Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 10591/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.8/5 5 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | tume.JPG |
Albumin nimi: | 6350 / Traktorit ja koneet |
Arvo (5 ääntä): | |
Avainsanat: | tume / jyräcombi / mf / 390 |
Kuvaajan nimi: | 6350 |
Kuva otettu pvm: | 11.5.2007 |
Paikkakunta: | virolahti |
Tiedostokoko: | 178 kt |
Lisätty galleriaan: | %11.%05.%2007 |
Tarkkuus: | 997 x 748 pikseliä |
Katseltu: | 3759 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=18912 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 15 15:n joukosta Sivu: 1 |
|
|||
|
|
|||
No eipä tuo kylväkone tarvitse isompaa veturia. Kohtuus kaikessa
|
|
|||
ei välttämättä, mutta ei kyllä ensimmäisten kokemusten perusteella yhtään pienempääkään eteen kannata tarjota. laatikot täynnä tämän seudun rinteisillä mailla, niin kyllä huomaa et jotakin perässä tulee.. combi on kyllä tuntunut hyvältä laitteelta! johtunee osaks siitä, että viime vuoden kylvöt ajoin vielä nostolaitekoneella.. tuohon vielä kiekot, niin sitte!
|
|
|||
Täytyy yhtyä 6350 kommenttiin. tuollaista tulee vedettyä perässä, tosin 180-190hv koneella. ja siksi että eipä ole muitakaan vetäjäksi. en kyllä tiedä mitä näihin uudempiin mahtuu kyytiin tavaraa, itsellä vanhempi malli korotetuilla säiliöillä.
|
|
|||
me vedetää tommosta konetta 4.70 Dötzil ja kyl se hyvin peräs tulee
|
|
|||
jotkut hurjat vetää jollain 4000 vorteilla.. ohjaus on siinä vaiheessa jarrujen varassa, keventää verkunkin keulaa jonnii verran. tehoreservistä ei olis haittaakaan.
|
|
|||
Täysin kiinni maalajeista ja maastosta kuinka kulkee,tasaisia savikoita voi verrata pikitiehen... Itellä oli aikoinaan 3m junkkarin edessä 80-90 fiiatti turbolla,114hv,sillä liikkui joten kuten samoin kuin vakiolla 6410 jontikalla. Rapakolla vaatii voimaa kun jatkuva "ylämäki",rapakoitakin monenlaisia ja rahkaisimmat/multaisimmat melkoisia tehosyöppöjä. Fiiatista tahtoi loppua pito vaikka ek. keulalla,jontikasta vakiona voima. Riippuu toki kylvövauhdista,normivauhti 14-16km/h, tämän alle putosi vauhti noillakin vetureilla kun kuivaa rapakkoa.
|
|
|||
jep tänää oon ollu turve/mutamailla kylvämässä. ei tuolla paljon yli 10km/h hurjasteltu.. tuo 120hp hitekki ois passelimpi vetäjä.
|
|
|||
eihän sitä kylvössä ole muutenkaan järkiä ajaa paljoo yli kymmentä.
|
|
|||
Miksei voi ajaa kovaa kylväessä_ Kovaa ja kovaa,tuttu ajoi aikoinaan 18-19km/h urakkaa simultalla. Tuo 14-16 soppeli vauhti,nykyään vieskalaisella ajettava 10-12km/h ja se tuntuu nysväämiseltä. Muokattuun voi toki ajaa kovempaa,isolla pellolla yllättävän iso ero ajonopeuden nostolla 10->16km/h...
|
|
|||
Eräs tuttu isäntä kylvää 17 km/h 4 metrisellä Väderstad Rapidilla aina ja joka paikassa. Yleensä äestetty ensin 2 kertaa s-piikkiäkehellä.
|
|
|||
no rapidi ei juuri vauhdista ota nokkiinsa
|
|
|||
Eihän ny tokikaan, mutta niistä koiran pään kokoosista ja isoommista kivistä se voi ottaa nokkiinsa siinä vauhrissa...
|
|
|||
simulta ei tartte kun nyrkinkokosen kiven ja 12 vauhtia. heti on jousi poikki.
|
|
|||
Simultalla nimenomaan kylvettiin ja kylvi urakoitsijakin vauhdilla. Omasta meni 2 lannoitevantaan jousta poikki,kiekkovantaat. Nekin kun isä peruutti nurkassa koneen puolittain rummulta ojan nurkalle,kävi laitimmaiset vantaat maassa. Kaverilla myöskin ongelmia jousien kanssa,meidän kone oli alumiinikantinen T,että oiskohan niissä jousissa vuosimallikohtaisia eroja__ Uutismaita on ja isä ajoi melko surutta niilläkin kun "konetta ei saanut tukkoon missään" ,itte kyllä himmailin. Jousenhan katkaisee se eteenpäin paluu,taaksepäin kestää taipua. Tyytyväisiä oltiin koneeseen,moittimista vain pienistä sekä kiinteistäSäiliöi
|
Kommentti 1 - 15 15:n joukosta Sivu: 1 |