Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 11561/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 2.5/5 2 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | VolMet_2105.jpg |
Albumin nimi: | TKH / Traktorit ja koneet |
Arvo (2 ääntä): | |
Avainsanat: | Valmet / 2105 |
Kuvaajan nimi: | TKH |
Kuva otettu pvm: | 30-09-2006 |
Paikkakunta: | Pirkanmaa |
Tiedostokoko: | 77 kt |
Lisätty galleriaan: | %30.%09.%2006 |
Tarkkuus: | 700 x 525 pikseliä |
Katseltu: | 4449 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=14825 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 20 21:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
Eihän tuossa ole muuta valamettia ku teksti kyljessä. Eikä nuos muissakaa 05 sarjalaasis oo palio muuta suomaista perua ku moottori. Kait ne hytit on tehty volvon inginöörien piirrustusten mukaan. Ja voimansiirtohan on täyttä volovoo_
|
|
|||
Ja ainaki tuo 2105 on niiiiin löyhä voimansiirron osalta, ettei oo toista niin löyhää...viiatissaki on kestävämpi
|
|
|||
kyllä silloin on käyttäjässä vika, jos tuosta saa voimmansiirron leviämään joka käänteessä pikavaihteen "heikkous" on siinä, että sitä ei kannata käyttää ilman kytkintä mutta itse vaihteisto pitäis kestää melkein mitä vain... jos sitä osaa käyttää oikein
|
|
|||
mutta eikös se pika vaihe ole tehty ilman kytkintä käytettäväksi
|
|
|||
paremmin se kuitenkin kestää, kun hieman kytkimellä "keventää"... se on aika kova tärsky vaihtaa sillä pikavaihteella raakana täys veto päällä
|
|
|||
muttta ekös se pikavaihe tehä tahallaan tarkotuksella luistavaksi nooh eipä ne kyllä kestä uusissakaan
|
|
|||
tuo volvon pikavaihde ei luista (ainakaan siinä meidän mörkös...), se on hieman erityyppinen, mitä näis uudemmis traktoreis, joissa pikavaihteen pakka vain luistaa...
|
|
|||
joo kovia on valmetin poijaat aina on käyttäjässä vika jos särkyy ja niinhän se on vielä nykypäivänäkin jos niiltä kysyy
|
|
|||
musta vähän tuntuu,että toi höylä ei oo kovin "vannoutunut" valmetin mies..
|
|
|||
niin jos höylältä kysytään niin viimeisenä se valmetilla ajelee, mitä miestä tunnen
|
|
|||
yhdyn nettijussin kommenttiin. löyhä on noiden voimansiirto. meidän 2105:ssa se pikavaihde vaihtoi pehmeesti, oliko sitte sekin hajoamassa_ kytkintä pikavaihteen vaihos käyttäny, pitäähän sen kestää ilman vippaskonsteja, kaikenlisäksi moottori tosi ponneton. luulis pikavaihteen kestävän.
|
|
|||
tollanen siirti meijän hitachi ex 100m kaivuria, kun valtra oli remontissa minun mielestä veti tosi hyvin. 8 vaihteella veti aika jyrkän nousun hyvin ylös.
|
|
|||
kyllä se jotain vetää kun on kierroksia. on niitä vaan tuos kokoluokas parempiakin vetureita. alavääntö on onneton, vaihteiden välitykset vielä korostaa asiaa. isolla pakilla tosi paha peruuttaa sorakuormaa, ei jaksa lähtä liikkeelle. sama ongelma jos pitää lähtä joku 12m3 sorakuorma päällä ylämäestä liikkeelle. ei tu mitään isolla puolella. pikku alueella lähettävä volvo oli vakio, olishan siitä voimaa saanu, mut ei uskallettu ruuvata.
|
|
|||
vähä nyt pahoin pelkään, että nettijussi ja mika3 on niitä tyyppejä, joilla ei kestä varreton lekakaan...
|
|
|||
noh noh. onhan noita kestäviäkin koneita. kyllä mulla järki pääs on koneiden kanssa, käyttäjää ei voi hajoamisista syyttää. huollot tehty ajallaan eikä oo turhaan revitelty. mut kovishommishan volvo oli, ei vaan ollu sen hommia. td 70 koneella,nopeemmalla laatikolla, tehokkaammilla jarruilla ja pikkusen parempaa rautaa laatikkoon niin olis ihan kova peli!
|
|
|||
Meikähän käsittelee koneita ku kipiää pill.. Ja lekanvarretki kestää aika hyvin ku on tarpeeksi jämerästä rautaputkesta tehty
|
|
|||
Ihmetyttää tuo että muka volvossa olisi heikot laatikot. Ainakin 700 Volvo BM:n laatikko on niin maan perusteellisen lujaa tekoa. 100heppasen moottorin tilalle on vaihdettu 180 heppanen ja sillä on runnottu monta tuhatta tuntia eikä mitään vikaa. Pikavaihde on ainoa, se on alkanut luistamaan, ja tosiaan sitä on parempi käyttää kytkimen kanssa.
|
|
|||
ja onhan niitä n. 300 heppaisia 810 volvojakin (vaihdettu td100 tai 120 kone) eikä ole ollut vaihteisto ongelmia...
|
|
|||
ei varmaan ookkaan ongelma varmaan onkin, että mistä siihen löytyis riittävästi vetovastusta... vaikka kyllä taitaa sen tehon kestää aika hyvin, kun siihen aikaan ei oo vaihteistoja "osattu" suunnitella niin, että ne kestää juuri ja juuri vakio moottorin tehon... esim. kuplan laatikko kestää aika pitkälle tuollaisen 500 hepan tehon, kun sitä osaa käyttää oikein, jonku uuden auton vaihteisto taas luopuu aika nopeasti jos sille antaa yli 50% vakiokoneen tehoista...
|
|
|||
Meillä oli kesällä 600 volvosta perä ja laatikko auki. Huh, huh mitä rattaita ja laakereita. Nykyään varmaan jossain 200 heppasessa samanlaiset. Niin ja ne ei ollu auki siks että ois hajonnu, vaan pto ei toiminu. Yks lukkorengas oli menny poikki, mutta sekin omaa tyhmyyttä kun väkisin runnottu.
|
Kommentti 1 - 20 21:n joukosta Sivu: 1 - 2 |