Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 11547/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 1/5 5 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | N121.jpg |
Albumin nimi: | ÄCCÄ / Traktorit ja koneet |
Arvo (5 ääntä): | |
Avainsanat: | Jukz |
Kuvaajan nimi: | Jukz |
Tiedostokoko: | 24 kt |
Lisätty galleriaan: | %05.%10.%2006 |
Tarkkuus: | 380 x 285 pikseliä |
Katseltu: | 3664 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=14900 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 29 - 48 48:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 |
|
|||
öö, mitä vaikutusta on sillä koneen vääntöihin, onko se 3,4,5,6 tai 8 pyttyinen, jos tehot on kuitenkin samat 6 pyttyisestä saa tehtyä ihan yhtä onnettoman kierroskoneen, kuin 4 pyttyisestäkin (ei "vääntöä" alle 1500-1800 rpm...) ja kyllä 4 pyttyisestäkin saa hyvät alaväännöt, kun vain rakentaa sen koneen niin (esim. se valmetin 1203 comprex malli, 110 hp/2300 rpm ja 424 nm/1350 rpm.) ja esim. huono 6 turbo, eli fiat 130-90 130 hp/2500 rpm ja 429nm/1500 rpm, huomatkaa että fiatin huipputeho on 15 hp parempi, mutta paras vääntö oikeastaan sama ja vielä suuremmilla kierroksilla...
|
|
|||
no juu, mutta se viiatin voima piilee siellä kierroksissa ja siinä miten konetta on säädetty.. esim. toi meittin pikkufiiat menee komeesti alle sen 1500, vääntää hyvin, vaikka olis kuormaakin. mutta ne on niitä makuasioita. ja se huipputeho on jyrki 20 parempi tuossa mitä mainitsit mutta nuo arvot saa muuttumaan paljon parempaan, jos asentaja osaa hommansa.. esim. se tutun 130-90 missä on se reilu 175 ulos-otolta, niin menee komeesti alakierroksilla, missä moni muu jo sammuisi
|
|
|||
kyllä se todellisuudessa taitaa siihen 15 heppaan jäädä, se huipputehon ero no, pieni häiriö tuos laskus tuli, kun tekee ruokaa, on lapsenvahtina ja yrittää vielä netissäkin seata samaan aikaan onhan siinä fiatin koneessa litrojakin enemmän, mutta silti vääntö on mitä on... eli koneen suunnitelija sen väännön määrää, ei se sylinteri luku sitä automaattisesti takaa, se oli tuon esimerkin tarkoitus...
|
|
|||
juu, ymmärsin kyllä, mutta oli pakko viilata taas emäntä reisussa vai_ ja jääkö se ruuanlaitto siihen, että hakee krilliltä valmiita annoksia ja avaa ne
|
|
|||
töis, ja ihan possun suikaleliha pataa teen + perunat, mutta tuos 6750 matalakierros valmetis on jo aika jännät luvut 4 pyttyiselle 105 hp/1800 rpm ja 530nm/1150 rpm...
|
|
|||
väännöt kanssa ihan kohallaan reilusti alle 5 litraseks koneeks.. tai siis valmetiks
|
|
|||
105 hp/1800 rpm ja 530nm/1150 rpm... ja kone siis 4 pyttyinen, 4.4 ltr sehän hakkaa jo nuo ensimmäiset 8400 valmetit huippuväännössä (520 nm/1550 rpm) ja 8400 on 2.2 ltr suurempi kone ja 2 pyttyä enemmän
|
|
|||
no joo, voima on laaja käsite jälleen kerran. konetta pitää saada huurattaa kunnollla! mutta voiko tuollainen joku n141 olla kestävä, tappiin vedetty nelkku_(tai no tappiin ja tappiin mutta kuitenkin, sais siitä enemmänkin)
|
|
|||
kyllähän se on niin ettei sillä väännöllä tee tuolla tuhannen kierroksen kieppeillä enää yhtään mitään esim. tien päällä kuinkas lujaa se kulkee sillä 1200 kierroksella ja sillonko vauhti loppuu niin se meneminen loppu siihen että sanotaan niin että siellä 2000 rpm:n kieppeillä kun on kunnon väännöt ja se 220-270 pollea niin rupeaa ne sorakuormat kulkemaan vielä jonnekkin ylämäessäkin. niinhän se on sitten siinä voimanottokäytössäkin mitä tekee 1000nm väänölla siellä 1200rpm:n kieppeillä kun hevosvoimista on jo puolet hävinny jonnekkin eikä voimanotto ei pyöri missään vehkeessä lähellekää niitä lukuja mitä kuuluis. :
|
|
|||
Siinä 220-270 tehoissa on koneella suuri vaikutus millä vedetään, t190 kevyt lastutus, vetoteho aivan eri luokkaa kun 2000 kiloa painavammalla ässällä. Maantieajosssa pitoa on kuitenkin kevyelläkin koneella. Eri asia taas mikä kone kannattaa tulokse suhteen eteen laittaa, T150kin jo kuitenkin vie "perus" 18 tonnin kuormaa, ja kulutus eri luokkaa jonkun ässän kanssa, riippuu kuinka suuria kuormia ajetaan ja mikä kannattaa, eihän kaikki urakoitsijat edes laske mitä sinneviivan alle jää Eihän liian pienillä vetokoneilla toisaalta mitään tee, jokainen tarpeensa mukaan määrittä mikä teho on tarpeeksi
|
|
|||
ktm racing t190/ässä eivät kyllä kumpikaan nyt ollut sellasia koneita että sais sen tehon ja väännön sinne yli kahentonnin ensimmäinen edellytys sille on että siin koneessa ei saa olla sähköpumppua se on jo nähty ettei niillä lastuilla vielä ainakaa saa vehkeitä kunnolla kulkemaan tosin paremmin paljon kun ihan vakiona eli aika monen tarpeisiin ihan riittävästi
|
|
|||
Vertaus suuntautui tuohn sinun teholuokkaan, ei siihen max väännön kierrosalueeseen. Omasta amielestäni vastaavaa hyötyä ei ole jos vääntö löytyy vasta yli 2000 kierroksista.
|
|
|||
pihka_sika: sellaista konetta missä max. vääntö on mahdollisimman alhaalla, nimitetään sitkeäksi ja se tarkoittaa yleensä samaa, kuin vääntävä kone sellainen kone taas jossa vääntöhuippu on siellä 2000 rpm paikkeilla, kuten sinä tunnut haluavan, on kyllä niin (...) ajaa, haistaa vastamaan meinaan aika kaukaa jo vääntävällä koneella, vaikka siinä oliskin hieman vähemmän huipputehoa, päihittää kyllä tuollaisen kierroskoneen mitä sinä ihannoit ihan 6-0... tutkippas hieman vaikka kuorma-autojen koneiden vääntöjä ja millä alueella ne on ja ne on kyllä tehty vetämään raskaita kuormia maantiellä ja muista, että hevosvoimia ei ole, jos ei ole vääntömomenttia... vaikka olis kierroksia 50000 rpm, mutta 0 nm=0hv
|
|
|||
kyllä alavääntö koneessa kuin koneessa on hyväksi.
|
|
|||
joo en ehkä kuvaillut tarpeeksi hyvin tottakai paras vääntö saadaan aina aikalailla pienillä kierroksilla mutta tarkoitin sitä että siellä missä on huipputeho niin siellä pitää olla myös vääntöä ja sitä ei noilla sähköpumpuilla saa jos jotain epäilyttää niin voi tulla kokeilla todella helposti nimittäin tolla t190 tai ässällä ei ole mitään jakoja vaikka 8400 missä on vielä rivipumppu kokkeiltu on.
|
|
|||
en usko, että on sen sähköpumpun tai sen polttoaineen syöttöjärjestelmän vika, vaan sen ohjelman joka siellä on sisällä esim. pc:llä ohjelmoitavalla ruiskulla saadaan taatusti paremmat tehot ja käytettävyys bensakoneessa, kuin kaasarilla samasta moottorista... ne lastut vain on mitä on, mitä nykyään myydään näihin dieseleihin, jos joku oikeasti haluais niistä repiä tehoja, se kyllä onnistuu varmasti, rivipumpullisesta 8400 saa hieman tyhmempikin jätkä tietysti nopeasti sitä voimaa lisää, kun ei tarvitse osata muuta, kuin vääntää ruuvimeisselillä syöttöruuvia tiukemmalle...
|
|
|||
pihka_sika:jos pistetään kutiteltu ässä missä on se reilut 320kaakkia, niin eiköhän se 8400 jää. tuo huipputehon kierrosten ja väännön jakauma pitää kyllä paikkansa, moni sai ehkä tuosta sinun "selityksestä" väärän kuvan, minkä itse myönsit. ja höylä: ilmankos säkin sitten ajelet sillä 8400 siellä nevalla
|
|
|||
niin, on se helppoa, kun meinaa hyytyä, niin käy vain hieman ruuvaamassa...
|
|
|||
kerrasta pohjaan vaan näillä polttoaineenhinnoilla mitä sitä suotta säätelemään, niin kauan kelpaa kun rahalla saa
|
|
|||
joo joo enpä oo väittäny ettei niihin sais tehtyä sellasia lastuja että ois voimaa mutta on se nähty ettei ne mene vai miten kävi sen piristetyn ässän piikkiön vetokilpailussa no huonosti kyllä se on varma että jos voimaa tarvitaan kunnolla niin rivipumppu on ainoa vaihtoehto eipä noissa vetokoneissakaan paljon siellä kärkipään koneissa sähköpumppuja näy sanokaa taas kaikessa viisaudessanne että ne nyt on ihan eri vehkeitä..mutta voimaa tuntuu olevan vai olenko väärässä
|
Kommentti 29 - 48 48:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 |