Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 10960/14488 |
|
||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.9/5 8 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | ZETORI.JPG |
Albumin nimi: | kkk / Traktorit ja koneet |
Arvo (8 ääntä): | |
Avainsanat: | ZETTORI_VISION |
Kuvaajan nimi: | kkk |
Kuva otettu pvm: | kameralla |
Paikkakunta: | suomi |
Tiedostokoko: | 169 kt |
Lisätty galleriaan: | %27.%02.%2007 |
Tarkkuus: | 916 x 685 pikseliä |
Katseltu: | 3622 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=17550 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 34 - 53 73:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 - 4 |
|
|||
kkk: uusissa ei nykäse yhtään mutta 01 valluissa nykii elä selitä mitä et tidä ja cs ei oo ollenkaan kavahöylä:mulla ainahi 6400 vaihteet toimii ihan hyvin vaikka ajettu n.reilu 3000 tuntia mutta jontikoissa ne kunnon vaihteistot on hääh hääh siinä on zetka kuskeilla miettimistä mihin nyt zetkan vaihtaa
|
|
|||
Mitäpä sitä laatu tavarasta maksaa liikoja, hulluhan se on maksoo keulamerkistä ylmiärästä
|
|
|||
Kyllähän sitä kun pitkän päivän jd:n ratissa on, niin tietää maksaneensa muustakin kuin keulamerkistä...Jaksaa vielä kuski tehä jotain emännänkin vieressä, ku ei oo ajamisesta väsähtäny
|
|
|||
Niiiiin kontata yli :_:
|
|
|||
vieressä :_: :_: mitäs sä oot emännälle ostanu
|
|
|||
jd6310 on oikeassa(osittain)ainakin emännän suhteen
|
|
|||
sori kun en ymmärtännä, jontikka mies katselee varmaan traktori mainoksii pirteenä poikana kun ei väsytä
|
|
|||
polvi ainakin on loppu päivän ajon jälkeen jos ei ole hyd. suunnanvaihtajaa
|
|
|||
ootte te jumalauta herkkäpolvista porukkaa Maailman sivu tehty vanhoilla verkuilla sun muilla hommia tosissaan, ja niissä oli sentään vielä paljon huonommissa paikoissa kytkinpoljin sun muut, joten sillo ei ollu ihme jos polvi oli kipiä viikon perästä. nytten valitatte, vaikka polkimet on hyvällä kohhtaa, ja kevyitä. melkosia hienostelijoita jos hytraulinen vaihtaja on ehroton. ennenkin on normaalilla pärjätty ja vieläkin pärjätään, onneks on sentään suunnanvaihtajat nykyäänn, ennen ei niitäkään :-_ joten ei valiteta turhasta
|
|
|||
Mielenkiintoinen merkkien välinen taistelu... Jäin ihan tässä miettimään, että kun te kehutten niitä traktoreitanne. Onko se traktori jossain kuvastosssa vai isukin. Jopa oma. Vai kuitenkin sen pankin omistama. Ehkä niiden "parempien" merkkien kuskien on tehtävä pitenpää päivää, että saa konen maksettua. 20h päiviä___ Halvenman koneen kuski saa saman palkan pienemmästä urakasta, pienempien pääomakustannusten takia. Jää sen emännän tai isännän (nimimerkit ei kerro sukupuolta, niin tasa-arvon nimiin) kanssa aika sinne vällyjen väliin. Jätetään tämä merkkien välinen hehkutus ja keskitytään olennaiseen.
|
|
|||
nimenomaan. miksi pitää pistää koneisiin kiinni 70-100 000e, kun saman tuloksen, ja liksan saat ittelle 20 000e koneella, ja ei tartte maksaa ittiänsä kipiäksi sille pankille. Kaikenmaailman pikkupojat puhuu kuinka pitää olla t valtra taikka muuten vanhan puolen miljoonan kone. tuo a zetorin kommentti oli kyllä tämän päivän fiksuin
|
|
|||
äläs nyt kava viisastele.. sillä kyllä merkitystä urakoiden saantiin minkä ikäisiä ja miten paljon ajettua kalusto on.. esim. noissa monivuotisissa tienhoitosopimuksissa. turha siinä on todeta, että mulla on kaks maksettua 15 000h ajettua ursusta.. ei taida urakakkaa tippua. kai näitä hommia voi ajatella vähän pitemmälläkin tähtäimella_ no minäkin olen vähän väärä henkilö paasaamaan näistä asioista, kun en yhtään konetta omista..
|
|
|||
jaa, minä ainakin tiedän montakin tapausta, että nimenomaan yli 15 000 h ajetuilla ursuksilla on urakat saatu sellaiset hommat saa sitten jäädä tekemättä, jos vaaditaan uutta konetta... eiköhän alkaa parinvuoden kuluttua kiinnostamaan, kun tulee riittävästi valituksia auraamattomista ja hoitamattomista teistä
|
|
|||
Pääsettä poijaat helepommalla ku haetta IKH:lta "lempimerkkisenne traktorin" tarroja ja liimaatta ne vaikka jonkun wanhan raaron kylkeen ja sanotta vain et on se tuliterä vehes
|
|
|||
tuo höylän kommentti on täysin asiaa, ja ite en todellakaan ostaisi mitään uutta konetta lumiaurausten takia, eihän niistä aurauksista jää muutenkaan käteen yhtään mitään, saatika puolenmiljoonan kalustolla
|
|
|||
ei kukaan osta uutta konetta pelkkien lumenaurauksien takia, sehän täysin selvä asia. tienhoitoon kuullu myös hiekoitukset(tänä talvena erikoisen paljon) polanteen poistot yms. rahanhanarvoiset työt. kesällä taas lanataan ja kunnostetaan teitä. esim. kevätmuokkauksen aikaan saa raapia teitä tasaikseksi n.25h vuorokaudessa.. plus kaikki muut maansiirtotyöt. jos kumpaankin virman koneeseen tulee se 2000h vuoteen, niin eipä ole enää mitään syitä ajaa niillä ursuloilla. kestää sitten kuskitkin pidempään.. tuota tarkoitin pitkäjänteisyydellä, koska töitä varmasti myös tulevina vuosina. jos ei mitään tiedossa ja aloitus puhtaalta pöydältä, on toinen asia.
|
|
|||
joku virus massikkamiehen koneessa_ onhan tossa 6350 kommentissa puolensa, mutta on niitä sellaisiakin, jotka haluaa sen KAIKEN pussiin, eikä pankille
|
|
|||
mieti vaan kavahöylä kenet saat ajamaan sitä zetoriasi tai ursustasi pitempiä aikoja...Mielestäni 6350 kommentti täyttä asiaa, koska mikäli tunteja tulee noinkin reilusti,niin uudehkoilla koneilla ajamisella on hyvät perusteet..ja jos tunteja tulee paljon, niin voi olettaa olevan tulojakin, niin ihan verotuksenkin takia on hyvä vaihtaa koneita välillä uudempiin...mutta jokainen saa tietysti urakoida sellaisilla koneilla joihin rahkeet riittää,mutta erotellaan ny jo nämä zetorit ja kunnon koneet toisistaan
|
|
|||
koneella ajetaan 3 vuotta, sitten vaihtoon. mitä ne nuapurit uattelloo jos samalla ajaa pitempään,nehän voip luulla vaikka köyhäks
|
|
|||
eikös se ole köyhyyden merkki, kun pitää hulluna töitä paiskia
|
Kommentti 34 - 53 73:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 - 4 |