Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 9847/14488 |
|
||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 2.7/5 3 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | moiiå_816.jpg |
Albumin nimi: | sampo30 / Traktorit ja koneet |
Arvo (3 ääntä): | |
Avainsanat: | kones |
Kuvaajan nimi: | sampo30 |
Kuva otettu pvm: | Pihasta |
Paikkakunta: | Hämeenkoski |
Tiedostokoko: | 93 kt |
Lisätty galleriaan: | %19.%10.%2007 |
Tarkkuus: | 909 x 682 pikseliä |
Katseltu: | 2628 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=22098 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 5 - 24 24:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
No se valmettien katkominen ja purkaminen on niille jokapäivästä hommaa.. Niin eikös tohon tullu se aluevaihteensiirtäjän jousi, joten vaihdeaskikin oli auki..
|
|
|||
kieltämättä aika "valmiilta" tuo näyttää vai pitäiskö sanoa tuleentuneelta...
|
|
|||
juu se jousi tuli et kahesta paikkaa oli poikki ... jos ois ollu pelkkä kytkin nii ois ollu helppo homma mut täyty kopin altaki poikkasta
|
|
|||
Massikka korvasi noita jousen korjaamisia takuuajan jälkeenkin. MF 399:stä jousi katkesi 3v ikäisenä, vielä sai takuuseen..
|
|
|||
juu juu tästä meni vasta nytte ja kone on -95
|
|
|||
Jousi taitaa olla ainoa asia, mitä meidän 390 turbosta ei ole hajonnut. Muistaakseni sekin on kyllä vaihdettu muiden korjausten yhteydessä.
|
|
|||
Toisilla koneet kestää .joillakin taas ei .kyllä silloin on syy istuimen ja ohjauspyörän välissä ,Kyseisen jousen katkeaminen on tyyppivika ,joka ei johdu käyttäjästä.
|
|
|||
Tosi asia on kumminkin se, että 390 malli turbotettuna ei pitemmän päälle kestä työntekoa. Tarkkussilppurin veto oli liian raskasta työtä, minkä seurauksena kytkin meni kolme kertaa, ulosotonpakka kerran ja sitten vielä lietepumpun edessä katkesi ulosottoakseli särkien vaihdelooran. Ei heti kannata ruveta käyttäjää syyttelemään, ellei tunne taustoja.
|
|
|||
meil ei onneks 390 tuota jousta taida olla ku on ne munavaihteet
|
|
|||
Se jousi on vaan tässä "heittokepillisessä".. Turpo on antanu pieniin kuoriin liikaa tehua, normaalikytkin, 5-lapanen ei kestä turbon tehoja. Minkäslainen tarkkuussilppuri sulla oli verkussa kiinni_
|
|
|||
Kytkytin remontti pitää tehdä ennen kevät töitä omaankin urpo 390:piin. Ihan niinkun "varmuuden" vuoksi. Ei tuu sitte kylvöillä mitään yllätyksiä.. Tuo 18/6 loota on kyllä hyvä ja nopea käyttää!
|
|
|||
Simppa: JF 850 sivukiinnitteisenä se oli, tehot on ihan tehtaan säädöissä, mutta silti kytkin jää liian pieneksi. Teho/painosuhdehan 390:ssä on hyvä, mutta keston kustannuksella.
|
|
|||
Ok. Joo entiä että mikä on kun tossa meidän 390:ssä laatikko pitää ilkeetä rahinaa pienemmillä kierroksilla..että koskahan porsii..
|
|
|||
Kannattaa suhtautua vakavasti niihin ylimääräisiin ääniin, ettei käy niin kuin meillä. Lietepumpun edessä piti pientä rahinaa, ajateltiin sen olevan taas kykimestä johtuvaa. Sitten yhdellä kuormalla traktori huuti paikallaan, mutta liete ei liikkunu. Ulosottoakseli poikki vaihdeloodasta, onneksi liikkui eteenpäin, taakse päin ei...
|
|
|||
Se onkin ihan siinä ja siinä että pistääkö vahingon kiertämään eteenpäin Tasapainokoneistokin ajoittain kalkattaa.. Olihan siinä moottoriremontti heti seuraavana keväänä ostosta, kampiakselin pukit halki! yks pukin pultti mennyt poikki ja siitä sitten ratkonu kolme pukkia.. kokoonpanovika. Ei onneks kampiakseli vääntynyt yhtään. Niin ja on siitä kytkinasetelmakin porsinut, vauhtipyörän ja startin väliin yksi asetelman "tassu"..
|
|
|||
Samaa mäkin silloin mietin, mutta 5 tonnin remontti vähän jarrutti vaihtohaluja. Nyt 390 onkin "hitsattu" apevaunuun kiinni, nyt on kestänyt, mitä nyt syyläri vuotaa...
|
|
|||
toi 375 pitää ihme vonkunaa ku ajaa nopeilla vaihteilla ääni alkanut remontin jälkeen
|
|
|||
sinne vaihteistoon vois laittaa ne öljytki...
|
|
|||
kyl ne siel o ... ku hydrauliikka toimii moitteetta...
|
|
|||
piti vähä vinoolla
|
Kommentti 5 - 24 24:n joukosta Sivu: 1 - 2 |