Galleria > Yleinen > Turvekoneet |
TIEDOSTO 777/1488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 2.5/5 6 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | pieleenman.jpg |
Albumin nimi: | Maruko / Turvekoneet |
Arvo (6 ääntä): | |
Avainsanat: | Valtra / 8950 / Fiat-Kobelco / EX165 |
Kuvaajan nimi: | Marko"Maruko"Jussila |
Kuva otettu pvm: | 29.10.2006 Haukkasuo |
Paikkakunta: | Anjalankoski |
Tiedostokoko: | 125 kt |
Lisätty galleriaan: | %08.%11.%2006 |
Tarkkuus: | 1506 x 532 pikseliä |
Katseltu: | 12179 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=15463 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 81 - 100 100:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 |
|
|||
Etelassa kun kohta enaa tarvi junakarreja niin osta pohjoisen poika kaksi karria yhen hinnalla ja vetele erikseen. Etukarrista voi vedon purkaa pois niin ei tule kelleen paha mieli
|
|
|||
minäki aattelin että ei niillä kärryillä nii hirveenä väliä, kuhan saapi ne turpeet karheelle, nouseehan se turva vaikka kottikärryillä.. eikä ois kova kulutuskaan
|
|
|||
Kikka onkin siina, minkalaisella karrylla ja aumaustavalla rapa saadaan aumaan kustannustehokkaimmin. Kuski on kallis, raktori viela kalliimpi.
|
|
|||
Johtaja näkyy olevan ulkomailla katsastamassa uusia työmaita, kun puuttuu ää-pilkut.Well , million dollars for cash.
|
|
|||
Ei vaan kikka onkin siinä että kuinka rapa saadaan kustannustehokkaimmin kentältä kattilaan, eikä pelkästään aumaan, mutta ylempänä tarkoitinkin lähinnä sitä että kyllä ne ajettua saa kunhan saa kuivaksi. Ja kuski on 3-4 kertaa suurempi kuluerä kuin traktori.
|
|
|||
Tarkoitin sen toisen firman johtajaa, joka toimii myös ulkomailla.
|
|
|||
eiköhän traktorin kuluihin lasketa myös polttoaineet, huollot, remontit ja pikkuisen sitä pääomaakin harva kuski sitä kuitenkaan yli 25-30 €/h kaikkine kuluineen maksaa... eli aika tasan menee nuo traktorin ja kuskin kustannukset ja mistä HK75 tuon 3-4 kertaa repäisi pitää olla melko aneeminen kalusto, jos noin pääsee käymään...
|
|
|||
Hankintakustannusta tarkoitin, käyttökustannukset tietysti erikseen.
|
|
|||
eikö kuskin nyt kuitenkin hanki paljon edellisemmin, kuin itse traktorin no joo, tämä menee taas tähän , ....
|
|
|||
ootte kovia poikia laskemaan
|
|
|||
Riippuu tietysti kuskin taksasta ja traktorin hinnasta/arvon alenemisesta, mutta jos kuski maksaa sivukuluineen esim. 16 e/h, ja jos traktorin hankinta maksaisi yhtä paljon niin n.65000eur alv 0% hintaisen traktorin arvo olisi 0 rapian 4000 tunnin ajon jälkeen 2-3 vuoden päästä mahtaakohan kuitenkaan olla, toivottavasti ei :-_
|
|
|||
polttoaine kulut esim. 5000 tunnin aikana on n. 100 000 € (kulutus 20 ltr/h) kuskin palkka kulut samassa ajassa 80 000 €... ja eikö nuo polttoaine kulut ole traktorin kuluja ai niin sä puhuit noista hankintakustannuksista... kuskin hankintakustannus ei kuitenkaan ole mitenkään verrattavissa traktorin hankintakustannuksiin (kuskin saat puhumalla ja traktorin osto vaatii rahaa...) ja kyllähän traktorin saa "kuolettettua" oikeastaan tuos 4-5 vuoden aikana, jos vaoin on niitä tuloja, joista vähentää...
|
|
|||
On ne traktorin kuluja, mutta ei hankinta kuluja vaan käyttö kuluja. no oli miten oli suurin osa koneyrittäjien rahoista lähtee nopeasti kiertoon
|
|
|||
niinhän se tahtoo olla
|
|
|||
Kikka onkin siina, etta annetaan toisten miettia miten se rapa saadaan kustannustehokkaimmin eteenpain siita hetkesta lahtien kun se irtoaa lastauskauhasta
|
|
|||
meillä onneksi nuo murheet loppuu siihen, kun on saatu se rapa sinne aumaan...
|
|
|||
onpa teillä murheet
|
|
|||
Ei se mitään murheita tuota, kun tietää mitä tekee..
|
|
|||
kuinkas keruksella aumat painuu suohon_ Laineksen 4 sen aumat painuu paljo enempi ku esim linnus puolen aumat :-_ olis mielenkiintoonen pistää punaanen neljön kokoonen rautalevy auman pohjaan keväällä ku aletaan ajamaan ja sitte ku talvella aumat vierään poijes nii kattoo kuinka syvällä se levy sielä auman pohjas on.
|
|
|||
vaikuttais painuneen noin 2-3 metriä... tai ne auman reunat nousi jo kesällä aivan perkeleesti
|
Kommentti 81 - 100 100:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 |