Galleria > Erikoiset > Haaverit |
TIEDOSTO 1072/1687 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 1.3/5 4 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | laakerivälys.jpg |
Albumin nimi: | KJL / Haaverit |
Arvo (4 ääntä): | |
Avainsanat: | Claas |
Kuvaajan nimi: | KJL |
Kuva otettu pvm: | 22.07.07 |
Paikkakunta: | Kauhajoki |
Tiedostokoko: | 258 kt |
Lisätty galleriaan: | %14.%10.%2007 |
Tarkkuus: | 1229 x 922 pikseliä |
Katseltu: | 13435 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=21959 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 12 12:n joukosta Sivu: 1 |
|
|||
no ei tuo paha oo.. toki tuos voi olla tarkoitus että ketjun kireys säätyy automaattisesti että ei tuos vielä vikaa ole.
|
|
|||
pikkuvika helppo korjata. sisäkooli voi olla vähä piukas.. mutta jos ei muuten nii rälläkällä kappaleiksi. Kertavoideltu laakeri hajoo just silloin kun niin päättää, arvioitu kestoikä 2-20 vuotta
|
|
|||
On se hienoa kun laittavat tehtaalla "kestovoideltuja" laakereita.. Ei oikein järkeä pitemmän päälle ajateltu, tai siis että vaihtoikä ajateltu "kannattavaksi" valmistajan puolesta..
|
|
|||
Miten tuohon olisi laitettu rasvanippa voideltavalle laakerille_ Kestovoideltuja laakereitahan voi rasvata. Kaupoista saa neuloja millä voi rasvata laakerin koolien välistä...
|
|
|||
Jaa. Ja kuinka moni näin tekee_
|
|
|||
kaikki ketkä haluaa välttää tälläistä kesken kiireimmän työsesongin.
|
|
|||
Niin tai jättää kokonaan paalaimet hankkimatta ja tekee rehut jollakin järkevämmällä tavalla.
|
|
|||
harvemmin vasikkapyörät on voideltuja. tuommosen vaihtaa nopiaa... Mitä tarkoitetaan järkevämmälä tavalla.._ Korjuuketjuun vaikuttaa muukin kuin marginaaliset erot säilöntäkustannuksissa. Ja jos meinaat niin että vähemmän osia=luotettavampi kone, niin kait niitä kelasilppureita lienee vielä saatavilla_ Ja voideltavat laakerit on usein semmottii että rasvalla pullautetaan suojat rikki ja hyvä tulee...
|
|
|||
Eikai siinä jos ei laskea osaa tai sitten tekokustannuksilla ei ole merkitystä niin mikäs siinä sitten. En meinannu osien määrällä, vaan sitä etupäässä kuinka se kone on koottu ja minkälaisista osista. Kyllähän näistä kiinalaisista ja muista indokiinassa tehdyistä laakeripukeista saa itsellensä päänvaivaa joten kannattaa jättää hankkimatta härmässä tehdyt.
|
|
|||
Tää menee vielä komeaksi jankkaamiseksi, mutta siitä olen aikas varma että rehunkorjuuseen ei ole olemassa ratkaisua, mikä on KAIKILLE optimaalisin. Esim meillä ei ole käytössä kun kaks tekijää ja lohkojen välimatkat pitkät ja maantiet kuoppaset, joten me ei oikein nähdä muuta vaihtoehtoo kun paalaus. Ja omasta mielestä rehun hinta/tehty työtunti jää vielä aikas hyväks.
|
|
|||
Paalaus tuntuu kalliilta, koska siitä aiheutuvat vuotuiset kokonaiskustanukset on suht helppo laskea. Mie pääsin va simmottii lopputulokseen että noukinvaunu+hapot+siiloraktori on noin 35% halvempi ku paalaus+käärintä+muovi vuositasolla, jos oletetaan että konekustannukset on samalla tasolla. Tuosta erosta vähennetään siilojen pesu, muovittaminen, pintamuovi, painotus, ja jäljelle jäävällä summalla kuoletetaan siilojen rakennuskustanuksia. Paalit o siitä kivoja että voi olal kaksi eri sorttia syötössä yhtäaikaa, ja kuivikkeet tulee korjattua samalla koneketjulla. Ja tuokin laakerivainaa on varmaa joku SKF laakeri_
|
|
|||
Ohan nuo muovit perhanan kalliia, mutta ei myö ainakaan ruveta mäkisiä, mutkasia ja kuoppasia teitä ajamaan 30km per suunta jonku noukinvaunun tms. kanssa kodin ja pellon väliä...että ainakin meikäläiset pysyy paalain linjalla...ja jos paalaamisesta luovutaan, niin sitten todennäkösesti loppuu koko peltohomma. Tulee kylmiä väreitä jo pelkästä konekustannus ajatuksesta, kun meilläkin pitäisi uusia about koko kalusta traktoreista lähtien, että saa semmoset pelit, jotka ylipäänsä jaksaa kiskoa semmosta kärriä perässä.
|
Kommentti 1 - 12 12:n joukosta Sivu: 1 |