Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 10233/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.8/5 4 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | Kuva_199.jpg |
Albumin nimi: | Hopea / Traktorit ja koneet |
Arvo (4 ääntä): | |
Kuvaajan nimi: | Hopea |
Kuva otettu pvm: | Heinäkuu -07 |
Paikkakunta: | Heinola |
Tiedostokoko: | 33 kt |
Lisätty galleriaan: | %18.%07.%2007 |
Tarkkuus: | 640 x 480 pikseliä |
Katseltu: | 6164 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=20183 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 8 - 27 27:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
Ei se kans halpaa oo maksaa monelle kaverille palkkaa. Tosi on, kummassakin on hyvät ja huonot puolet
|
|
|||
Puomikoneella voipi ajjoo tuossa kekskellä
|
|
|||
Miten perustelet että puomikone on nopeampi_ Onko siinä työleveyttä sen verran että saa kerralla enemmän aikaseks kun tollanen_ Tottakai molemmilla on hyvät puolensa mutta tollasessa hommassa täysin hyödytön puomikone, jos on palveluksessa kuskit, ketä vino työasento ei haittaa..
|
|
|||
kuka sanoo että puomikone nopeampi_!_! ompahan poistoja.. ja pidemmän päälle on mukavaa, että asento ei paina. tosin eipä tolla kalustolla kummemmin ole ergonomiaa ajateltu muutenkaan
|
|
|||
rupeaa tuommosilla isommilla valtateillä liikenne takkauilemaan jos puomi koneella rupeaa ajamaan..
|
|
|||
Eipä tuonne liikenteen sekaan oo paljon asiaa traktorilla Ja toisaalta työn pitää tapahtua H*levetin nopeasti jos haluaa tehä tulosta. Kilpailtua hommaa eikä talkoisa oo sitte minkäänlaista järkeä.
|
|
|||
Vois olettaa ettei tuonne saa mennä kaistoille ollenkaan joten vaihtoehtoja ei paljon jää.. Ihan satavarma en ole mutta eikös traktorilla ajokin ole kielletty motarilla__ Poislukien tietysti merkityt tietyöt ym. Mitenkähän perhoskone suoriutuis tuosta hommasta..onnistuuko tuo kulma takapäällä_
|
|
|||
Kuka hullu nyt koneita kaataa_ Ajamalla pahoistakin paikoista selvitään. Ja niitä meinaan on. Tervetuloa puomikoneella niittämään. 75000km niitettävää. Periaattees menis perhoskoneellakin tuo keskikaista,mutta ei mitään järkeä sellasen hankkimiseen.
|
|
|||
jokune nolla liikaa__
|
|
|||
palijo o kyllä niitettävää.ei voi noilla kilometreillä rahatuloa estää.meikä vetasis roundupin ni menis kerta veolla läpi kesä niittämätä.
|
|
|||
Eihän sinne tielle oo kukaan ollukkaa menossa ku ajaa tuolla "ojan" pohjalla sillä puomikoneella...vaa onha se tietysti noppeempi levveellä niittokonneella. Mitenkä levveet konneet muuten tuossa on_
|
|
|||
75000km kesässä, autollakin saa painaa perse verillä että saa samanverra vuores. yks nolla pois, hei haloo.
|
|
|||
Aika hyvän urakan joku saanu...ku suomessa on maanteitä n. 78tkm josta päällystettyä n. 51tkm
|
|
|||
virhe tullu kirjottaessa. selvähän se.
|
|
|||
Lapa on alhaalla yhteensä n.75000km vuodessa. Siis yhteensä 4-5koneelta. Niitettävänä olevat tiekilometrit ei riitä vaikka ottaisi yhden nollan pois.
|
|
|||
Kovat on lukemat, aatellaan, että ajokausi olisi vaikka hyvässä tapauksessa 4kk, 20 päivänä kk töissä ja vaikka 12 tuntista päivää... Yhdelle koneelle tulisi päivässä 235km ja keskinopeus olis vaivaset 20, jota en pidä mitenkään mahdollisena. (rekkahommissa urakat aika usein lasketaan 55-60 keskinopeudella ja silloin ajetaan asfaltilla)
|
|
|||
veikkaisin et keskinopeus alle 10 km/h pellolla keskinopeus jotai 15 ja motaria ni vähäse et voi jossaki joutua ehkä pari paaluaki kiertää.minkä laine niitto reviiri teillä o_mites normi tiellä ku noilla vehkeillä ei yllä vastapenka puolelle_
|
|
|||
Koneet on kylläkin 7vrk viikosta töissä. Työpäivien pituudesta sen verran että ei juuri muuta tehdä kuin nukuta ja niitetä. Niittonopeus vaihtelee 5-25km/h välillä. Eteläsuomessa pyöritään. 150km helsingistä suuntaan jos toiseen. Yleensä vastapenkat päästää koneilla vetämään. Käsimiehet tekee loput.
|
|
|||
Mullakin on pari kuvaa kun Hopea on niittämässä, katselin Lahden ja Heinolan välissä et märkää on ollut ja hurjan näköisesti kallellaan Valtterit olivat.
|
|
|||
yks tuttu niitti täällä meillä päin 240 jf:llä ja verkulla pikkusen kaltevassa paikass, oli noussu toisen puolen takanen oli noussu ilimaan kun oli kallistellu koneisto
|
Kommentti 8 - 27 27:n joukosta Sivu: 1 - 2 |