen virhe on myös uskoa että dynashift laatikot ovat kestävämpiä, samalla tavalla ne menee. Sama laakeri käytetään kaikissa 3000srj koneissa, esim täälläpäin ei yhtä 3060 (ei turbotettu) laatikko on avattu. Tiedä sitten, näin ferkkuhuoltomies kertoi mulle ja esitteli laatikkon osia.. Sääli siinänsä, ku on hyvä traktori.. 8000sarja on asia erikseen kuulemma.
|
|
|||
muistaakohan kaikki polkee sitä kytkintä kunnolla pohjaan ja pukataan vähän väkisin vaihe silmään ja kun on pitkät vivut niin vääntö voimaa laatikon pääs jo kohtuulisesti et eiköhän se paljon käyttäjän korvienvälis oo noi vaihelaatikkohommatkin
|
|
|||
Meillä oli MF 3060 E 14 vuotta, mittarilukema 12156 tuntia kun meni vaihtoon.Vaihteistossa ei mitään vikaa tai toimintahäiriötä sinä aikana kun traktori talossa oli. Traktori oli uusi taloon tullessa.
|
|
|||
eikös 3060 E:ssä ole eri laatikko, kuin normaali 3060... se E:n laatikko on vissiin ainut joka kestää...
|
|
|||
Suurin syy massikan laatikon kestävyydessä on kuljettajassa.Ne öljytkin kannattaa joskus vaihtaa ja yleinsä muutenkin huoltaa se kone.Meillä on ollut tähän mennessä 25 massikkaa eikä yhdestäkään ole laatikkoa aukaistu.Etukuormain kone on 3060 Dataronic tunteja 18000 eikä vielä ole laatikossa mitään vikaa.Mutta tosin jokaisessa traktorimerkissä on aina maanantai kappaleita(valmetteja).
|
|
|||
E-mallissa eri laatikko. Kuten tossa kirjoitin niin yhtä 3060laatikko on avattu. Syy siihen koska laakeri kestää sen tehon ja väännön. Kun saman kokoinen laakeri käytetään isomissa malleissa se ei enää kestä. Tietenkin voi olla myös kuskin vikaa, mutta karu totuus on että laatikko 3000sarjassa menee ennen tai myöhemmin. 6400-sarjassa kuten tuossa aiemmin kirjoitelin, näyttää olevan sama laakeri ja muutenkin aski on melko samanlainen. Aika näyttää jos siitäkin tulee ongelmia. 6100 ja 6200 sarjaan pitäisi koht alkaa löytyä kokemuksia vaihdelaatikon kestävyydessä. Esim. 3090-3095sarjan kohdalla laatikko hajoo 4000-5000h
|
|
|||
Uskalsitte ottaa toinen massikka vaikka vanhassa 3kertaa aski auki_ Toivottavasti kestää. Kyllä minä itte lasken että Valtra tai massikka on ne kaks jonka vois ostaa, vielä jos pitäis hakea polttopuut metsästä. Jontikka on kyllä puhdas peltokone, ja erittäin hyvä sellainen.
|
|
|||
scania 143 osu asian ytimeen
|
|
|||
Massikka mies mites nyt kun uusissa massikoissa on sisu-dieselin moottorit_ (samat kun valtroissa_)
|
|
|||
Onhan niissä perkinssiäkin Kai se sisuriesel sitten on oltava jonkinlainen moottori kun Agco meni ja osti sen konsernin..
|
|
|||
Valtran hydrauliikka on kovin hidas.Lisäksi siinä ei toimi 2 sylinteriä yhtäaikaan.Kyllä toi sisudiesel kohtalainen moottori on.Polttoainetta sisu vie vain kamalasti enemman kuin perkinssit.
|
|
|||
Perkinssi vie hirveesti voiteluöljyä
|
Kommentti 1 - 17 17:n joukosta Sivu: 1 |