Galleria > Erikoiset > Haaverit |
TIEDOSTO 1039/1687 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 0.7/5 13 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | 21122007.jpg |
Albumin nimi: | Jii / Haaverit |
Arvo (13 ääntä): | |
Avainsanat: | JD / 6410 / FH |
Kuvaajan nimi: | Jii |
Kuva otettu pvm: | 20.12.2007 |
Tiedostokoko: | 449 kt |
Lisätty galleriaan: | %22.%12.%2007 |
Tarkkuus: | 1600 x 1200 pikseliä |
Katseltu: | 23704 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=24092 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 20 22:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
on ollu tuuria ettei oo kyyvistä kone lentäny
|
|
|||
ei kai se nyt lähe jos vaan kone sidottu, se ei paljoa tarvii aina vettä sataa niin se muuttuu niin liukkaaks että on tiellä pysyminen varsinkin jos on tien on kuin pullonselkä
|
|
|||
mukavia yllätyksiä aina välillä... itellekki kävi alku talvesta samanlailla!tosin alamäki,jyrkkämutka ja kapee tie:-(
|
|
|||
Kone ei ole sidottuna,siirtomatka ei montaa kilometriä metsäautotietä. Eikä väliä vaikka olisi ollut sidottunakin,hitusen enemmän kun olisi liukunut ojaan päin niin olisi kipannut sidottu tai ei. Kuva vääristä sekä mutkan kallistuksen että ojan koon,melkoinen kanava. Auttamaan tullut traktori liukui ennen auttamista koneen taakse ojanlaidalle,jalkamiehelläkin tiukkaa pysyä pystyssä sekä liukumatta ojaan.
|
|
|||
Onkos pottupellon käyttäjillä Messengeriä, mukavampihan sillä olisi turista, kun täällä kommenttien kautta... Osoitteita tiskiin vaan..
|
|
|||
Näitä mielenkiintoisia kelejä. Kuinka saitte pois.._ Itel kokemusta tuommosesta kelist sen verran että 30km matkaan meni reilu 3 tuntia.. kesti vähä tuo kuiviketurvekuorman haku.. mut selevittii siltäki reissulta.
|
|
|||
Lavetin etunurkkaan kettinki kun jontikan toinen takarengas ilmassa,ettei luiskahda keula kanavaan ja vie traktoria mukanaan. Kun traktorista loppui liikut liukkaalla,lavetti kiskoi pätkän matkaa taakse/sivulle traktoria kunnes lavetin sivu otti tiehen kiinni. Kone ajamalla alaspäin että sai jontikan perän maahan ja koukun auki,hiukan jänskätti että luiskahtaako sivuttain ja pitääkö lavetin topparit koneen kyydissä. Piti,luisti toki topparia vasten.
|
|
|||
On kyllä pikkusta vaille liukkaan näkönen tie...
|
|
|||
Vähän on pienen olonen vetokone lavetilla. Tosin ei taida olla kaivurikaan iso. Itselläkin oli tuossa alku talvesta jännä kakka paikka kun oli tukkikärri ojassa ja traktori tiellä kiinni isossa mäessä, meni puolet tiestä. Sitten kun alettiin vetämään toisella koneella alko jänskättään, että tuleeko kärri ja traktori niskaan sieltä mäen yläpuolelta. Tulihan ne... koko tie poikki<3 Jarru pitäneet ollenkaan... komiasti linkoo päin rysähti.
|
|
|||
Oishan toss oikessa reunass ollu levike jonka kautt kiertää pahin kallistus poies.No ehkä ens kerralla sitt.
|
|
|||
Oikeassa reunassa "levike" joka tietä jota alettu oikomaan,siks mutka niin pahasti kallellaan. Liukasta tarkottaa liukasta,yritin taiteilla jään reunalla ja lisätä vauhtia mutta puski suoraan ja tuo "levike" loppuu jo mutkassa,ei nouse traktori ylös tielle pienellekään peilijää polanteelle. Kuva vääristää rankasti... Traktori painaa reilun 7 tonnia,isompi/tehokkaampi vähemmän,tossa keulalla ek. ja trukkipiikeissä luiskakauha painona. Jälkiviisaanakaan tuossa ei ollut muita mahdollisuuksia,keli muuttui tosiaan kuin leikaten tuossa mutkassa. Suoraa olis voinu ajaa,vetokoneen mutkan vastapuolelle ojaan
|
|
|||
Kehnoja paikkoja nuo.. Hiekoitusyhdistelmän kanssa tuli käytyä samalla tavalla ojan penkalla. Siinä oli lähellä, että ei vetäny koko traktoria syvään ojaan syrjälleen. Rystyset valkosina sen päivän..
|
|
|||
Ketjut olis kivat olemassa... ei mene niin helposti luisteluksi hommat.
|
|
|||
Tuhottiin liikenneketjut alaterä hommissa viime talvena.. "Tilasin" kyllä uudet oman tapauksen jälkeen..
|
|
|||
Oisko k-auton nastat mitää :_:
|
|
|||
Ne k-auton nastakkaan ei oikeen auta mitään vrt työkonenastoihin, jonkuverran tullu hiekoteltua kuvankaltaisia teitä 10 motin hiekkakuorman kans eikä oo yhtään "liukasta" kun 4 nastaa per hokki jokapyöräs
|
|
|||
Pitäs jontikkaanki ruuvvailla taas nastoja ku uudet kumit pidä mitään,3nastaa takana joka hokissa ja eessä 2nastaa per hokki
|
|
|||
Juup työkonenastat on etu fillareissa. Mutta kun nuo takana olevat TRI2:sen paskat on niin loppu, ettei voinut enää ampua uusia.. :-_ Liikeenne ketjun siihen päälle vois vielä heittää.
|
|
|||
Hurjia on kulumaan noi tri2:set,oikein hirvittää
|
|
|||
meillä on ruuvattu nastoja joka toiseen kaks ja joka toiseen yks se riittää hyvin tuolla kaupunki maailmassa
|
Kommentti 1 - 20 22:n joukosta Sivu: 1 - 2 |