Galleria > Erikoiset > Haaverit |
TIEDOSTO 1265/1687 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.7/5 11 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | DSC00521~0.JPG |
Albumin nimi: | mökkiläinen84 / Haaverit |
Arvo (11 ääntä): | |
Avainsanat: | scanialepiä |
Kuvaajan nimi: | mökkiläinen84 |
Kuva otettu pvm: | on |
Paikkakunta: | Pohjois-Pohjanmaa |
Tiedostokoko: | 102 kt |
Lisätty galleriaan: | %01.%11.%2006 |
Tarkkuus: | 800 x 600 pikseliä |
Katseltu: | 23028 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=15369 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 28 - 47 47:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 |
|
|||
joo no ukon viimene auto oli scaania 112H moottori,kytkin,laatikko ja puikkoperä 850tkm kippiajos ja mitään ei avattu eikä särkyny ja oli hyvä ajaa.Riippuuhan noi kestämiset paljon käyttäjästä ja pelisilmästä.Itsellä tällä hetkellä Volvo N10 -79 soravehje eikä mitään vikaa eikä sanomista normaalissa päivätyössä
|
|
|||
cattimies: Sitä minäkin aina ihmettelen Mutta mikä tekee etukipistä huteramman, eikös rungon takapään pitäisi pitää lava suorassa riippumatta siitä nostetaanko lava yhdestä kohdasta etupäästä vai keskeltä. Ainut selitys vois olla että jos runko ei pysty pitämään lavaa suorassa käy kuten kuva osoittaa
|
|
|||
voisivat kyllä ulkomailla ihmetellä että ajetaanko oikeasti jossain maassa näillä vehkeillä, no kyllähän sillä on merkitystä jos kipataan kaltevalla pinnalla, jos se kipin painopiste on keskellä niin ainahan se on matalammalla kuin ylhäällä, asiahan on niin järkeenkäypä että ei sitä oikein tarviais edes selittää, tiedän montakin jotka on sanonut että eivät edes lähde pehmeälle ajamaan etukipillisellä koska ovat herkempiä kaatumaan
|
|
|||
cattimies: miten miljardit kärpäset voisivatkaan olla väärässä Voit olla oikeassa tuossa tukevuus hommassa. Mulla ei oo kokemusta maan ajossa kuin m-sarjan jyry sisusta, sm sisusta ja f volvosta. niittikoppi oli yks tuubisella keskikipillä, sm on etukipillä ja f-volvo yks tuubinen keskikippi. Volvossa on samat lava ja kippi jotka olivat aikanaan nakkikioskissakin. Pitäis päästä kokeilemaan tuollaista kuvan kaltaista viritelmää, sitten vois olla ehkä omaakin kokemusta tosta huteruus asiasta. Mun järki kyllä väittää että jos tukipisteillä on enemmän painoa on kippaus tukevampi. Eikö kukaan osaa laskea asiaa_
|
|
|||
jos se ois ollu sisu, kylellään koko resu!
|
|
|||
sai kolmen vartin tauvon piettyy..
|
|
|||
siis miten niin ei muka voi volovolla maata ajaa kun täällä vain sisua ylistetään :_: kerroppa kharju vai puhutko sinä kenties (...) sisu miehenä
|
|
|||
Onkohan se ikinä ollu auton merkistä kiinni tuo kaatumisherkkyys_ Tekevälle sattuu ja jos ei tee mitään ei satu mitään
|
|
|||
Siis mitä ihmettä tuo kattimies oikein höpöttää tuosta kipin paikasta :_: eihän se tuupin paikka muuta painopistettä mihinkään
|
|
|||
ja ihan varmasti on merkitystä kippausvakavuuteen kipin paikalla, kyllä etukipilliset on tarkempia kippauspaikan suhteen kuin housukipillinen, ja mieti kumpi antaa enempi sivuittaistukea yks tuubi joka on edessä vaiko kaks jotka ovat keskellä_
|
|
|||
Edelleen housukippi on ehdottomasti paras, mutta miksi etukippi on parempi kuin palakippi eli yks putki keskellä_ Esim. Tielaitoksen fm volvot on yhdellä pukella vaikka keskikippi... Wallu kuski: Enempi nykyään ajan volvolla maata kuin sisulla. Oon vaan monta kertaa huomannu että jos ruotsalaiset olis jättäny kaikki harjoitustyönsä tekemättä niin mun elämä olis ollu huomattavasti helpompi ja vähempi ikäännyttävä.
|
|
|||
Ainahan se puhetta ja hälyä nostaa jos Scania on pajalla tai sille sattunut jotain mutta jos Sisu olis tossa niin puolella vähenis kommentit.
|
|
|||
minäpä en noista tiä, mutta cattimies vois selventää miten se painopiste muuttaa paikkaansa sylinterin paikan mukaan_ eikai se kuorma mihinkään siirry ja tuubista nyt ei painoeroa ainakaan voi tulla__
|
|
|||
Tunnostaa että etukipillinen rupeaa kaltolla pinnalla työntämään lavaa enemmän kieroon.
|
|
|||
mitä mitä, hytti pystyssä ja lava kyljellään, ei kai vaan oo tapahtunut legendaarinen ruotsalaisjuttu, että runko pikkuisen mennyt puneille, pitää autossa sen verta olla runkoa, jos noin käy niin koko (...) kyljelleen.
|
|
|||
ei se kipin paikka muuta painopistettä minnekkään.. ainut mikä ero housu ja etukipillä on tulee siitä että housukippi tulee tukevammin lavanpohjaan kiinni kuin etukippi keulaan.. eli etukipillä lava pääsee enemmän taipumaan sivuille.. tästä se syy että voi olla kaatumaan herkempi.. itse ajan tällä hetkellä ilmajousista etukippi autoa ja voin sanoa että parempaa mattoonveto autoa saa hakea.. ei kestä ihmisellä luonto ajaa kaltompia mutkia kuin mitä se pysyy pystyssä
|
|
|||
ilmajouset tai ei, mutta miten toi on mahollista.
|
|
|||
Housukippipellet, ei sillä kipillä oo merkitystä kaatuuko auto vai ei!!! Vai onko isot pojat essolla sanonu nii...?!?
|
|
|||
Jäykkä apurunko ja kipin sarana sen kaatuma taudin estää! Mutta on kipilläki jonkimoinen merkitys. Pitkä sylinterin putki joustaa enemmän lavan huojuessa (etukippi), kuin taas kaks lyhyttä sylinteriä ei jousta niin paljoa (housukippi).
|
|
|||
Ja näin käy kun scanian ajaa pois pikitieltä..
|
Kommentti 28 - 47 47:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 |