Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 11003/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.6/5 7 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | IMGP0100.JPG |
Albumin nimi: | samu- / Traktorit ja koneet |
Arvo (7 ääntä): | |
Avainsanat: | aura |
Kuvaajan nimi: | samu- |
Kuva otettu pvm: | 18.02.07 |
Paikkakunta: | Rovaniemi |
Tiedostokoko: | 43 kt |
Lisätty galleriaan: | %19.%02.%2007 |
Tarkkuus: | 640 x 480 pikseliä |
Katseltu: | 6075 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=17401 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 73 - 92 92:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 |
|
|||
no on siinä meleko ero jos vaikka k-auto painaa vaikka lähemmäs 30 tonnia.
|
|
|||
Taitaa painaa 4 akselinen tienhoito varusteineen 16-17 tonnia tyhjänäkin.
|
|
|||
sitä minäkin, aika kevyt saa olla 3-akselinen autokin jos siinä simmakit ja hiekoittimet niin mennään melkein puolella edelleen tuosta traktorin painosta
|
|
|||
Liekö joku nostoteli 6x2 ilman mitään hilppeitä sen 9tn.._
|
|
|||
varmaan alusta tehtaasta ulos ajettuna
|
|
|||
traktorilla sentään pääsee lumikinosten yli kuorma-auto kuskit ne enemmän valittaa kun lavat naarmuuntuu enkä väittänyt että traktori uhkaisi pyöräkuormaajia
|
|
|||
Sitäkö se ce hyväksytty tien auraaminen on että ajellaan kinosten yli_ eikös tarkoitus ois puskea ne kinokset helvettiin sieltä tieltä_
|
|
|||
no vai auralla ruukataan pukata ne kinokset pois.. harvalla mahtaa kovin jykevää lavan pohjaa kärrissä olla, varsinkaan paksua.. valtra t190 tuolla kehtaa väittää että k-autot ja pyöräkoneet ihmeissään kun rattoreitten tehot nousee. meleko kaukana lastaamisesta nuo rattorit! ja miksi ei louhoksilla ole rattoreita jos kaikki hinnasta on kiinni_
|
|
|||
ei ne rattorit muutu k-autoksi ja pyöräkoneeksi vaikka niissä ois 500 hevosta.
|
|
|||
Niin tai transpointilla jakotykkeinä, ja sit yöks rattori runkolinjaa vetämään hki-kemi-hki ja paluu kuormaks paperia ja toivoa vain ettei kärry lähe kongilla lykkämään..
|
|
|||
moni on rattoreilla harrastanu k-auton töitä ja aikamoni vaihtanu raktorin hommat kuorma-autolle.. se on vaan raaka tosi asia ettei sitä raktoria oo tehty suurempiin kuljetus töihin. ja toi oli paras et raktori ajaa kohta pyöräkoneen aseman saattaa akseleita ahistaa jos rupee pyöräkoneitten hommia tekeen,niillä nimittäin tehään melkee koko ajan aisoilla jotai.
|
|
|||
lumenaurauksessa traktori on ketterämpi ja sieltä sentään näkee jotain traktorilla urakointi esim.maanajossa on niin uusi asia ettei kärryt ole vielä tarpeeksi jykeviä louhoksille traktori koskaan tulee jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee
|
|
|||
onhan se kätevä parkkipaikolle, vai siinäkin pyöräkone vahvempi.. ainoa ettei simmakkia voi laittaa, tosin ei o kokemusta rattorissa olevasta simmaksita niin en tiedä tekeekö silläkään mitään..
|
|
|||
miksei voi laittaa_ kaikkea voi tehdä kuha vaan osaa.
|
|
|||
no ei sitä akseleitten väliin ainakaan voi laittaa, perään ehkä..
|
|
|||
aika paljon täytyy olla hommaa pyöräkoneelle jos meinaa vain lumitöitä tehdä siis traktori on kuorma-auton ja dumpperin väliin sijoittuva kone ja muutenkin nykyaikainen traktori on hyvin monipuolinen ja monipuolistuu kokoajan monet kuorma-autoilijat ovat ostaneet traktorin juurikin lumitöihin koska traktorilla menee risteykset mukavammin ja kesällä vastaa hyvin 3/4 akselista autoa lyhyessä ajossa
|
|
|||
on pyöräkoneeseenkin pistetty alusterä, johonkin volvoon, oisko ollut jossain pohjosessa päin, joka tapauksessa siitä oli juttua jossain
|
|
|||
4 talvee aurattu traktori +vinoetuaura+alaterä ja pois ei annettais.Vauhti pysyy.n20-40km/h.n paikkeilla(riippuu tiestä)kun ajetaan vakiopainatuksella ja otetaan ihan normaali poisto.enkä tiedä kyllä yhtään katkennutta konetta.kulutus n.20-30l/h.
|
|
|||
11-13tonniahan nuo on täällä päi k-a miehet sanonu painoikseen. ja kyllä meillä vakiopainatuksella mennään iha sitä 25-55km/h mutkista riippuen. Älkääkä nyt käsittäkö että se traktori joka paikassa k-a:n tai pyöräkuormaajan pesee,murske kasalle en traktorilla lähtis enempiä mättää vaikka mitä maksettais enkä myöskään soraa tms kuskaamaan yli 10km mutta muutaman kuorman yms ajoissa näppärä peli ku pystyy paljo muutaki tekee ku yhtä hommaa vain. Nine:kyllä traktorin simmacilla hile irti lähtee ku vaa käyttää osaa
|
|
|||
no se tuntuu ettei k-autoillakaan tehä kun naarmuja vaan simmakilla, kalliita terät.. no jos 4-aks puolikas veturi painaa jo 11-13 tonnia niin voi siitä vähän ynnäillä paljon painaa sora-auto missä hiekotin, hiekkaa lavalla, aura+puskuri, simmakki ja sivu-aura. niin on kyllä valtran suunnalla alumiiniset autot..
|
Kommentti 73 - 92 92:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 |