Galleria > Yleinen > Turvekoneet
Valtra 8950 ja FK EX165
Hetkeä aikaisemmin Valtra suoritti ohituksen hitaammastaan.
"Olen ehkä hidas, mutta minä sentään liikun" :)
Avainsanat: Valtra 8950 Fiat-Kobelco EX165

Valtra 8950 ja FK EX165

Hetkeä aikaisemmin Valtra suoritti ohituksen hitaammastaan.
"Olen ehkä hidas, mutta minä sentään liikun" :)

fiiu.jpg Kuva(353).jpg pieleenman.jpg PICT3142.JPG palontorjunta.jpg
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 2.5/5 6 äänellä)
Tiedoston tiedot
Tiedostonimi:pieleenman.jpg
Albumin nimi:Maruko / Turvekoneet
Arvo (6 ääntä):33333
Avainsanat:Valtra / 8950 / Fiat-Kobelco / EX165
Kuvaajan nimi:Marko"Maruko"Jussila
Kuva otettu pvm:29.10.2006 Haukkasuo
Paikkakunta:Anjalankoski
Tiedostokoko:125 kt
Lisätty galleriaan:%08.%11.%2006
Tarkkuus:1506 x 532 pikseliä
Katseltu:12179 kertaa
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=15463
Suosikit:Lisää suosikkeihin

Kommentti 41 - 60 100:n joukosta
Sivu: 1 - 2 - 3 - 4 - 5

haataja   [%09.%11.%2006 kto2006 %23:%marraskuu]
ei kannata alkaa yrittäjäksi Huuto jos tykkää paljon rattorin ajosta Huuto yrittäjän pitää joutaa juoksemaan palavereissa, seminaareissa ja ottamassa vastaan yrittäjä palkintoja Cool
TM190   [%10.%11.%2006 kpe2006 %00:%marraskuu]
Tietenkin kannattaa. Mullakin liksa viisinkertaistui kun aloin yrittäjäksi Vink
haataja   [%10.%11.%2006 kpe2006 %00:%marraskuu]
niin teki minullakin Vink ja siirty vielä pääomatuloksi Cool
valtra t190   [%10.%11.%2006 kpe2006 %02:%marraskuu]
Kyllä viltsu nyt on jo pakko kommentoida toho että aja paloaltaaseen ne pillaris. Eihä ne ensinnäkää ehdi ees puskee sitä tavara määrää mäelle mitä tulee jos laitetaa Oikeet vaunut ajamaan(en tarkoita nyt teidän sota ajan kottikärrejänne) Ja toiseksee, kyllä vermasti on Vähintää yhtä tiivis se kasa keskeltä yliajo aumoissaki. Mietihä vähä millä massalla siitä aina yli jyrätään ku kuitenki laskurinteesee tai päälle aina puretaan. reunoissa voi vajaan metri verra olla löysempää mut ei se siihe palamisee voi niin paljo enempää vaikuttaa.
H_yl   [%10.%11.%2006 kpe2006 %10:%marraskuu]
niin, eikä se pillarikuskikaan siellä pillarissa ilmaiseksi koko pitkää päivää istu... ja meilläkin pitäis olla 3 pillaria sitten kokoajan aumaamas, kun ajetaan kahdella mekaanisella vaunulla kolmeen aumaan pitkin päivää (riippuu aina mikä viidestä aumasta on lähimpänä...)
Julle   [%10.%11.%2006 kpe2006 %11:%marraskuu]
Ja jotai erooha turpeellakii on oltava ku meil toisella suolla taitaa joka syksy ainaki yks auma kärytä ja hyvän kesän jälkee joitakin ja sit toisella suolla ne ei käryy vaikka eihä siitä linnuntietä oo kymmentäkää kilometriä sille. Pyörivät silmät
Valmet_500   [%10.%11.%2006 kpe2006 %14:%marraskuu]
pakko ny ittekki kommentoijja vähä. pillari kyl ehtii hyvin mukaan jos ajetaan 2 aumaan ja aumojen väli on 1km ku helepostikki kärsii kipata kahta kuormaa rinnakkain ja pillari pukkaa ne yhellä puskulla auman päälle. ja säilyykö päälle ajoauma 3 vuotta peittelemättä ja vaikka päällä kasvaa jo heinä niin ei tartte kuoria ku 20-50 cm märkää pois ja ajaa voimalalle_
H_yl   [%10.%11.%2006 kpe2006 %14:%marraskuu]
meillä ainakaan pillari kuski ehtis mukaan, kun kuormien tyhjäyksen välillä on joskus vain n. 5 min. aikaa ja vaikka aumat ei oo kuin n. 500-700 m päässä toisistaan, niin tuskin se pillari kuski tulis enää seuraavana päivänä töihin, kun sillä laputtais menemään kokopäivän siellä nevalla Häiritsevä oli tuosta joskus puhetta kesällä, tuosta aumaamisesta, tultiin siihen tulokseen, että jos on joskus liikaa rahaa, eikä keksi mitään muuta paikkaa sille, niin aletaan sitten aumaamaan jollakin Vink
Maruko   [%10.%11.%2006 kpe2006 %15:%marraskuu]
Niin, peltipöntöillähän se aumaaminen onnistuu, kun ajetaan vain puolikkaita Vink Turpeen itsesyttymisestä on ihan tutkittuakin tietoa. "VTT:n palolaboration tutkimuksessa turpeen itsesyttymislämpötilat ovat vaihdelleet 120-190C:een"(Matti Tervo - Turveaumojen lentovalvonta lämpökameralla) btw. Kuvatuista aumoista 92kpl jyrsinturveaumoja, jotka tehty pillarilla. Niistä 40kpl epäiltiin lämmenneiksi ja maasta käsin tarkistusmittauksessa todettiin 23 aumaa lämmenneeksi. Kolme niistä syttyi
Jii   [%10.%11.%2006 kpe2006 %16:%marraskuu]
Eli reilu sata astetta riittää sytyttämään auman,tosin taitaa olla laajalla alalla ja syttyvä ydin vielä kuumempaa_ Sillä ihmettelen kun siilossa hakekasan lämpö pinnan tuntumasta mitaten 50c Pyörivät silmät `
Maruko   [%10.%11.%2006 kpe2006 %17:%marraskuu]
Onko siilossa kuinka lämmin_ Tuossa tutkimuksessa aumat kuvattiin ilmasta siten, että yli asteen ympäröivää ilmaa lämpimämmät aumat tarkistettiin maasta käsin 10cm, 50cm ja metrin syvyydeltä aumasta. Sama reaktiohan niissä käy kun lämpenevät, mutta epäilen, että turveauman tutkimustulokset olisivat hakekasalle sopivia
Valmet_500   [%11.%11.%2006 kla2006 %12:%marraskuu]
no mainitaan ny vielä että oli kärry mikä tahansa niin kax läjää vierekkäin ja katti kiikuttsaa auman päälle.
H_yl   [%11.%11.%2006 kla2006 %13:%marraskuu]
sehän on ihan turhaa työtä, tuollainen auman juurelle loukuttaminen ja sitten joku sen käy sinne aumaan puskemas, kun saman työn voi hoitaa siinä samalla, kun ajaa vain sen auman yli... vai väitkö, että joku ajaa sitä pillaria ilmaiseksi ja vielä tuo omat polttoaineetkin mukanaan... ehkä vielä omalla pillarillaan...
Valmet_500   [%11.%11.%2006 kla2006 %14:%marraskuu]
kauvanko menee ku jyryyttää sinne auman päälle, tyhyjentää kuorman, polokee ja kenties levittää samalla_
Jii   [%11.%11.%2006 kla2006 %14:%marraskuu]
Ei siilossa lämmin ole eli ei hakekasa ilmaa lämmitä,pinnassa kädenlämpöistä mutta heti pinnan alla lämpenee. Neulaset tekee tuon lämpenemisen,hienoa ainesta seassa. Tuskin turve ja hakekasaa voi verratakaan mutta mielenkiintoinen lukema tuo 100-200 astetta. Toissa joulukuussa kävin kaverin kyydillä kun ajaa haketta,Kovon laitoksella oli melkoinen meininki kun hajottivat isoa hakekasaa kasipillarilla,kaivinkoneilla jne. ja paloautot ruutas vettä. Oli palanut jo pari päivää. Mielenkiintoinen tapaus kun lämpöantureita kasa "täynnä" ja mittarista huomaa että ny palaa vaikkei mitään näykään...
H_yl   [%11.%11.%2006 kla2006 %20:%marraskuu]
tuo kaikki menee ihan itsellään Valmet_500 Vink vaunu purkaa taakepäin ja purku saa olla päällä kokoajan, kun ajetaan sen auman yli... edellisen kuorman puskeminen käy myös siinä samalla, jos on edes mitään "puskemista", kun nuo vaunut levittää sen komeaksi matoksi, eikä niitä erikseen tarvitse polkea, kyllä ne polkeentuu siinä samalla kertaa... sama aika menis kuitenkin purkaa se sinne auman juurelle...
Valmet_500   [%11.%11.%2006 kla2006 %20:%marraskuu]
hmm, empä oikeen usko että kuorman purkaa yhtä aikaa sinne aumalle ku et käy vaan kippaamassa auman juurelle...
valtra t190   [%11.%11.%2006 kla2006 %20:%marraskuu]
oo ainaki levittämättä noita idioottimaisia kommenttejas Valmet_500
Jonnu   [%11.%11.%2006 kla2006 %21:%marraskuu]
Täs tilantees valametti kuskia o varmana vituttanu Erittäin iloinen kuvateksti o loistava Nauru
mf 4270   [%12.%11.%2006 ksu2006 %13:%marraskuu]
Mepä ajettiin tänä vuonna 200 000kuutioo silleen et kun kippas niin jylängin pyöräkone lappas sen jo autoon. hyviä puolia on et tulee hirviästi kuutioita kun ei poleta yhtään, urakoitsija saa rahat heti ja ei oo lämpöily ongelmia. Kyllä tänä vuonna piipsaltaki nousi turvetta 1 150 000kuutioo jos kummanki porukan saldot lasketaan yhteen että turha marukon ja muitten etelän juippien on tulla lässyttään et peltipönttö kärreillä ei mitään tee Vink

Kommentti 41 - 60 100:n joukosta
Sivu: 1 - 2 - 3 - 4 - 5