Galleria > Erikoiset > Projektit
Uusi turbo paikoillaan
Holset hx +valmetin pakokaasujarru paikollaan mf 8160.ssä
Avainsanat: turbo, holset hx40s, mf8160, pakokaasujarru

Uusi turbo paikoillaan

Holset hx +valmetin pakokaasujarru paikollaan mf 8160.ssä

hyundaiupotus.jpg konttiprojekti1.jpg mfholset1.JPG vwrutussa112006.jpg vallu.JPG
Äänestä tätä kuvaa (ei vielä ääniä)
Tiedoston tiedot
Tiedostonimi:mfholset1.JPG
Albumin nimi:Lennu / Projektit
Avainsanat:turbo, / holset / hx40s, / mf8160, / pakokaasujarru
Kuvaajan nimi:lennu
Kuva otettu pvm:Pentax
Tiedostokoko:139 kt
Lisätty galleriaan:%21.%11.%2006
Tarkkuus:768 x 576 pikseliä
Katseltu:9175 kertaa
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=15604
Suosikit:Lisää suosikkeihin

Kommentti 4 - 23 23:n joukosta
Sivu: 1 - 2

massikkamies   [%21.%11.%2006 kti2006 %17:%marraskuu]
Pilattu valmetin pakokaasujarrulla Nauru Nauru
Dirty   [%21.%11.%2006 kti2006 %18:%marraskuu]
Moottori varmaan kestää painetta mut kompura voi tykätä pskaa
Jii   [%21.%11.%2006 kti2006 %18:%marraskuu]
Niin,vakioahtimella liikaa,tutulla oli noin 3bar 8950:ssä. 330hv Cool Tais olla vakioahtimella kun noin kovat paineet,luulis noihin hevosvoimiin päästävän pienemmilläkin paineilla. Ahtopaineet ei käytönnä kovin paljoa merkkaa,tai sen verran että mikäli paineet korkealla niin aika vaihtaa isompaa turboa ja ehkä laskea syöttöäkin,saattaa tehot vain kasvaa vaikka syöttö ja ahtopaine putoaa...
Dirty   [%21.%11.%2006 kti2006 %18:%marraskuu]
Oliko siinä vakioahdin_
Lennu   [%21.%11.%2006 kti2006 %20:%marraskuu]
siin on 1.5 bar portti ,mitattu teho 292 hv .ahtop tippui ahtimen vaihdon jälkeen syöttöihin ei koskettu tehoa tuli n 60 hv lisää ,ahdin kyllä suureni vakiosta
H_yl   [%21.%11.%2006 kti2006 %21:%marraskuu]
Dirty: kyllä holsetti kestää paineita garrett sitten taas leviää jo pienemmistäkin paineista Vink mullakin on se holsetin hx 40 super, sillä luvataan ahtoja yli 3.7 bar...
j_mestari   [%21.%11.%2006 kti2006 %23:%marraskuu]
Mähän oon täys noviisi näissä hommissa, mutta eikös se kuiteki ilmamäärä oo ratkasevampi ku ahtopaine_ :_:
H_yl   [%21.%11.%2006 kti2006 %23:%marraskuu]
on ne kuitenkin sidoksissa toisiinsa, eli koneeseen ei kuitenkaan mene sitä ilmaa, jos ahdin ei pysty painetta tekemään ja sama toisin päin... tuo mun superi pystyy tuottamaan tuolla 3.7 bar. ahtopaineella vielä suuremman ilmamäärän, kuin normaali hx 40 1.5 bar. ahtopaineella ja kun aletaan laskea paljonko sinne koneeseen saadaan 1.5 bar. ahdoilla ilmaa tungettua (n. 1.5 kertaa se normaali määrä Vink ) kun tuo superi pystyy tunkemaan sinne 3.7 kertaisen ilmamäärän... (jos vain tuotto muuten riittää)
690   [%22.%11.%2006 kke2006 %00:%marraskuu]
ja männät sulaa
Pena69   [%22.%11.%2006 kke2006 %00:%marraskuu]
mistä porukat on tavannu mitata noita ahtopaineita, siis mihin mittari kytketty_ Suoraan tuosta turbon ja imusarjan välisestä putkesta_ jos cuuleri niin mittaus vasta sen jälkeen_ valaiskaa tietämätöntä Pyörivät silmät
H_yl   [%22.%11.%2006 kke2006 %00:%marraskuu]
jos cooler, niin sen jälkeen vasta, ei siinä suuria eroja tule, mutta lähempänä totuutta kuitenkin... (ennen cooleria mitattuna näyttäis liian suurta)
ZETOR8045   [%22.%11.%2006 kke2006 %00:%marraskuu]
kannattaa varmaan vaihtaa taotuihin turbo mäntiin ja metallinen kannentiiviste jos paineet 3.7bar Huuto Vink
H_yl   [%22.%11.%2006 kke2006 %01:%marraskuu]
totta kai, tuo oli vain esimerkki, mihin se superi kykenee Vink
mika3   [%22.%11.%2006 kke2006 %14:%marraskuu]
eli 230hv tapista 1.6bar_ vakio ahtimella. mä luulen että tuo massikka on pienellä pumpulla, sekin vaikuttaa aikas paljon tehoihin. jii, oliko sillä antilla muka 3bar ne ahdot_ ei se 8950:n vakioahdinkaan mikään pieni ole. 65/60mm.
Jii   [%22.%11.%2006 kke2006 %18:%marraskuu]
Muistankohan ihan väärin :-_ Muistikuvaksi jäi että hullun korkeat paineet, 2bar tuntuu nössöpaineilta ko. omistajan koneeseen Vink Lähtihän se kuin kuppa töölöstä...
mika3   [%22.%11.%2006 kke2006 %22:%marraskuu]
niin, voimaahan siinä kuulemma oli. 20m3 pasakärryn edes vaan innostu Hymy mutta joku 2.5bar ehkä kuitenki max_ eihän sievin koneesskaan ole "hirveesti"ahtoja vaikka vakio ahdin...
Lennu   [%28.%11.%2006 kti2006 %21:%marraskuu]
mika3.lle on siinä pes6a95(_) säädin on erittäin herkkä/ nopea reakoimaan kuormitukseen.. Idea Idea
mika3   [%29.%11.%2006 kke2006 %13:%marraskuu]
kiitos paljon tiedosta. eli näköjään massikka pienellä pumpulla, sama pumppu 8400 ja 8750 valmetissa. 8950:ssä on pes6p120. eli isompi pumppu isommilla elementeillä (9.5mm vs 12mm) onkos laatikko miten kestäny massikassa_ onko tietoa miten ne pitemmän päälle tehoa kestää_
A.Toppari   [%09.%02.%2007 kpe2007 %02:%helmikuu]
mika3: tuli kans vihroonki kattottua tuosta meirän 8250 se pumpun tyyppi niin se on kans pes6p120.
holsetHX   [%07.%09.%2007 kpe2007 %16:%syyskuu]
mikä kokonen HX:xä :_:

Kommentti 4 - 23 23:n joukosta
Sivu: 1 - 2