Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet
hyväkoneen paali kärri
käätii tommonen kotia farmarista kun oli tossa lähellä... 12 pollukkoo soppii yhtee kerroksee, mutta tarkalle menhööppi 
Avainsanat: hyväkärri

hyväkoneen paali kärri

käätii tommonen kotia farmarista kun oli tossa lähellä... 12 pollukkoo soppii yhtee kerroksee, mutta tarkalle menhööppi

482.jpg Poto_263.jpg paalikärri.JPG IMG_0492.JPG IMG_0491.JPG
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.5/5 2 äänellä)
Tiedoston tiedot
Tiedostonimi:paalikärri.JPG
Albumin nimi:valtranmies / Traktorit ja koneet
Arvo (2 ääntä):44444
Avainsanat:hyväkärri
Kuvaajan nimi:valtranmies
Kuva otettu pvm:30.07.07
Paikkakunta:tuusniemi
Tiedostokoko:53 kt
Lisätty galleriaan:%31.%07.%2007
Tarkkuus:1024 x 768 pikseliä
Katseltu:3161 kertaa
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=20463
Suosikit:Lisää suosikkeihin

Kommentti 1 - 16 16:n joukosta
Sivu: 1

intercooler   [%31.%07.%2007 kti2007 %22:%heinäkuu]
Sitä en ymmärrä mix nuo paalikärryt maksaa saman verran kun 120 ws tuhti lisälaitojen kanssa. eihän siinä ole muutakun 2 metriä pitempi lava ja pohja 35mm vanerista. katoin farmarissa tuota telirakennetta ja kantavuuteen nähden aika hepposelta vaikutti. Pyörivät silmät
valtra t190   [%01.%08.%2007 kke2007 %14:%elokuu]
Ja mie en ymmärrä miks ostaa tuollaisia ku täysperävaunu rekkojen kärryjä saa muutamalla tonnilla, kantavuus ja lavan koko ihan toista, samoin kuin maantie ominaisuudet ja se Hinta
oltsik   [%01.%08.%2007 kke2007 %15:%elokuu]
Se täysperävaunun runko pitää muuttaa puolperävaunun rungoksi. kaikilla ei ole tiloja/taitoa tähän, ja kyläseppäkin voi olla kaukana. Kaikilla ei ole 200 heppasta veturia, tällöin esim 12 ton kantavuus riittää vallan mainiosti Lisäksi taas ylijäreä kärry pienemmän veturin perään on aivan turha. Miksi ihmeessä kuskaat useita tonneja ylimääräistä rautaa jos ei jaksa kiskoa sitten sitä ja joutuu pudottamaan paalilukua. Noiden kärryjen omapaino on useita tonneja vähemmän mitä kärryn rungolle tehdyissä, jolloin tehoja ollessa suhteellisen vähän voi kulettaa noilla tonneilla sitten paaleja.
Ja jääkö se hinta sitten paljon alemmaksi_ loppujen lopuksi.Jos käryyn runko on muutaman tonnia, siihen sitten muutostyöt päälle niin hinta ero kaventuu...
141   [%01.%08.%2007 kke2007 %15:%elokuu]
Niin ja saapi jo valmiiksi tehtyjä harvalla lankku pohjalla noin 5000 (sis.alv) kahta puolta Pyörivät silmät Itse ostin viime talvena scanian rungosta tehdyn kärrin lavan koko leveys 2.6 ja pituus 8.5m verollinen hinta 4700e Huuto
H_yl   [%01.%08.%2007 kke2007 %16:%elokuu]
joko svanten kärry alkaa olla valmis_
H_yl   [%01.%08.%2007 kke2007 %17:%elokuu]
myyt sen sitten taas 7500 €:lla Vink
valtranmies   [%02.%08.%2007 kto2007 %13:%elokuu]
intercooler:minä sanon että 7400e et saa kummasta tuhtii koroke laitojen kera... 141: sulla on vissii siiten joku 180 hp rattori... jos laskettaa että 8,5 m lavaan soppii yhtee kerroksee 14 paalia ja lyyvää sit toiseen kerroksee saman varran nii siinä ruppee jo 120 heppanen hyytyy ku täällä päin on näitä rinteetäkkii :-_ joo tää o 7,5 m lavalla
intercooler   [%02.%08.%2007 kto2007 %16:%elokuu]
kyse ei ollutkaan tästä kärrystä vaan yleensä tarkoitin näiden paalikärryjen hintatasoa. vai tonnin ne näyttely kärrystä pudotti ovh:sta, aika hyvä alennus. Vink
kavahöylä   [%02.%08.%2007 kto2007 %18:%elokuu]
mitä se oltsikki horisee jostain rungon muuttamisista Järkyttynyt ei meillä ainakaan ole muutettu mitenkään, paineilmajarrut vaan rakennettu. ja on tosi hyvä paalien ajossa, reilu 30 kerralla, ja komiasti 7485 vetää. peruuttaminen rattorilla tosin aivan perseestä, pitäisi olla kiinnitys metrin taaempana, eikä aksilan alla.. :-_
konehalli   [%02.%08.%2007 kto2007 %23:%elokuu]
itellä on samanlainen. hyvin mahtu alempaan kerrokseen 12 päälle 10. kyllä kulkee hyvin sata heppasella traktorillakin.
valmet89   [%04.%08.%2007 kla2007 %20:%elokuu]
mitenkä työ tuollaseen kärriin saatte muka noin paljon paaleja kerralla_ meillä on ihan samanlainen kärri eikä siihen saa kun 10 alas ja 4 päälle... eikä ala riviin mahdu enenpää ja ylös ei uskalla laittaa enempää
valtranmies   [%05.%08.%2007 ksu2007 %12:%elokuu]
heh pojat kannattaa noi paalit laittaa nii tiukkaa ku saa tohon menee iha hyvin 12 kuhan vaa laittaa paalit tiukkaa tossa ei oo ku 10 koska ei älytty laittaa tiukkaan, ja miks ei uskaltas laittaa enempää päälle ettekö työ sio kuormia___ myö ajettii joskus 120 tuhilla 18 pollukkoo oli päällä ku lähettii pellolta Vink tosin paalit oli aika kuivia ei märillä paalilla onnistus
kavahöylä   [%05.%08.%2007 ksu2007 %15:%elokuu]
ja mitä järkiä laittaa paalit pystyyn, kyljelleen vaan, niin sopii laittaa kumpiki rivi täyteen, myös toisessa kerroksessa. kärryn keskelle eli paalien väliin noin 10cm "rako" ja kun kuorma valmis, niin painaa paalien sisäreunat sinne rakoon, niin johan pysyy. ei oo sitominen niin justiinsa, paitti virkavallan takia.
valtranmies   [%06.%08.%2007 kma2007 %20:%elokuu]
no silleen kyll sais tulemaa enempi jos haluis pistäs kolmee kerroksee ni olis pollukoita kyyvissä jos vaa yltää laittaa kyytii Yllättynyt
valmet89   [%07.%08.%2007 kti2007 %21:%elokuu]
no kyllä paalit suorvataan tiukkaan mutta ei jää kun sellenen 50cm tilaa perälle nii siihen ei paali survo mitenkään ja paalit on kuletettu samoin päin kun tuossa kuvassa(kokeiltu myös toistepäin) ja kuormia ei olla sidottu kun ovat kestäneet ilmankin ja kuletus matkat ei oo nii mahottomia
valtranmies   [%08.%08.%2007 kke2007 %12:%elokuu]
teillä o sitten vissii 150cm pollukka meilläku on claasin 130-135cm paali nii kyllä ne soppii

Kommentti 1 - 16 16:n joukosta
Sivu: 1