Galleria > Yleinen > Kaivurit, maansiirto |
TIEDOSTO 812/1480 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.3/5 3 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | 340_doosan.jpg |
Albumin nimi: | sisu voimaa / Kaivurit, maansiirto |
Arvo (3 ääntä): | |
Avainsanat: | kova / meteli |
Kuvaajan nimi: | sisu voimaa |
Kuva otettu pvm: | tien pohjalla |
Paikkakunta: | kajaanin maalaiskunta |
Tiedostokoko: | 290 kt |
Lisätty galleriaan: | %12.%01.%2008 |
Tarkkuus: | 1280 x 960 pikseliä |
Katseltu: | 5657 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=24991 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 5 - 24 64:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 - 4 |
|
|||
No en nyt ihan noinkaan sanois. Itse asiassa tollanen 340 roosa on ollu kesästä asti tos työmaalla, ja kaivettu koko ajan ma-to klo. 6.00-02.00 + pe 6.00-14.00, teköö about 80h tehokasta työaikaa viikossa. Lastattu nevaa, moreenia ja louhetta ei vielä vuoda kyl mistään nyt vajaa 3000h mittaris. Et vielä ainakin menny hyvinl
|
|
|||
aina valmet ei kyllä ny tiä yhtää mistä höpöttää, vai että naputtelua vaan.. Tossa on alustaki iha mukavas rääkis
|
|
|||
Niin kivellä ei koskaan kone pääse helpolla, et mikähän mahtaa olla tän aina valmetin mielestä niitä tosi touhuja joku paskatunkion siirto vai_
|
|
|||
tuo on jo hyvä kun tekee viikkoon kahden viikon tunnit
|
|
|||
Kiivasluontoisia urakoita
|
|
|||
missä korvessa pystyy tekemään noin myöhään että kaikki ei oo itkemässä kun ei saa nukuttua_
|
|
|||
Talvivaaran kaivostyömaa
|
|
|||
no miks ei sitten pyöri jo kolmessa vuorossa, kuskipulako_
|
|
|||
Eipä niitä tahdo olla ammattitaitoisia kuokkakuskeja, ja jos yrittää pyörittää kahta 12:sta tuntist vuoroo niin taukoja tulee lisää, työtehot kärsii varsinkin yövuoros. Et kyl toi 2 10 tuntista on aika realistinen maksimitehoilla.
|
|
|||
no kyllä 12 tuntia pitää mennä heittämällä jos vaan muonitus pelaa, sitten se alkaa syömään miestä kun nälissään jossain korvessa yrittää puristaa homman yhteen päivään
|
|
|||
Jos sitä vaikka 3 kuukautta 12 tuntista vääntää, vuoroviikoin yötä ja sitten päivää, niin kyllä siinä alkaa vahvempikin persoona mörköjä näkemään
|
|
|||
Niinhän se pitäski, mut ei jätkät ala nykyään tekeen kovin herkästi, jos tekeeki niin ne vaatii kaikki lailliset tauót, jotka niille kuuluu, eli koko paletti seisoo väh 12 min 2:n tunnin välein. Ei ole taloudelliseti kannattavaa
|
|
|||
yleensä tollassissa hommissa kaiken muun hyvä lisäksi työnantaja alkaa tinkimään ylitöiden ja yötöiden maksussa... ei se paljoa motivoi.
|
|
|||
Itseasiassa ne on pakko maksaa, ei niistä voi tinkiä jos meinaa nykyaikana saada työntekijöitä/ noudattaa lainkirjainta. Jos yrityksellä oo about 50 -150 työntekijää ajankohdasta riippuen niin ei sellaisista asioista voi luistaa.
|
|
|||
Ikävän paljon suurissakin firmoissa moista silmään kusetusta kuuleman mukaan on....
|
|
|||
niin vaan ei 12 tuntia pitäs olla pitkä aika jos varsinkin reissuhommissa, mitä sitä siellä tien päällä nukkumaan, jättää vaikka perjantain jo kokonaan sitten pois
|
|
|||
No sit on varmaan aika suuri vaihtuvuus työntekijöissä, mut jos aatellaan et meinaa pitää AMMATTIMIEHET tyytyväisenä talossa niin kyl niille täytyy maksaa oikee palkka, kyl näit baaris kaivajia/ajajia riittää mut sellanen kuski jol on aivot päässä on kyl rahanarvoinen, pitää koneen kunnossa/osaa ajatella omilla aivoillaan ettei soittele typeristä asioista työnjohdolle.
|
|
|||
kyllähän ne osaavat taitaa sen 15-20euroa tunti nykiäkkin, et syytä osata jo siihen hintaan.
|
|
|||
Cattimies ei nyt ajattele asiaa kokonaisuutena, katos kaikki työmiehet ei ole talvivaarassakaan reissumiehiä osa on paikallisia koska heille ei tarvitse maksaa päivärahaa/ hommatta asuntoa, se pienentää kuluja. Mut taas osa on reissumiehiä, kyseisen porukan kesken täytyy yrittä löytää kompromissi joka toimii sekä yrittäjän että työntekijän kannalta moitteettomasti.
|
|
|||
mutta eikö suurin osa kumminkis ole reissulaisia, en usko että kainuussakaan on reservissä ollut kymmeniä kaivinkonekuskeja odottamassa parempia päiviä..
|
Kommentti 5 - 24 64:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 - 4 |