Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 11440/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 2.7/5 3 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | IMG_1304.jpg |
Albumin nimi: | 110-90/980 / Traktorit ja koneet |
Arvo (3 ääntä): | |
Avainsanat: | 110-90 |
Kuvaajan nimi: | 110-90/980 |
Kuva otettu pvm: | syksyllä |
Paikkakunta: | liperi |
Tiedostokoko: | 69 kt |
Lisätty galleriaan: | %25.%10.%2006 |
Tarkkuus: | 680 x 510 pikseliä |
Katseltu: | 3948 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=15246 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 8 - 27 27:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
134 tapista eikä savuttanut__ Paljonko ennakko ja ahtopaineet,turbo_ Kyllä oma savutti vaikka iso holsetti jolla ilma liikkuu eikä pakopaineet ahdista,ahtopaineet maksimissaan 1.2bar Valon palamiseen auttaa johdon irroittaminen,huoltomiehen korjauskonsti Konetehoa 160hv,mitä lie tapissa,enää muista. Syötön määrästä ei muistikuvaa,mutta sen verran että kun koneteho oli vajaa 140hv niin siitä kääntäminen 160heppaan toi koneen oikean luonteen esille
|
|
|||
Ennakosta ja ahtopaineista ei mitää tietoa. siis tuleehan putkesta savua, sillee normaalisti, mutta ei mitää hirveetä pikimustaa pilveä niinkun joissain vehkeissä näkee. eikä se savutus lisääntynny vaikka noiden lukemien jälkeen käänsin sen puoli kierrosta... niin sempä takia mikään nykyajan kone ei vakiona kamalasti väännä, kun ne ei saa riittävästi ruokaa sillon kun sitä oikeesti tarvis. kiitos päästömääräysten...
|
|
|||
ulos otostako se voima mitataan tuossa "tapissa"_ laitetaanko kierokset täysille kun aletaan kokeilemaan :_: kertokaa nyt tietämättömälle
|
|
|||
Joo ulosotosta,kesällä käytin Nyykkäriä penkissä niin vaan nivelakseli tappiin kiinni ja 1000 ulosotto päälle ja kaasu pohjaan,sitten vaan jarrua vääntämään.. Mutta se penkki oli kyllä vanha ku (...),en sitten tiedä miten uudemmat penkit toimii.
|
|
|||
eihän se ihan tarkalleen oo ne mitat ku tumpista otetaan ja entä jos ei oo tonnin ulos ottoo vaan 540kpr_ pitääkös se raktori saaha sammumaan sillä ja siitä mittaa voiman :_:
|
|
|||
Agritekin penkki on semmonen automaattinen, ei tarvi muuta ku akseli kiinni ja urku nurin. ensin se lyö hetkeksi reilummin vastusa ja vilauttaa jonkun reilusti yläkanttiin olevan teholukeman, tunnustellakseen et millanen mörkö on pyörittämässä, että tietää millasella ohjelmalla alkaa ahistamaan. Ei sitä sammuksiin saakka tarvi vetää, kone lakkaa jarruttamasta ku nostaa kaasun, sitte kun on tarvittavat tiedot saatu selville. Sitä ainakin voi pyörittää 540lläkin, mutta ei millään isommilla koneilla kannata yrittää. lopuks se tulostaa kuponkin mitä voi sitte ylpeänä esitellä tai kaikessa hiljaisuudessa hävittää polttamalla.
|
|
|||
onkos tässä missään kauhajoki-kurikka-ilmajoki-seinäjoki alueella penkitys mahdollisuutta_
|
|
|||
hese,onko agritekin penkki liikkeessä vai R.R:llä, siis huoltomiehellä :_:
|
|
|||
Joo, tarkkaan en muista mutta alle sadan hepan jäi se raja mihin 540:llä voi sitä Agritekin penkkiä pyörittää. Samoten ylikierroksia se ei hyväksynyt, taisi lopettaa mittauksen jos akseli pyöritti yli 1200 rpm. Repa sen penkin kanssa ainakin aikasemmin on kierrellyt, oli kesällä (4.8. näkyy tossa miun lapussa päiväys olevan) ja sano ainakin silloin että yhden kerran aikois vielä tänä vuonna ottaa sen.
|
|
|||
Kai se jotai alta sata horsaa on se raja mitä 540 saa pyörittää, tolloin kun Sammynkin kone kävi penkissä nii yks 540:n traktori jäi mittaamatta, kun dyno haisteli sitä konetta ja näytössä vilahti lukema 174... Traktori oli fordson-major
|
|
|||
kyllähän majuri on kova peli
|
|
|||
[Legenda]: Seinäjoella pitääs olla keskolla ja jossain diesel-korjaamos...
|
|
|||
No, toisaalta sitä Majoria ei ois saannu sikälikään mitattua, että kierroksetkin ylitti ton ylärajan eikä kaasu vielä tainnu olla ku jossaan puolivälin kieppeillä... (Juu, ei oo vakio Fortsoni se )
|
|
|||
on se vaan luja peruskone tuo. sieltä irtoaa nyt sen verran tapilta kun moottoritehoksi ilmoitetaan papereissa
|
|
|||
Ai että 540voa ja puolikaasu, Ja kierrokset yli 1200 rpm :_: Eikös se siite olis menny tonnin mukaa se majorin penkitys :_:
|
|
|||
No kun se tuossa 1200 rpm:llä lopettaa mittauksen kokonaan. Kukaanhan ei oo sanonnu, että siinä Majurissa olisi enää alkuperäistä moottoria ollu, ja kun alkuperäinen välitys on suht koht pienillä kierroksilla (löysin itseasiassa tiedon , jotta 540 tulisi moottorin kierroksilla 1200) niin nopeammin kertävällä koneella saa sen akselin pyörimään aika vinhaan . Varsinainen syy mittaamattomuuteen tosin oli se, että RR ei uskaltannut pyörityttää kun ei ollut varma että nivelakseli olisi siinä Majurin tapissa pysynyt kiinni, kun lukkoura ei näyttänny kunnolliselta.
|
|
|||
Juu se toinen veljes sanokin sillon että maksimikierroksilla ulosotto pyöris jotai 750 paikkeilla.. Siis alkuperäsen kiulun maksimikierroksilla,että kyllähän se nyt tällä moottorilla yli 1200 kierrosta kiepoo täytyiskin ohjekirjasta kattoa minkälainen välitys tos omas majorissa on...
|
|
|||
No, toi mun luku oli netistä löytyneestä ohjekirjasta peräsin...
|
|
|||
Aivan. Eli kierrosten puolesta olis voinnu mitata. Olishan se akseli jonkun matkaa voinnu lentää jos olis irronnu Turvallisuus ennen kaikkea
|
|
|||
"Voiman ulosottoakselin pyörintänopeus 722 kierr./min. moottorin nopeudelle 1600 kierr./min. Kokonaisvälitys moottorin ja voiman ulosottoakselin välillä 2,22." Näin lukee vuoden -58 (tavallisen) Fordson-Majorin ohjekirjassa..
|
Kommentti 8 - 27 27:n joukosta Sivu: 1 - 2 |