Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 10128/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.8/5 6 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | ylinevalaiset.JPG |
Albumin nimi: | 6350 / Traktorit ja koneet |
Arvo (6 ääntä): | |
Avainsanat: | t170 / maakärry |
Kuvaajan nimi: | 6350 |
Kuva otettu pvm: | 13.8.2007 |
Paikkakunta: | virolahti |
Tiedostokoko: | 221 kt |
Lisätty galleriaan: | %13.%08.%2007 |
Tarkkuus: | 1424 x 1068 pikseliä |
Katseltu: | 5190 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=20793 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 20 25:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
ette ottaneet kärryyn renkaita ollenkaan :_:
|
|
|||
tuo paketti viihtyy niin paljon tien päällä, että turha sinne on laittaa mitään kalliita läskejä alle sulamaan! ainakin ensikokemukselta vaikuttaa todella jämäkältä vaunulta.
|
|
|||
Ihan näppärän näköinen kärry. Aisa vaan on hieman epäkäytännöllinen. Pehmeissä paikoissa tahtoo aisa alkaa kantamaan ja meno kyllä hyytyy siihen. Eli aisan kiinnitys ylemmäs ja taittaa vetopää alas.
|
|
|||
tottahan tuo. mutta noin kärryssä on täysi valmius vedon rakentamiseen. heittää kardaanin paikalleen ja suunnanvaihto tuonne aisan päälle rukopalkkien väliin.
|
|
|||
joo tuo on kyllä törkeesti rakennettu naapurin pajassa tkivät aikoinaan becoista kärrejä ja niissä oli kyllä nätimmän näköset aisat
|
|
|||
No kylläpäs se setoori ny jaksaa rutaata, luultavasti maakärryn teos ei aisan kohoralla juurikaan tuumaalla ulukonäkö seikkoja vaan kestävyyttä ja käytännöllisyyttä.
|
|
|||
Mahtaakohan olla lava tehty kulupellistä vai onko normi räkärautaa_
|
|
|||
no jasu no niissä on enemmän maavaraa ja kyllä sen nyt täytyy joltain näyttääkkin jos jotain meinaa ostaa
|
|
|||
No tuon aisan teos ei kyllä aivoja tarvita! Ja miten helevetis tonne saa kartaanin niin loivaan kulmaan ettei ristikot oo heti paskana ku päästää täyttä lentoo_!
|
|
|||
eihän tommoses kärrys oo maavaraa muutenkaa enempää ku mitä tos aisan alla on varaa,hyvä että mies alle mahtuu rasvaamaa tasamaalla
|
|
|||
Näin kaukaa katottuna kyseenalaistaa aisan kestävyyden mutta eiköhän se kestä kunylineva nuota aika reilusti tehny. Kyllä täälä ainaki liki kaikis kuorkin alustaasiis on y-mallinen puomi ja hienosti saa vedon/suunnanvaihtimen sinne.. juu kyllä tuo yhristelmä toppaa muihin seikkoihin ennenku aisa ottaa maahan, ite tuloo joskus ryvettyä vetäpäällä niin jotta valmetis koukku ottaa maahan mutta eipä sellaases ajos toki järkiä oo..
|
|
|||
zetor8045: eihän se tee tempoistakaa vahvoja kärryjä, vaikka ovat multivan värisiksi maalattu eli ulkonäköhän on sivuseikka.. lava on 7mm kulutuslevyä. eihän tuossa kardaani tulisi sen jyrkempään kuin autoissakaan. aisain kestämistä en epäile yhtään. voihan sinne tietysti laittaa vaikka kuinka paljon lisää lattaa, niin ainakin NÄYTTÄÄ kestävältä. mutta sehän olis vain sitä kuuluisaa kuollutta painoa.. Y-aisaan verraten tuo on hyvä aisamalli valtralle, jossa vetopiste pitkällä renkaiden välissä. notkeampi käännellä kun on solakka pyöreä aisa.
|
|
|||
no jos on multivan kopio tai värinen niin ei kerro kestävyydestä mitään ja tempoissa rupee jo aisa irtoamaan
|
|
|||
tuttua noiden itäkärryjen kanssa.. saumat hitsattu viereen tai pelkkää räkää. laadunvaihtelu on tosin suuri, koska välillä löytyy ihan kelpoisiakin yksilöitä.
|
|
|||
Oottako käyny muutoskatsastamassa isommaksi_ Tuohon saa jonku 7500-8000kg otteeseen niin saa sen 22+T sitte vetää, mikäli renkaita riittävästi..
|
|
|||
Ei ole muutettu. Jaken apurunko+ aurapaskuri tuo muistaakseni +800kg. Taakse vielä täydet vannepainot pitäisi saada, niin vois käydä muuttamassa. Kippi pystyssä taka-akselin paino olematon.. Kärryn liikennevarustus myös ajankohtainen asia..
|
|
|||
Sehän se merkillistä onki että otat vain sen rekisteriotteen käteen ja menet konttorille. Siellä katsovat koneelta mihin sen saa painottaa ja lätkäisevät paperiin. Se, onko koneessa oikeasti niin paljon on omistajan asia.. Teekkari kuormaajalla ja jousituksella painoi 7460kg, rekisteriotteeseen tuli kuitenkin merkintä 7150kg joka on valmistajan maksimi hyväksytty omamassa. Valot varmaan on mutta lokarit näkyy puuttuvan.._
|
|
|||
Valot on sellaiset roikkuvat.. Vähä samaan tyyliiin tarkoitus tehdä valot, kuin sun vaunussa. Lokarit ja äärivalot vielä. Valtrassa muuten kulunut koukku älyttömästi jo vajaassa 2000 tunnissa! Siitä piitkä miinus. Talveks pitää jo harjateräksestä taitella "täyttöä" koukulle. NH:n koukku menny miksikään 3000 tunnis..
|
|
|||
Katoin kans koukkua että kohta joutuu paikkaamaan, taitaa olla ihan normirautaa joten täyttökin helppoa_ Kohta 5000h kestäny kun pidetty rasvassa koko ajan. Lokarihommia mullaki talven ohjelmassa.
|
|
|||
Juu normirautaa. Kyllä tuota edeltäneen 8400 valmetinkin koukkua täytettiin pariin kertaan. Maakärryä, lavettia ja hinattavaa hiekoitinta noilla vedetty. Koukku huilaa oikeastaan vain auratessa.. Teeämmässä on koukku jotain kulutusterästä.
|
Kommentti 1 - 20 25:n joukosta Sivu: 1 - 2 |