Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 10163/14488 |
|
||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 0.6/5 78 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | Kuva(107)~0.jpg |
Albumin nimi: | hautaviita / Traktorit ja koneet |
Arvo (78 ääntä): | |
Kuvaajan nimi: | hautaviita |
Paikkakunta: | Lapua |
Tiedostokoko: | 146 kt |
Lisätty galleriaan: | %06.%08.%2007 |
Tarkkuus: | 1280 x 960 pikseliä |
Katseltu: | 5366 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=20583 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 11 - 30 30:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
10metrin väderstad...ei oo viripalikkaa...
|
|
|||
10m vääteri on melko kevyt vetoinen.
|
|
|||
Puolta pienempi äes ja puolta pienempi traktori hyytyi itsellä 14 km/h kuuteen senttiin ajaessa.
|
|
|||
T190 ecolastulla, yli20 laukkaa tuohon kuuteen senttiin.
|
|
|||
Tietämättömille tiedoksi (ja näitähän tuntuu olevan), että äkeen piikkien muokkausteho perustuu värähtelyy eikä ajonopeuteen. Eli kun on oikea ajonopeus (noin 6-10 km/h) sitä enemmän piikit värähtelevät ja näin saadaan parempi työjälki. Mutta voihan sitä kysellä kuinka lujaa jaksaa mennä mutta ketä se hyödyttää, kun nopeus ei tässäkään lajissa tuo parasta jälkeä
|
|
|||
siinä on renkailla kokoo
|
|
|||
MM76: näinhän se on, mutta nykyään kun tuo nopeus (hosumalla tekeminen...) tuntuu olevan niin pirun tärkeä asia kaikille
|
|
|||
H_yl: Juu hosuminen kait sitten kuuluu nykypäivän tuokopellolle, mutta siltikin ihmettelen isäntiä jotka ostavat traktorin peräänsä äkeen, jota kiskotaan pellolla kahtakymppiä. Tehokkaampaa olisi jos äestysnopeutta pudotetaan ja äestä levennetään. Nopeemmin/taloudellisemin pellot ovat kylvökunnossa pienemmällä nopeudella ja levemmällä äkeellä kuin kovaa kaahaten kapeella piikit suorana .
|
|
|||
puhumattakaan siitä, kun sinne klopit pääsee päinsä ajetaan vaikka äes ylhäällä, että pääsee lujaa... onhan se vielä ymmärrettävää, että sillä sillä yhdistelmällä pääsis vaikka sen 20 km/h, jos vain ajais, mutta normaali työssä ajettais kuitenkin oikeaa nopeutta (tehokkainta sille työlle, mikä ei ole siis sama asia, kuin max. nopeus mitä pääsee...), eikä koneista revittäis kokoaikaa kaikkea tehoa irti...
|
|
|||
Kyse kun olikin siitä, että tuo äes ei kokoonsa ole raskasvetoinen. 20km/h:n äestysnopeus nyt onkin täysin järjetön. Vääterin piikki toimii ihmeen alhaisissakin nopeuksissa, lanoilla taas tarvitsee olla tasaisen piene "värinä" kokkareidenm pienentämiseksi. Vaikka tuo raskas äes onkin tuo 10m kahdella lanalla, alkaa sekin jo pomppimaan yllättävän pienillä nopeuksilla. MM76 lainaten ajonopeus aikalailla tuota luokkaa, toki hieman vielä voi pudottaa enemmänkin, kyllä toi piikki niin hyvin toimii.
|
|
|||
Minkä ikäinen äes_
|
|
|||
ktm racing: ok, tuli vain tuolta sun aikaisemmasta kommentista "hieman" eri käsitys nopeudesta mitä pidät normaalisti
|
|
|||
vihtu se on jokasen oma asia miten siellä pellolla ajetaan mutta me äestetään 20km/h kiren tasausäkeellä kun ei tartte muutakuin tasoittaa ja kylvää sitten rapidilla joka muokkaa sen verran kuin tarttee
|
|
|||
tasausäkeellä ajo ehkä hieman eri hommaa
|
|
|||
no kyllä se 4m esatume tulee perässä myös 20km/h 2-3cm syvyydessä mutta sillä ei tartte enää juuri ajaa kun on uudessa rapidissa discit
|
|
|||
Komee on
|
|
|||
Setor8045: Totta....jokasen oma-asiahan se on ... Mutta ootko miettinyt setorillas pellolla ajelessa, että jos hommais leveemmän kiren ja pudottais nopeutta niin tasaushommat kävis yhtä nopeesti ja samalla pelto tiivistyi vähemmän kun ajokertojakin on vähemmän ja kaiken kukkuraksi pienemmällä nopeudella jälkikin olis parempaa. Mutta jos pitää päästä kovaa niin unohda kokojuttu...
|
|
|||
no kire on reilu 6m levee ja siinä ei oo enää rahaa kiinni ja mulle sanottiin että niin kovaa saa ajaa ku perse kestää eli se on tuo D 4 vaihde ja 4m esatume joustopiikki äes on myös niin vanha eikä rahaa oo enää kiinni niin mitä sitä sitten ostamaan mitään eikä yhtä kestäviä äkeitä tehdä enää kuin esatume se on meinaan saanu kyytiä
|
|
|||
vittutta on kommea
|
|
|||
komee
|
Kommentti 11 - 30 30:n joukosta Sivu: 1 - 2 |