Galleria > Yleinen > Turvekoneet
Jyrsinkarheejat
Valtra 8950 Etujousituksella
Valtra Valmet 8950 Pitkällä akselivälillä
Avainsanat: Jyrsinkarheeja 8950

Jyrsinkarheejat

Valtra 8950 Etujousituksella
Valtra Valmet 8950 Pitkällä akselivälillä

26062006317.jpg 10052006259.jpg 8950~0.jpg 180.JPG m160~0.JPG
Äänestä tätä kuvaa (ei vielä ääniä)
Tiedoston tiedot
Tiedostonimi:8950~0.jpg
Albumin nimi:Maruko / Turvekoneet
Avainsanat:Jyrsinkarheeja / 8950
Kuvaajan nimi:Marko"Maruko"Jussila
Kuva otettu pvm:Haukkasuo
Paikkakunta:Anjalankoski
Tiedostokoko:138 kt
Lisätty galleriaan:%22.%07.%2006
Tarkkuus:800 x 485 pikseliä
Katseltu:6929 kertaa
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=13572
Suosikit:Lisää suosikkeihin

Kommentti 11 - 30 50:n joukosta
Sivu: 1 - 2 - 3

Turvekeisari   [%24.%07.%2006 kma2006 %12:%heinäkuu]
Maruko: voihan sen 6tuumaa saara jyrsöstä, mutta meinaakko että se kuivaiski joskus_
Maruko   [%24.%07.%2006 kma2006 %19:%heinäkuu]
Kyllä kumpainenkin ovat meidän koneita. Punaisessakin on voimaa, jopa liikaakin kun sillä pääsee ylinopeutta saralla Hymy Etellinen omistaja kai ajanu polttoöljyillä kun syöttöpumppu kaipasi ammattilaisen apua ja jo löytyi.
Ktm Racing   [%25.%07.%2006 kti2006 %00:%heinäkuu]
Aika karu veikkaus, ohi meni Vink
mf 4270   [%25.%07.%2006 kti2006 %09:%heinäkuu]
8400 satakertaa parempi paketointi vehe mitä tuommoset painavat röhmyt jokka painuu etuakseleita myöten kiinni jokaiseen ryllikohtaan Erittäin iloinen.
Maruko   [%25.%07.%2006 kti2006 %10:%heinäkuu]
Ei 8400 ja 8950 välillä ole painossa mitään merkittävää eroa. Sama rakenne. Nuo eivät ole koskaan uponneet edes puoleenväliin maavarasta. Kyllä ny kaikki karheejaa ajaneet tietää miksi.
mf 4270   [%25.%07.%2006 kti2006 %11:%heinäkuu]
kerran yhtä viivotus hommissa ollutta 8550 piti lähtä vetään niin oli se sielä nevassa niin syvällä että nuitten viivottimen rautojen jotka lähtee tonne taakse niin päällä oli muraa. että suurin piirtein etuakselia myöten kiinni.
Maruko   [%25.%07.%2006 kti2006 %11:%heinäkuu]
Eli et aja karheejaa_
mf 4270   [%25.%07.%2006 kti2006 %11:%heinäkuu]
en aja.
H_yl   [%25.%07.%2006 kti2006 %11:%heinäkuu]
meidän viivoitin mörkö volvo sukeltaa yleensä aina niin syvällä, että viivoittimen raudat kyntää uraa nevaan (siis niillä pehmoisilla pelloilla) 8400 valmet ei meinaa päästä samasta kohtaa yli pelkkänä tyhjänä traktorinakaan (liian lyhyen akselivälin takia, eli etu ja takapyörät on yhtä aikaa samas montus Hullu ) 8400 ei vois edes ajatella viivoittamaan meidän nevalla.
Maruko   [%25.%07.%2006 kti2006 %14:%heinäkuu]
Siinähän se karheejan taika onkin. Siellä alla ja edessä kun kulkee rautaa joka estää koneen totaalisen vajoamisen. Jos pitoa riittää, niin eteenpäin kyllä mennään. Yleensä
H_yl   [%25.%07.%2006 kti2006 %15:%heinäkuu]
valmetis ei riittäis ominaisuudet viivoittamaan tuolla meidän nevalla, kun alkais kantamaan viivoittimesta, niin alkais vain sutimaan, kun ei riitä pito (paino) etupää tosin luultavasti sukeltais nevaan Pyörivät silmät
HK75   [%25.%07.%2006 kti2006 %18:%heinäkuu]
Ja jos traktori painuu karheejan runkoa myöten, on varmaan optimi olosuhteet tuottaa kuivaa turvetta Pyörivät silmät
H_yl   [%25.%07.%2006 kti2006 %18:%heinäkuu]
meillä on sellaisia kohtia tuolla pelloilla, joista pitää vain päästä yli, niistä ei edes yritetä mitään nostaa Vink ja joskus aina kipataan kuorma täytteeksi pahimpaan kohtaan...
Maruko   [%25.%07.%2006 kti2006 %18:%heinäkuu]
Sitä sattuu tälläisinä kesinä kun nostetaan nopeaan tahtiin eikä suo kerkiä mukaan. Jopa imurikentillä on pehmiää kun vain jyrsitty kerros on kuivaa
H_yl   [%25.%07.%2006 kti2006 %18:%heinäkuu]
ei kun nuo on sellaisia kohtia, joissa on ollut kavinkoneita, traktoreita ym. koneita upoksissa, ennenkuin tuota nevaa alettiin raivaamaan turvetuotannolle soveltuvaa (2003 kesällä aloitettiin raivaus ja 90% luopajärvisistä oli sitä mieltä, että ikinä tuolta ei turvetta saada nostettua) Cool mittausten mukaan n. 7m vettä pahimmissa paikoissa Järkyttynyt kyllä meillä muuten on kentät kestäneet ihmeen hyvin, hieman annettu ehkä liikaakin huilata niiden kenttien, kun on tiedossa tuo väsähtäminen ja kyseessä uusi neva.
Maruko   [%25.%07.%2006 kti2006 %19:%heinäkuu]
Semmoisia kaivoja täälläkin. Ihan suosiolla kierrän. Siis turpeen alla on vettä_ Karhunsuonkin alla on saven sijasta vettä metrikaupalla. Siellä jos missä raktorin saa syvälle jos huono tuuri käy ja menee pinnasta läpi Hymy
H_yl   [%25.%07.%2006 kti2006 %19:%heinäkuu]
siellä mistä on mitattu se 7 m vettä on sentään rauhoitettu Häiritsevä ei me nyt sentään aivan hulluja sentään olla Vink mutta aika hyvän vastuksen tuo neva kuitenkin antaa (ja ihmeen paljon muuttunut nyt muutamassa vuodessa, kun vertaa siihen mistä sitä aloitettiin raivaamaan Järkyttynyt ) vastaavasti tuolla on myös sellaista "mustaa" aluetta, joka on niin kovaa, että ei meinaa hokin jälkiä siihen jäädä...
Maruko   [%25.%07.%2006 kti2006 %19:%heinäkuu]
Kartasta katsottuna Haukkasuon vieressä olevalla suojelusuolla näkyy pieniä vesiponneja. Käytännössä katsoen yhtä ja samaa suota kun on niin hyvin mahdollista, että Haukkasuollakin niitä vesiponneja on joskus ollut. Sieltä pitää raapia mistä saadaan, vaikka sitten olisi vettä 20metriä tai mahdollisuus osua vanhaan venäläiseen lentopommiin tai muutenvaan suo huonosti sijoittunut. Ja sitten vielä kohta halutaan kieltää sekin kiva
t-100   [%26.%07.%2006 kke2006 %22:%heinäkuu]
kututaan vaan kaikki suojelijat ulukomailta tänne taivasteleen meittin soitten käyttöä,sakemannitki kaivaa hiilensä kymmenien metrien syvyydestä Huuto Huuto
colt   [%26.%07.%2006 kke2006 %23:%heinäkuu]
Ei saa Eu-päättäjiä päästää turvenevalle, pölyn näkiessään kieltävät koko homman Idea

Kommentti 11 - 30 50:n joukosta
Sivu: 1 - 2 - 3