Galleria > Yleinen > Turvekoneet |
TIEDOSTO 423/1164 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.6/5 7 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | Kuva03.jpg |
Albumin nimi: | Valtra / Turvekoneet |
Arvo (7 ääntä): | |
Kuvaajan nimi: | Valtra |
Tiedostokoko: | 79 kt |
Lisätty galleriaan: | %06.%04.%2007 |
Tarkkuus: | 640 x 480 pikseliä |
Katseltu: | 7045 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=18233 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 5 - 24 24:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
niin ilmenee. nyyskyllä vieneet ton imurin auman päälle ja sit vaihtaneet vallun koukkuu. sitte o käyny tuuri ja vallu lähtee valuun alas päin
|
|
|||
just näin
|
|
|||
nyyskyt saa pysyä hallin nurkalla kun vallu kiskoo imuria
|
|
|||
Ei oo voimaa ku ei savua lainkaan..
|
|
|||
Ei se savu ole mikään voiman merkki.. Oikeastaan päinvastoin. Savuhan on palamatonta polttoainetta
|
|
|||
niinhän sä luulet... kyllä se pieni savutus vain kummasti piristää konetta
|
|
|||
Savu on tietysti tavallaan voiman merkki mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että kone ei polta silloin kaikkea. Saman ainemäärän voi toki laittaa palamaan..jolloin voimaa enemmän ja savua vähemmän.
|
|
|||
otetaan törkeä esimerkki... kumpiko savuttaa enemmän, 2000 hp vai 200 hp valmetti_
|
|
|||
Otetaan kuitenki tavallinen esimerkki kun ei noita 2000 hepan vehkeitä tule joka päivä vastaan..kumpi savuttaa enempi_ Kaksi 8050:n valtran mottia joista toinen ruuvattu mitä nyt vakiopumpusta kohtuudella saa. Toisessa sama moottori mutta boschin pumppu ja suuttimet, reilumpi holsetti puhaltaa coolerin kautta ilmaa koneeseen. Tehoeroa yli 100hv jälkimmäisen eduksi mutta ei muuten savuta, kertooko se että ei voimaa Aine vain oikeaan aikaan perille ja riittävästi raitista ilmaa.
|
|
|||
savu vain nostaa tehoja kuskin pääs,mut konees ei juurikaa nouse
|
|
|||
ja cooleri valmettia kun vielä pikkuisen ruuvais (niin että savuttais selvästi) tehoero vois olla jo reilu 200 hp ei se meidän ruuvattu 8400 valmettikaan ahdoilla savuta oikeastaan sen kummemmin mitä vakiokaan, mutta pikkukierroksilla näkyy jo hieman savua putkesta tulevan, kun polkaisee... eilen paloi sitten pakoputkeenkin reikä sitä se teettää, kun viikkotolkulla mennään urku auki
|
|
|||
Johonki se raja pitää vetää jos meinaa että pysyy kasassa. Tietysti normaalia että matalilla tupsauttaa mutta ei sais ahtojen kans niinku stanapumppuisilla on tapana. Eikös 8400 ole varustettu oikeilla syöttöosilla jo tehtaalla_
|
|
|||
juu, bosch:n rivipumppu löytyy koneen kyljestä, jos sitä meinasit... ja jos oikein tulkitsin, niin 9.5 mm elementeillä mörkö volvon pumppu taas näyttäis olevan 10 mm tapeilla enkä mä ole tarkoittanut, että koneen pitäis niin savuttaa, että aivan taivas mustenee... sen verran vain, että näkee onko kone käynnissä...
|
|
|||
jos kone savuuttaa koko aika kun kaasu on pohjas on pumppu väärin sääretty (liikaa soppaa) ja se palaa vasta putkes joten se musta savu pilivi ei oo voiman merkki! Vaan sillon ku polakaasee kaasun pohjaan nii torvesta tulee kierrosten otto vaihees tuprahrus mustaa silloon on pumppu oikees sääröös. Koittakaapa ite verellä kahella lusikalla puurua niin kyllä se rupiaa ylivirtaahan enneku saa nielaastua
|
|
|||
volvon pumppu mw100 ja kuorma-auto säätimellä, eli huono pumppu. hidas reagoimaan eikä tehoa saa kummosesti. kuvan koneessa on semmonen pumppu että ruuvattuna menee ton rinteen ylös vaikka nyykkäri selässä, montaa kertaa ei tartte tosin mennä ennenku voimansiirto antautuu
|
|
|||
näkis vain, kuinka tuo menee edes tyhjänä tuon rinteen ylös... taitaa olla niin, että tuosta ajellaan valmetilla vain alaspäin voima ei varmaan lopu kesken, mutta kun ei ole pitoja, niin ei ole...
|
|
|||
miksei se nyt nouse kun imurissakin on veto... kyllä sieltä ainaki pitoa löytyy...
|
|
|||
jos tuos imurissa on veto, niin silloinhan tuota vetää vaikka 35 fergulla, jos sitä hieman ruuvaa
|
|
|||
Eihän noin loivassa nousussa tarvii vielä välttämättä vetoa..
|
|
|||
no eipä toki tarvi vetoa. helposti menee tota rinnettä ylös täysi kuorma päällä.
|
Kommentti 5 - 24 24:n joukosta Sivu: 1 - 2 |