Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 11386/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 2.8/5 6 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | Valtteri_aurausvarustuksessa.jpg |
Albumin nimi: | Valtterifani / Traktorit ja koneet |
Arvo (6 ääntä): | |
Avainsanat: | Traktorit / työkoneet |
Kuvaajan nimi: | valtterifani |
Kuva otettu pvm: | Marraskuu 2006 |
Paikkakunta: | Jyväskylä |
Tiedostokoko: | 37 kt |
Lisätty galleriaan: | %05.%11.%2006 |
Tarkkuus: | 640 x 480 pikseliä |
Katseltu: | 5826 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=15434 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 20 57:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 |
|
|||
oikee ny tiiä tuosta tehoyksiköstä Kankee ku ratakisko..
|
|
|||
komia se kyllä on oikeen värinen
|
|
|||
Onko Vredesteinin eturenkaat_
|
|
|||
hepposesti tehty rotenkin alueaura, ainaskin pyöräkuormaajakäyttöön, en kyllä tiedä onko alun perin suunniteltu siihen käyttöön, mutta sais olla järeämmät tapit, sylinterit ym. liian kepeä siipi, alkaa pompottamaan herkästi tietä auratessa, pakko painattaa koneen omalla kellunnalla jos meinaa ettei ala pomppimaan, ihmettelen vaan että miks tuommoseenkin ei oo pistetty kunnon vinoetuauraa joka ois kääntyvä, heittäis paremmin ja sais putsattua liittymiä kerta olis kääntyvä
|
|
|||
Cattimies: Minkämoinen kalusto sulla on ku et jaksa ku itkee joka kuvan alla_! Kaverilla roten alueaura ja ei ole tarttennu ku vaihtaa teriä, ja tuskin traktori käyttöön tehtyjä aurat sopii pyöräkuormaajaan. Ja pk:ssa pitää olla nivelaura
|
|
|||
Miks ihmeessä laittamaan vinoauraa ku toikin käy erittäin hyvin.Risteysten putsaus on iha vaa taitolaji.Hyvin ne putsautuu tollakin.Auramaassa käännytään ja sillon putsautuu puoleentiehen ja raspi putsaa sisälaidan.Ohiajaessa otetaan kerran pakkia käännetään aura suoraan ja tuupataan pakka sivuun ja jatketaan matkaa.Eikä toi oo niin kankee ku sen metkut ja vaatimukset oppii.Vrestedin renkaat on kyl mut oon miettiny eteen kapeempia palapyöriä.
|
|
|||
turvekeisari:nivelaurasta nyt ei oo hyötyä kuin jossain ahtaissa pihoissa, muuten vaan liikaa särkyviä paikkoja, rote kyllä kalpenee sata-nolla jos verrataan johonkin esim. hyteran tekemään alueauraan, en oo kyllä kommentoimassa joka 502:sen kuvaa, näkee rotestakin että sitä tekee traktoreihen lisälaitteisiin perehtynyt firma, kaikki niin hepposen näköistä ja silti mainostetaan tuo em mainittua 3,6 alueauraa pyöräkuormaajaan, no eihän tuo kallis ollut tuo rote kerta käytettynä sai, oli vielä vähä käytetty(mistähän johtuen_), nyt jo ehtinyt järeämpää alueauraa just tuommosta hyteran ym. tekemää, esim .rotessa nuo tapit kuluu yksikertaisesti puhki eli soikeaksi ja lopulta ovat semmosia sormen paksusia, palkki jossa sylinterit kiinni; vahvistettu ennestään näköjään jo monta kertaa ja vieläkin mutkalla, ois hyvä aura jos kellunta tuotas lähemmäks konetta jotta siivelle tulis painoa ja sylinterit ja tapit ois puolet järeämpiä
|
|
|||
Selvä uskotaan, olethan sentään jokapaikan ammattilainen
|
|
|||
ei tarvi vetää hernettä nenään, nämä ovat vain henkilökohtaset kokemukset ko. aurasta
|
|
|||
ei tolla kyllä ainakaan lumi lennä nimim.kokemusta on
|
|
|||
jos lentää niin silmille
|
|
|||
Heittää silmille tulevan lisäksi puoleen siitä mitä "merkkiaurat"..ja on vastapainoksi saman verran halvempi. Hyppii kovassa vauhdissa kun on suhteellisen kevyt, mutta silti omistan vastaavan
|
|
|||
eikö se ylinakkaaminenki tokene kun pulttaa kummilipan..
|
|
|||
Auttaahan se muttei vielä lopu, kehitysvaiheessa.. Tuossa yhteen laitoin, tulee humuun kulmaan kuten kuvasta näkyy jos suoraan tuohon nokkaan pulttaa, pöllyyttää sitte sen takia kun lumi törmää siihen lippaan. Esim karitekissa kumilippa n.45 asteen kulmassa.
|
|
|||
oon aakoon kanssa samaa mieltä, liian kevyt, alkaa hyppimään
|
|
|||
Toisaalta kevyt on mukava noissa pihahommissa etukuormaajassa.. Turhaa roikottaa 1000kg painavaa auraa.
|
|
|||
joku oli tehny sellasen systeemin uutee auraa että oli hitsannu siihen kellunta systeemii palat että painatus tapahtuu ek:lla,ei sillä kyllä tietä aurattukkaan vaan pihoja missä vauhti on hiljainen ja pihojen kaivonkannet ym ym tietää :-)ette varmaan tajunnu mitä tarkotin mutta selitinpähän nyt kuitenkin
|
|
|||
Ai ne hahlot hitsattu umpinaisiksi, ettei aura pääse liikkumaan ylös/alas_
|
|
|||
mitäs järkiä siinä on_ pystyyhän sitä painattamaan niitten hahlojenkin kanssa. kyökänen on rote tienaurauksiin, saa tosiaan olla raspi siistimässä jälkeä.. ps. roten heitto ominaisuudet paranee, kun siitä ajaa kerran traktorilla yli.. kaverilta petti classikki teeämmästä etunostolaite, niin rote halus ruveta alusteräksi.. ei tainnu hajota kun tankki. siipi taittu jyrkemmäksi ja lumi lentää. työmaalla rotet vaihtunu AM-tuotteisiin. mutta käyttötarpeen mukaanhan nuo kolat valitaan..
|
|
|||
Kyllä mäkin olen samoilla linjoilla 6350 kanssa että noilla roten auroilla ei ole mitään virkaa tien aurauksessa ja sen verran voin kertoa että meillä on kanssa traktoreissa am-tehon aurat ja olen ollut koko lailla tyytyväinen niihin mitä nyt on vähän niitä päästy kokeilemaan. Kun tässä syksyllä tehtiin selvitys työtä hinnoista niin kalliimmaksi olisi tullut ottaa etunostolaite ja joku tollainen peltiaura kuin toi paketti mitä otettiin am-teholta eli kuorma-auto aura ja traktoriin aurauspuskuri. Näistä koneista on kuvia sivuilla www.koneasema.com ja siinä kolmannessakin koneessa on jo nykyään aura kiinni....
|
Kommentti 1 - 20 57:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 |